De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou Saelemaekers meenemen in plaats van Mertens. Ik zie die zo graag spelen, lichtvoetig, vista, altruïstisch en altijd ervoor gaan.

Ja maar Mertens "is ervaren, brengt heel wat meer bij dan enkel wat er op het veld gebeurt, past perfect om wekenlang in een topsportklimaat te leven, kent het klappen van de zweep én kan anderen inspireren."

Misschien kunnen ze een (klein) mascottepakje meenemen voor Dries om iedereen op te peppen
:unsure:

Vind het altijd raar dat mensen hier Doku zo'n wonder vinden. Die heeft ocharme 5000 minuten gespeeld als A-speler. 10 goals sinds 2018.
Zou leuk zijn voor de Duivels moest die ooit eens een seizoen fit kunnen blijven maar meer dan een grote belofte is die toch nog nooit geweest?
That said kan zijn selectie wel interessant zijn voor de toekomst, stel dat hij over 2 jaar fit is en al die ervaring van een groot tornooi heeft. Idem voor Debast.

Zelf kan ik wel leven met de selectie. Had liever geen Mertens gezien. Saelemaekers verdiende dat plaatsje wel. Lavia had ik misschien ook wel meegenomen.
Kom, was voor die blessures echt wel een speler met unieke kwaliteiten. Want Doku is echt wel meer dan snelheid alleen. Mensen verwarren hem nogal vaak met Amuzu precies. Die seizoenen bij Anderlecht was die echt wel heel sterk bij momenten, zeker voor iemand van zijn leeftijd. 1 van de grootste talenten die ooit uit de top 2 opleidingen van ons land is gekomen.

Maar zoals hier al gezegd, al dat blessureleed op deze leeftijd kan een carrière kraken. Zie maar naar Kawaya en Iseka, die na een zware blessure rond dezelfde leeftijd nooit meer dezelfde waren. We kunnen als voetballiefhebber enkel hopen dat deze eens een paar jaar fit kan blijven, maar mss moet hij daarvoor eens zijn speelstijl gaan analyseren. En zijn inspanningen gaan doseren. Want iedere match 90 minuten aan de intensiteit spelen die Doku meestal heeft, lijkt mij niet haalbaar om lange tijd vol te houden.

Het is natuurlijk ook niet dat zo'n dingen helemaal niet meespelen. Groepsdynamiek, ervaring. 't Kan allemaal helpen op een tornooi. Vaak zie je daar ook oudjes nog wel redelijk uitblinken, meer dan dat er jonge supertalenten al echt staan op zo'n WK. Dat lijkt me eerder de uitzondering.

Mechele zelf ni op reserve lijst. Ben ik enige die dit vreemd vind? Stond in het team van de champions league
De enige zal je niet zijn maar ik vind dat niet abnormaal.

Alderweireld laat indirect weten dat het zijn laatste tornooi is. Nog eentje die we binnenkort kunnen schrappen.

Ja maar Mertens "is ervaren, brengt heel wat meer bij dan enkel wat er op het veld gebeurt, past perfect om wekenlang in een topsportklimaat te leven, kent het klappen van de zweep én kan anderen inspireren."

Misschien kunnen ze een (klein) mascottepakje meenemen voor Dries om iedereen op te peppen
:unsure:
En hij brengt DJ Kat mee hé.. Zeker een meerwaarde voor de sfeer na een gewonne match.
(K)Adje voor de sfeer
Mechele zelf ni op reserve lijst. Ben ik enige die dit vreemd vind? Stond in het team van de champions league
Mechelen stond in dat team omwille van dat fantasy spel ofzoiets toch ? Op basis van een spel
Of heb ik dat hier zo fout gelezen

Weet ge, het is zoals Ludo Vandewalle zegt: met of zonder Mertens zal niet veel verschil maken.
Het is niet dat we De Bruyne of zo thuislaten voor hem.

Sommigen jagen zich te veel op in details. Zo'n selectie ineen steken is een evenwichtsoefening, tussen posities en profielen, vorm en potentieel, automatismen en momentum, ervaring en toekomst. Een voetbalploeg managen is wel een beetje complexer dan "zet speler x nu daar en laat speler y thuis en voila opgelost".

En hij brengt DJ Kat mee hé.. Zeker een meerwaarde voor de sfeer na een gewonne match.
(K)Adje voor de sfeer

Mechelen stond in dat team omwille van dat fantasy spel ofzoiets toch ? Op basis van een spel
Of heb ik dat hier zo fout gelezen

Als Mechele daarin stond had hij dat toch vooral te danken aan Mignolet.
Fantasy spel idd. Gewoon 5 keer de 0 gehouden. Da's al goed voor 30 punten, en hij had er 44. Tel daar nog wat intercepties en gewonnen duels bij.

Alderweireld laat indirect weten dat het zijn laatste tornooi is. Nog eentje die we binnenkort kunnen schrappen.

Op zich logisch, en goed dat hij het zelf zegt. Als speler moet je zelf beseffen wanneer het voorbij is (kuch Mertens kuch).

Koning? De meest overroepen speler imo.

Eden heeft een handvol geweldige seizoenen gehad bij Chelsea, was toen echt dé sterspeler ginder.
Maar die tijden liggen ver achter ons.

Op zich is het voor een zeer groot deel inderdaad een logische selectie. Zelf had ik enkel Tresor ipv Mertens meegepakt omdat die een wapen is qua stilstaande fases en dat missen we wel wat. Zo iemand op het einde erin smijten, kan een dikke meerwaarde zijn. En op de reservelijst mssn Mechele ipv Denayer. Niet omdat Mechele ZO geweldig is, maar Denayer heeft zichzelf toch echt wel helemaal buitenspel gezet.

Ik denk dat de grote discussies en "foute stuff" eerder qua basisopstelling gaan gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan