De Tesla thread

Boekhouder zei dat het nu zeker interessant is. Interessanter dan privé kopen, omdat je btw ook voor minstens 35% kunt terugkrijgen (zowel op aankoop van de wagen als oplaadkosten en dergelijke).
Veel leasingmogelijkheden zijn er niet bij Tesla. Als je niet contant betaalt, kun je enkel financiële renting doen (met aankoopoptie achteraf).

Kans is dus ontzettend groot dat de Model Y er nu eindelijk gaat komen.

Das goed nieuws!

Ik ga vandaag eens een afspraak maken bij een Tesla filiaal om eens te gaan zien en horen.
Verder polsen bij de banken hoe da precies zit met zo'n financiële renting. Opzich wel spijtig dat Tesla dat zelf niet echt aanbied...weer wat extra papierrompslomp erbij.

Das goed nieuws!

Ik ga vandaag eens een afspraak maken bij een Tesla filiaal om eens te gaan zien en horen.
Verder polsen bij de banken hoe da precies zit met zo'n financiële renting. Opzich wel spijtig dat Tesla dat zelf niet echt aanbied...weer wat extra papierrompslomp erbij.
Tesla biedt wel een financiele renting aan hoor. Als je onderaan op die banner klikt met de prijs als je een model gekozen hebt, kan je de mogelijkheden zien. Mogelijks zijn de condities wel interessanter bij uw eigen bank.

Tesla biedt wel een financiele renting aan hoor. Als je onderaan op die banner klikt met de prijs als je een model gekozen hebt, kan je de mogelijkheden zien. Mogelijks zijn de condities wel interessanter bij uw eigen bank.

Kmoet nog een nieuwe rekening open door het oprichten van een CommV. Kzal meteen de financial renting als leverage gebruiken voor wat condities ;-)

Laatst bewerkt:
Nieuw referral programma:
3 maanden enhanced autopilot bij aankoop nieuwe Tesla
Ook op de model 3 vanaf nu.

Dus geen 250 euro korting meer.
Mensen die Tesla zouden kopen en 3 maand enhanced erbij willen, stuur gerust een privé bericht.

Er kan ook weer gestemd worden waar nieuwe Superchargers zouden moeten komen…

Weet niet of het veel uithaalt maar toch…

Laatst bewerkt:
Langs de E34 in Beveren mag er wel ene komen. Als ik naar huis rij van uit Limburg, Nederland of Duitsland moet ik zien dat ik voor Antwerpen genoeg batterij heb om thuis te geraken. Voor de rest ken ik niet echt betrouwinfrastruur langs de E34 tussen de kust en antwerpen.

Langs de E34 in Beveren mag er wel ene komen. Als ik naar huis rij van uit Limburg, Nederland of Duitsland moet ik zien dat ik voor Antwerpen genoeg batterij heb om thuis te geraken. Voor de rest ken ik niet echt betrouwinfrastruur langs de E34 tussen de kust en antwerpen.
Ge kunt altijd locaties voorstellen e.
Weet niet in welke mate ze dit echt bekijken maar als ze zien dat het een blind spot is op de kaart ofzo zullen ze misschien wel beetje moeite doen?

Weet niet in welke mate ze dit echt bekijken maar als ze zien dat het een blind spot is op de kaart ofzo zullen ze misschien wel beetje moeite doen?
Yeah good luck with that, Vlaanderen is gewoon veel te klein. De enige manier om superchargers bij te krijgen bij ons is als bedrijven of instanties zelf locaties aanbieden.

Khebt gedaan zie. Ben benieuwd als daar ooit iets zal komen. Tzijn daar nochtans 2 carpool parkings dus een ideale locatie.

Yeah good luck with that, Vlaanderen is gewoon veel te klein. De enige manier om superchargers bij te krijgen bij ons is als bedrijven of instanties zelf locaties aanbieden.
Wat voor zever is dit nu? Vlaanderen en Nederland zijn op gebied van demografie, economie en dichtheid van het snelwegennet zeer gelijkaardig. Toch zie ik duidelijk dat er in Nederland beduidend meer superchargers staan op een bepaalde oppervlakte.

Denk niet dat ze daar gemiddeld gezien langere afstanden afleggen dan hier, gewoon dat ze daar een historische voorsprong hebben in EV rijden. Met de snelle elektrificatie van ons wagenpark (bedrijfswagens en subsidies voor particulieren) is er gewoon een grotere vraag ontstaan en zullen er wel bij komen.

Wat voor zever is dit nu? Vlaanderen en Nederland zijn op gebied van demografie, economie en dichtheid van het snelwegennet zeer gelijkaardig. Toch zie ik duidelijk dat er in Nederland beduidend meer superchargers staan op een bepaalde oppervlakte.

Denk niet dat ze daar gemiddeld gezien langere afstanden afleggen dan hier, gewoon dat ze daar een historische voorsprong hebben in EV rijden. Met de snelle elektrificatie van ons wagenpark (bedrijfswagens en subsidies voor particulieren) is er gewoon een grotere vraag ontstaan en zullen er wel bij komen.
Ja, maar niet door te "stemmen", daarvoor zijn we gewoon met te weinig. Zoals ik al aanhaalde moet het initiatief komen van bedrijven of instanties.

Ja, maar niet door te "stemmen", daarvoor zijn we gewoon met te weinig. Zoals ik al aanhaalde moet het initiatief komen van bedrijven of instanties.
Zal ook afhangen van wat de afspraken tussen de bedrijven en Tesla dan zullen zijn.

Van Der Valk in Gent heeft contact met Tesla maar weet wel niet in welke mate van grootte: enkele destination chargers of echte suc…

Hoe makkelijk is het om achteraf een trekhaak op een tesla Y te laten plaatsen, en hoe duur? Gezien die aanbiedingen zonder trekhaak zijn.

Zit bij Tesla eigenlijk bijstand met vervangwagen inbegrepen of moet je dit zelf regelen via uw verzekering/Touring,... ?
Je krijg een vervangwagen als je auto binnen is voor een garantie gevallen. Er is tijdens uw garantie periode wel bijstand inbegrepen volgens mij als ge plat valt of platte band bent, maar ik heb voor de zekerheid toch iets apart geregeld bij mijn verzekering voor heel het gezin + 7 dagen vervangwagen.
Hoe makkelijk is het om achteraf een trekhaak op een tesla Y te laten plaatsen, en hoe duur? Gezien die aanbiedingen zonder trekhaak zijn.
Het kan zonder problemen achteraf: https://shop.tesla.com/nl_be/product/trekhaakpakket-model-y

Daar zit wel een km limiet op, 100K km op 5 jaar en dan 0.10 EUR / km.
Voor velen is 100K km niet van toepassing maar je zal er maar over zitten en het niet gelezen hebben :)

edit: https://www.autogids.be/autonieuws/scoops/nieuwe-tesla-model-y-gelekt-2024.html , het heeft nog niet te lang geduurd :) Content dat ik nog niet op die bestel knop had gedrukt begin deze week. Ik wacht dus rustig af.

Dat zou inderdaad dringend mogen. Ik doe ook heel vaak de route Brugge/Knokke-Antwerpen-Rotterdam en dan is dat wel een lastig stuk.
In Kemzeke staan er sinds een tijdje wel snelladers op de carpool maar ‘t is een ongekend merk, nog niet getest.

Voor velen is 100K km niet van toepassing maar je zal er maar over zitten en het niet gelezen hebben :)

edit: https://www.autogids.be/autonieuws/scoops/nieuwe-tesla-model-y-gelekt-2024.html , het heeft nog niet te lang geduurd :) Content dat ik nog niet op die bestel knop had gedrukt begin deze week. Ik wacht dus rustig af.
Zijn meerdere sites die al melden dat het fake is. Zou gemaakt zijn met AI

Dat is maar 20k/jaar, wat volgens mij voor personen met een bedrijfswagen eerder aan de lage kant is (toch zeker in het pré corona tijdperk).
Die limiet maakt volgens mij ook enkel maar uit wanneer je de wagen op het einde toch niet zou overnemen (wat meestal toch de bedoeling is bij een financiële leasing/renting), als je deze overneemt is een hogere KM-stand in je eigen nadeel voor de restwaarde.

Geen idee. Ik heb hem gekocht. Dat kwam voordeligst uit.

Ja, dat refresh er komt is al lang geweten, maar wanneer is de vraag nog.
Ofwel koop je nu een RWD met 9k korting ofwel betaal je de volle pot voor de refresh.
Ik mijn model 3 deze zomer met grote korting gekocht, maar die zie nu niet meer op de highland. Zal met de Y wel hetzelfde zijn

Terug
Bovenaan