De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou hij niet met een Onana spelen
Probleem bij Martinez is dat hij zelden nieuwe spelers in past, en nogal vaak vertrouwt op zijn gebruikelijke spelers. Ik zie hem niet Onana plots boven Witsel of zelfs Dendoncker verkiezen, en al zeker niet op de eindronde van een groot toernooi.

Al hoop ik uiteraard van wel, is veruit de beste keuze sportief gezien.

Vandaag 6 wissels zeker? Aangezien er toch ook een aantal niet kunnen spelen, komen de meesten vandaag wel aan spelen toe.

Ik vermoed dat Vertonghen nog niet zal spelen? Benieuwd wie hij naast Alderweireld gaat zetten, en ik hoop dat de andere 2 CV's ook een helft mogen spelen.

Ik hoop voor een (korte) periode ook Tielemans naast Onana te zien, maar ik vrees ervoor. Ze zullen allebei wel even mogen spelen naast Witsel.

Batsman en Openda zullen we allebei wel te zien krijgen, veronderstel ik. Hopelijk krijgt die laatste dan langer dan 10 minuten...

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat Martinez tactisch wel vaardiger is dan Wilmots en ook in de omkadering errond. Na het WK 2018 kreeg die daar zelfs ook lof voor (zoals tegen Brazilië).

Maar nu groeit de kritiek toch vanuit de media/analisten. Dat we enkel een plan A hebben. Dat was ook de kritiek toen van Courtois, dat we tegen het systeem van Italië en Wales (een 3-5-2) helemaal geen antwoord hadden, geen plan B.

Als je ziet dat we de voorbije 2 jaar dan ook veel goals slikken tegen zwakkere tegenstanders, dan had ik toch al wat meer gejammer verwacht.

Een Courtois gaat niet vrezen voor zijn plaats. Evenmin Kevin De Bruyne. Die kunnen zeggen wat ze willen. De anderen die je opnoemt zouden dat onder Wilmots ook nooit gedaan hebben.

Door zijn 3e plaats op het WK zal hij ook bij de spelersgroep inderdaad wel heel veel krediet hebben opgebouwd. Maar ooit stopt dat toch ook denk ik. We zijn nu 4 jaar later en hebben geen progressie meer gemaakt (integendeel).
Was bij Everton ook wel een beetje zijn probleem. Zelfde mankementen, zelfde sterktes. Dan lijkt het niet slecht om eens te veranderen. Maar als het is om voor een andere one-trick-pony uit Belgenland te gaan, die mogelijk nog beperkter is, dan hoeft het ook weer niet.
Anders ja, maar dan wel een soortgelijk niveau.

Vandaag 6 wissels zeker? Aangezien er toch ook een aantal niet kunnen spelen, komen de meesten vandaag wel aan spelen toe.

Ik vermoed dat Vertonghen nog niet zal spelen? Benieuwd wie hij naast Alderweireld gaat zetten, en ik hoop dat de andere 2 CV's ook een helft mogen spelen.

Ik hoop voor een (korte) periode ook Tielemans naast Onana te zien, maar ik vrees ervoor. Ze zullen allebei wel even mogen spelen naast Witsel.

Batsman en Openda zullen we allebei wel te zien krijgen, veronderstel ik. Hopelijk krijgt die laatste dan langer dan 10 minuten...
Ik vind Onana eigenlijk echt de sleutelspeler. Ons middenveld is relatief traag in het centrum De Bruyne is geen sneltrein, Tielemans ook niet. De Bruyne heeft fysiek en een stevige motor maar Tielemans is echt een defensieve liability tot en met. Witsel kan het allemaal niet meer belopen en hij is zó zó onmondig aanvallend. Dat hoeft geen probleem te zijn als DMV, maar als je dan rond de box gaat kamperen ben je helemaal nutteloos in die fase van de wedstrijd. Want je bakt er geen reet van aanvallend én je bent te traag om op tijd terug in te zakken. Vertaling : je bent een reusachtige liability.

Maar zet daar Onana als destroyer op het middenveld en je hebt iemand die een mannetje kan terughalen, in duel kan gaan met de allersterksten en die zich kan doen gelden met een beenharde correcte tackle. Bovendien schuift hij 2-3 keer per wedstrijd in op goed gekozen momenten. Dat is echt absoluut wat Tielemans en De Bruyne nodig hebben als support. Als we zo Tielemans zijn één à twee fabels per wedstrijd kunnen opvangen zou het ons echt ten goede komen tegen de betere landen. Oprecht sterke verdediging en efficiënte infiltratie gekoppeld met mobiliteit wanneer men niet aan de bal is. Want Witsel vertraagt ook ons spel als hij niet aan de bal is met zijn traag geslenter.

Niet enkel de reuschatige gaten op ons middenveld komt dat ten goede, maar ook onze verdediging zou zo minder vaak onder druk komen te staan. We zagen dit onlangs nog. Onana weg en onze verdediging kreeg gewoon geen adem meer. En waar worden we zo vaak gepakt? Witsel die rond de middencirkel voorbij wordt gestoken en dan een gat van 20 meter naar de verdedigers waar 7/10 spelers op het WK een royale tij hebben om een beslissing te maken. En met de eeuwig wijkende Alderweireld is dat een dubbel probleem als geen enkele middenvelder zo een speler op wandel kan terughalen.

Onana, Faes en Theate moeten starten. Mijn mening.

Amai wij hebben een traag elftal zo :D
Enige met wat snelheid is Castagne en Carrasco. De rest doet er 10 minuten over om in te draaien.

Vanaken, ok dat die start. Is een zoethoudertje omdat hij komende matchen toch niet veel zal spelen.
Maar Debast jongens, straks begint ie gewoon als basisspeler aan het WK. Toch jammer dat Faes zijn kans eens niet krijgt.

Met deze 11 gaan we er niet geraken vrees ik. Gelijkspelletje of magere winst tegen Canada, en de boot in tegen Marokko en Kroatie.

Zijn te verwachten typeploeg dus, met Theate en Bats voor de geblesseerde Vertongen en Lukaku. Same old shit.
Dat middenveld verzuipt gewoon tegen een ietwat deftige ploeg.

Ik zou het echt waanzin vinden als Debast straks op het WK ook in de basis staat. (en bv. Faes op de bank zit)

Maar bon, vriendschappelijke match... hij zal nog wel een hoop wissels doorvoeren ook.

Trossard is toch zo flexibel, waarom niet vanop rechts ? Volgens mij wil Martinez met deze opstelling zand in de ogen strooien. Ik zie Onana en Trossard nog wel starten tegen Canada.

---------------- Batshuayi --------------
Hazard ------- Debruyne ------ Trossard
-------- Onana ---------- Tielemans ---
Castagne --- Alderweireld --- Meunier
---------------- Courtois ---------------

Trossard is toch zo flexibel, waarom niet vanop rechts ? Volgens mij wil Martinez met deze opstelling zand in de ogen strooien. Ik zie Onana en Trossard nog wel starten tegen Canada.

---------------- Batshuayi --------------
Hazard ------- Debruyne ------ Trossard
-------- Onana ---------- Tielemans ---
Castagne --- Alderweireld --- Meunier
---------------- Courtois ---------------
Je hebt maar 10 spelers in je ploeg :biglaugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan