De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Nee. Ik ben nog van niemand onder de indruk eigenlijk dit seizoen of het moet nog komen. Maar als ik zie wie er nog moet komen, zal dat geen vette worden. Enkel van Lisbeth Imbo verwacht ik nog wel wat.

Maar over het algemeen is het vet echt van de soep. Zowel wat kandidaten als jury betreft.
Iemand als Delphine Lecompte of Bocky De Repper (als kandidaat zijnde) mist hier wel...

Het ding met het programma is en blijft: ik erger er mij aan maar toch blijf ik kijken tijdens het zappen. Gelukkig is de kans dat het reclame is zeer groot.

Meestal blijf ik hangen voor de kandidaten. Gisteren kreeg die Dorian idd wel easy rondes. Maar volgens mij had die dat niet per se nodig. Tegen iets mindere sterkere kandidaten gaat die altijd door.

Laatst bewerkt:
ale ja ne musicalacteur die getrouwd is me ne man die tien eurosongliedjes moet zingen VS Nederlander die alles in t Frans moet noemen t viel me gewoon op :p .

Wist genoeg en was sympathiek daar niet van :) .

Wel een klein verschil met 1-1,5u naar DSM te kijken op tv vs een kleine halve dag te besteden om 1 opname bij te wonen... Dan moet je idd toch hele dagen niks te doen hebben lijkt me.

Daarom dat het ook gepensioneerden zijn he? Nog nooit op een random werkdag rond het middaguur in een IKEA-restaurant geweest zeker? ;)

ale ja ne musicalacteur die getrouwd is me ne man die tien eurosongliedjes moet zingen VS Nederlander die alles in t Frans moet noemen t viel me gewoon op :p .

Wist genoeg en was sympathiek daar niet van :) .

Is hier onlangs al ter sprake gekomen: de nieuwe kandidaat krijgt altijd wel wat vragen die hem/haar beter liggen of in het algemeen makkelijker zijn. Op zich niets oneerlijks aan aangezien de andere twee kandidaten ook al eens "de nieuwe" zijn geweest en dat voordeel toen ook hebben gehad.

Ben ik de enige die totaal niet onder de indruk is van Lubach?
Hij weet heel veel maar ziet er zo vermoeid uit, zelfs beetje ziekjes precies. Heeft ook wat zenuwen.

Wat de luide lach op de achtergrond betreft: dit is gewoon de luie gang van zaken in media. Iets valt op en dan maar direct een overkill serveren omdat het makkelijk is. Hatelijk

Is hier onlangs al ter sprake gekomen: de nieuwe kandidaat krijgt altijd wel wat vragen die hem/haar beter liggen of in het algemeen makkelijker zijn. Op zich niets oneerlijks aan aangezien de andere twee kandidaten ook al eens "de nieuwe" zijn geweest en dat voordeel toen ook hebben gehad.
true true de eerste vraag bv is altijd wel zoiets en er zal idd wel is wat meer sport komen bij een sportman/vrouw in de eerste afl, muziek bij een muzikant, ... . Alleen viel het me gisteren meer op. Kan foutieve perceptie zijn van mij. Filmpjesronde ben ik al kwijt maar had daar dacht ik hetzelfde idee over dan in fotoronde gisteren.

true true de eerste vraag bv is altijd wel zoiets en er zal idd wel is wat meer sport komen bij een sportman/vrouw in de eerste afl, muziek bij een muzikant, ... . Alleen viel het me gisteren meer op. Kan foutieve perceptie zijn van mij. Filmpjesronde ben ik al kwijt maar had daar dacht ik hetzelfde idee over dan in fotoronde gisteren.

Zijn filmpje ging over LOTR.
Orlando Bloom, Legolas, LOTR, Oscar, Return of the King.

Als je de film gekeken hebt, is dat een gemakkelijk fragment. Maar dat gaat op voor elk fragment over een film of serie, dat is altijd gewoon titel + acteurs + eventueel locatie + oscar.
Uiteindelijk is dat ook al een film van 20 jaar geleden.

Nee. Ik ben nog van niemand onder de indruk eigenlijk dit seizoen of het moet nog komen. Maar als ik zie wie er nog moet komen, zal dat geen vette worden. Enkel van Lisbeth Imbo verwacht ik nog wel wat.

Maar over het algemeen is het vet echt van de soep. Zowel wat kandidaten als jury betreft.
Hm ja, ik ben dit jaar ook serieus teleurgesteld. Het is precies toch allemaal een pak minder. Nog weinig aantrekkingskracht voor mezelf. Het niveau van de vragen lijkt toch echt wel ieder jaar te dalen. Mensen zoals Dorian uitnodigen en dan bovenop zijn lief nog eens in de jury steken trekt nergens op (mo liefje toch). Met Jeroom & Elodie was dat lachen, maar dit was echt niet nodig. Dan kunnen ze beter eens de reeks gaan heruitvinden met allemaal onbekende Vlamingen.

Als je de film gekeken hebt, is dat een gemakkelijk fragment. Maar dat gaat op voor elk fragment over een film of serie, dat is altijd gewoon titel + acteurs + eventueel locatie + oscar.
goh ja ik vermoed toch een van de meest bekeken filmreeksen ooit dan is oscar, lotr, return of the king en in feite Legolas zelfs toch algemeen geweten denk ik. Mijn moeder zou 4/5 halen minimum en die kent niks van film.

Ik zou wel eens een reeks met onbekende willen zien zoals hierboven geopperd.

Voor het niveau van de quiz zou dat goed zijn, voor de amusementswaarde daarentegen lijkt me dat wat minder te zijn. Een reden waarom de show zo genietbaar is, is omwille van de interactie met bekendere mensen.

Langs de andere kant, echt bekend of beroemd zijn mensen zoals Doriaan, Heidi de Pauw, Geert Meyfroidt, Marcelo, Wiam, etc niet. Daar wat intelligente onbekende Vlamingen insteken, hoeft op vlak van amusementswaarde dan misschien niet in te boeten.

Erik met zijn waterpistool is één van de dieptepunten ondertussen imo. Hoeveel vragen trouwens al niet dit jaar bij de foto ronde of in de puzzelronde dat ze het 'moeten zingen'. Op wat slaagt dat ook.

goh ja ik vermoed toch een van de meest bekeken filmreeksen ooit dan is oscar, lotr, return of the king en in feite Legolas zelfs toch algemeen geweten denk ik. Mijn moeder zou 4/5 halen minimum en die kent niks van film.

Ik zou wel eens een reeks met onbekende willen zien zoals hierboven geopperd.
De gezochte antwoorden waren nu ni gek moeilijk maar ik denk wel dat hij moeilijkere trefwoorden ook zou gevonden hebben.
Battle of Pelennor Fields vermeldde hij bv, da's toch al meer nerdy kennis dan een casual cinemabezoeker heeft imo.

Verdorie, nu zat ik al te googelen welke Oscar in godsnaam meespeelde/personage was in LOTR. Die frank viel laat.

Terug
Bovenaan