De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
NL zat in 2014 in dezelfde fase, oude Sneijder robben en Van Persie en voor de rest wat eredivisie spelers. Zijn toen toch halve finale geraakt.
Als Courtois, KDB, en Lukaku werelds presteren kan je ver raken.
 
Over 2 jaar zouden Mangala en Sambi ver voorbij Rits moeten zijn. Daarom kies je nu voor hen en niet voor Rits die nu op zijn top zit.
In WK kwalificatiematchen klopt die redenering wel ja, je probeert u groep toch al te vormen voor het uiteindelijke WK.

Maar voor het EK is het toch wel de bedoeling dat ge de spelers selecteert die op dat moment de beste zijn, op dit moment natuurlijk wel lastig omdat de WK kwalificatie al gaat beginnen terwijl het EK er nog moet aankomen, nu spelers selecteren en in de groep inpassen en dan niet mee naar EK nemen is mss ook een rare manier van werken.
 
Over 2 jaar zouden Mangala en Sambi ver voorbij Rits moeten zijn. Daarom kies je nu voor hen en niet voor Rits die nu op zijn top zit.
Het EK is natuurlijk wel voor binnen enkele maanden, niet voor binnen 2 jaar.
Al een geluk dat we niet iedereen thuis laten die er binnen 2 jaar niet meer bij kan zijn dan ;)

Het geen ik al gezien heb van Sambi is dat die jongen bij momenten erg nonchalant kan zijn. Hem dan een onverdiende selectie geven gaat hem daar niet bij helpen imo.
Die hoop spelers zonder matchritme oproepen is stillaan Martinez zijn handelsmerk geworden dus daar ga ik al lang niet meer over klagen.

Ik ben wel blij dat Mangala ertussen staat :)
 
Ik eis dat Witsel gewoon fit en in topvorm staat voor het EK. :D

Vandaar dat ik iets minder zwaar til aan de selectie voor Sambi als 33 spelers opgeroepen worden.
 
Dat Sambi potentieel heeft, ja. Om te stellen dat hij over reeds 2 jaar al VER voorbij Rits zal zijn, lijkt mij ook overdreven. Zal nog SERIEUS veel stappen mogen zetten, om eerlijk te zijn.
Ik vind niet dat men spelers nu reeds moet oproepen omdat ze over 2 jaar misschien basisspeler kunnen worden. Zeker niet zoveel. Mangala, Sambi, Doku, Verschaeren. Dat zijn er toch 2 teveel, van onervaren jonkies.
 
Die Anderlecht-boys hier. Rits of heynen verdienen die selectie meer dan lokonga en verschaeren.
 
Dat Sambi potentieel heeft, ja. Om te stellen dat hij over reeds 2 jaar al VER voorbij Rits zal zijn, lijkt mij ook overdreven. Zal nog SERIEUS veel stappen mogen zetten, om eerlijk te zijn.
Ik vind niet dat men spelers nu reeds moet oproepen omdat ze over 2 jaar misschien basisspeler kunnen worden. Zeker niet zoveel. Mangala, Sambi, Doku, Verschaeren. Dat zijn er toch 2 teveel, van onervaren jonkies.
"Zouden moeten" is dan ook niet hetzelfde als "zullen". Zo is het moeilijk om met elkaar te praten natuurlijk.

Mangala heeft 115 matchen in de Bundesliga (1+2) erop zitten. Is dat nog een jonkie?
Waarom zou je Doku niet gewoon oproepen als je 33 spelers oproept, ongeacht dat die piepjong is? Wie moet zich verongelijkt voelen dat hij er niet bij is en Doku wel?
Verschaeren vind ik vreemd ja, na maanden blessureleed, en ervoor was het naar zijn doen ook matig.

Fijn dat jullie zo hard focussen op de Anderlechtspelers die erbij zitten. Maar is niemand opgevallen dat Origi er zelfs niet bij is in die groep van 33?
 
Sambi wil ik nog u nog gelijk geven , maar Yari steekt boven ritske en Heylen
Niet te vergelijken om te beginnen.
Maar Verschaeren kom zeg, die steekt er echt niet bovenuit gewoon. Als dat de referentie van het niveau van de jeugd van Anderlecht moet voorstellen zijn jullie nog veel verder gezakt dan ik dacht.
 
Niet te vergelijken om te beginnen.
Maar Verschaeren kom zeg, die steekt er echt niet bovenuit gewoon. Als dat de referentie van het niveau van de jeugd van Anderlecht moet voorstellen zijn jullie nog veel verder gezakt dan ik dacht.
We zullen zien he :)
 
Dat zo'n Chadli er nog bij is, is toch maar gewoon kwestie van iedereen aan boord te houden? De beste Chadli is een nuttige speler in je selectie. Of we binnen 3 maand de beste Chadli gaan zien en überhaupt nodig hebben, is twijfelachtig. Maar stel je maar eens voor dat spelers als Meunier en Castagne last-minute wegvallen, dan komt Chadli toch weer aan boord en dus kan ik begrijpen dat Martinez zo'n jongens nu niet laat vallen.
 
Dat zo'n Chadli er nog bij is, is toch maar gewoon kwestie van iedereen aan boord te houden? De beste Chadli is een nuttige speler in je selectie. Of we binnen 3 maand de beste Chadli gaan zien en überhaupt nodig hebben, is twijfelachtig. Maar stel je maar eens voor dat spelers als Meunier en Castagne last-minute wegvallen, dan komt Chadli toch weer aan boord en dus kan ik begrijpen dat Martinez zo'n jongens nu niet laat vallen.
Het is maar een voorbeeld natuurlijk, maar in dat geval kan je nog altijd een Saelemaekers oproepen die toch zo goed als elke week speelt bij Ac Milan dan een Chadli die amper heeft gespeeld de laatste maanden.
 
Tuurlijk. En die is bij mijn weten ook opgeroepen. Ik wilde slechts duidelijk maken dat ik Martinez begrijp dat hij spelers als Chadli er nu nog bij wil - ondanks zijn weinige speelminuten en vele kwetsuren. Te meer ook omdat er 3 interlands gespeeld worden op een dikke week tijd en er sowieso nog spelers wegvallen (of niet te veel mogen spelen van hun club).

Als ik bondscoach was, zou een volledig fitte en goed presterende Chadli mogelijk mijn EK-selectie halen (als back-up). Feit is dat hij al jaren niet fit kan blijven voor langere tijd, dus een EK-selectie lijkt me zoals gezegd enkel realistisch als van het drietal Meunier - Castagne - T. Hazard er 2 uitvallen. En zelfs dan nog.

Of Saelemaekers voor Martinez een echte optie is als rechterflankverdediger, weet ik ook nog zo niet. Ik heb hem toch al redelijk vaak zien spelen bij AC Milan, waar hij door z'n enthousiasme en inzet zeker niet uit de toon valt, maar daar speelt hij wel gewoon als rechterflankaanvaller, met nog een verdediger achter zich. Als rechtervleugel in het systeem van Martinez lijkt hij mij nog te veel kip-zonder-kop.
 
Dat zo'n Chadli er nog bij is, is toch maar gewoon kwestie van iedereen aan boord te houden? De beste Chadli is een nuttige speler in je selectie. Of we binnen 3 maand de beste Chadli gaan zien en überhaupt nodig hebben, is twijfelachtig. Maar stel je maar eens voor dat spelers als Meunier en Castagne last-minute wegvallen, dan komt Chadli toch weer aan boord en dus kan ik begrijpen dat Martinez zo'n jongens nu niet laat vallen.
Om die reden zal een Rits of De Laet ook niet opgeroepen worden in de brede kern, maar een Lokonga/Mangala en Delcroix wel. De Laet heeft geen historie bij de Duivels zoals een Chadli wel heeft, en moet je evenzeer van 0 introduceren. Terwijl die jonge jongens toch zullen afvallen bij een fitte kern van 23 spelers. Dan kan je beter naar de toekomst werken en die jonge spelers introduceren en hopen dat ze het niveau oppikken en meedraaien op lange termijn.

Krijg je wel een pak blessures op korte termijn (Vermaelen en Vertonghen bvb), dan zou een De Laet als tussenpaus net wel een meer degelijke invulling zijn. Hopelijk blijft iedereen fit daar.

Ivm Chadli, Foket is ook nog opgeroepen en deed het beter dan Chadli in dezelfde match (tegen Zwitserland zeker?). Maar normaal vallen die allen af idd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan