De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat kan zeker ook, maar dan zouden we best naar een normale 4-3-3 gaan, anders gaan de 2 blokken (5 DEF-5 OFF) te ver uit elkaar spelen. Alhoewel we door 2dms te hebben het spel breder kunnen houden omdat de flanken zich offensief beter kunnen uitleven omdat ze meer risico kunnen nemen dan.
Ik zou sowieso met een 4-3-3 spelen...
We hebben geen wingbacks maar een weelde aan flankaanvallers dus dat hele 3-5-2 systeem van Martinez klopt voor geen meter.
Met 4 achteraan zorgt er meteen ook voor dat je ervaren maar trage CV's meer ondersteuning hebben en dus niet zo snel man op man komen tegen snelle spitsen.

Courtois
Meunier - Toby - Faes - Castagne
Dedoncker - KDB - Onana
T. Hazard - Lukaku - Trossard

Enkel Hazard als rechtsbuiten is misschien niet 100% mijn goesting maar ik zou van de huidige selectie niet direct weten wie ik er wel zou zetten. Tenzij je eventueel zot wil doen en KDB daar zetten en dan Tielemans nog op het middenveld wilt droppen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat uitdraaien.

Volgens mij verwoord je het verkeerd.
Op een gans seizoen, is Saelemaekers altijd een betere speler om in je team te hebben.
Voor een invalbeurt van 30 minuten is het beter om Doku beschikbaar te hebben.

Allez, er is een reden dat Doku niks klaarspeelt bij Rennes (zelfs Dejaegere scoort meer en levert meer assists af voor zijn team) en Saelemaekers wel een positieve impact heeft bij de kampioen van Italie.
Je verwart vorm met niveau. De enige reden waarom Saelemaekers meer speelde was blessureleed. Daarom heb ik het over fitte spelers. Dat is een grote voorwaarde.
Er is bv. ook een reden waarom er voor Doku 23 miljoen euro betaald werd en voor een oudere Saelemaekers 7,5 miljoen. Die reden is kwaliteit.

Doku is echt wel >>>> Saelemaekers, als ze beiden in vorm zijn. Dat liet Doku al zien in de kwartfinale tegen Italië bijvoorbeeld.

Maar inderdaad, vraagteken. Zijn vorm na de blessures. Dat geef ik absoluut wel toe.

Het verschil tussen beide heren is natuurlijk ook wel gewoon zo dat Doku fit een veel betere speler is dan Saelemaekers fit.
Je kan ze allebei gebruiken maar in een halve finale tegen Frankrijk kan een goede Doku het verschil maken, Saelemaekers niet. Daar zit echt een niveauverschil tussen.
Maar Doku is al een jaar op de kwakkel , het is echt raadselachtig hoe zijn vorm is , als hij die snelle loopacties niet meer heeft , vind ik het maar een zeer middelmatige voetballer .

Geen echte surprises in de ploeg , de vraag zal vooral zijn , wie basis en wie bank . En daar is de logica meestal ver zoek .

Ik zou sowieso met een 4-3-3 spelen...
We hebben geen wingbacks maar een weelde aan flankaanvallers dus dat hele 3-5-2 systeem van Martinez klopt voor geen meter.
Met 4 achteraan zorgt er meteen ook voor dat je ervaren maar trage CV's meer ondersteuning hebben en dus niet zo snel man op man komen tegen snelle spitsen.

Courtois
Dedoncker - KDB - Onana
T. Hazard - Lukaku - Trossard

Enkel Hazard als rechtsbuiten is misschien niet 100% mijn goesting maar ik zou van de huidige selectie niet direct weten wie ik er wel zou zetten. Tenzij je eventueel zot wil doen en KDB daar zetten en dan Tielemans nog op het middenveld wilt droppen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat uitdraaien.
Weelde aan flankaanvallers maar je bent al niet 100% zeker over die op rechts?

We hebben geen weelde aan flankaanvallers, en zeker geen goeie, dus 4-3-3 vind ik echt geen goed idee. In een 4-3-3 heb je snelheid op de flanken nodig en behalve bij de jeugd hebben we dat niet.

Ik zou ook naar 4 vanachter gaan maar eerder 4-4-1-1 dat in de aanval 4-4-2 wordt.

Coutois
Trossard - Dedoncker/Tielemans (afhankelijk van de match) - Onana - Carrasco
De bruyne
Lukaku

Je verwart vorm met niveau. De enige reden waarom Saelemaekers meer speelde was blessureleed. Daarom heb ik het over fitte spelers. Dat is een grote voorwaarde.
Er is bv. ook een reden waarom er voor Doku 23 miljoen euro betaald werd en voor een oudere Saelemaekers 7,5 miljoen. Die reden is kwaliteit.

Doku is echt wel >>>> Saelemaekers, als ze beiden in vorm zijn. Dat liet Doku al zien in de kwartfinale tegen Italië bijvoorbeeld.

Maar inderdaad, vraagteken. Zijn vorm na de blessures. Dat geef ik absoluut wel toe.

Je verwart vorm en niveau met potentie :tongue: . De transferprijs vind ik maar een irrelevant argument om kwaliteit te bepalen. Hallo Maguirre??
Doku heeft 1 keer zijn potentie laten zien, tegen Italie. Voor de rest heeft die nog niet veel laten zien op hoog niveau (niet afkomen met flitsen bij Anderlecht aub). Terwijl Saelemaekers wel heeft laten zien gewoon mee te kunnen met de kampioen in Italie.
Ja, Saelemaekers heeft die flitsende versnelling en dribbel niet in huis, maar hij bezit wel een heel ander arsenaal aan wapens dat Doku niet heeft. Daarom dat ik zag, qua impact in het laatste half uur geef ik Doku het voordeel. Om effectief een gans seizoen aan de aftrap te staan, geef ik Saelemaekers het voordeel. Doku kan zijn flitsende speelstijl ook helemaal niet volhouden langer dan een helft, zeker niet op hoog niveau.

Laat ons niet vergeten dat zelfs bij terugkeer uit blessures, Doku quasi altijd op de bank zit, de laatste maanden en vooral mag invallen.

Mijn opstelling(huidige WK selectie) zou in 433(451) zou er als volgt uizien.

Trossard heeft al bewezen dat hij op rechts ook uit de voeten kan en aangezien we genen deftige rechtsbuiten hebben zet ik hem daar en Carrasco dan op links. Voor een beetje meer controle zou ge vanaken daar kunnen droppen en dan zakt die wat meer in naar het middenveld om zo ruimte te laten voor Meunier.

Lukaku
Carrasco -De Bruyne - Trossard
Vanaken - Onana
Castagne - Faes - Toby - Meunier
Courtois​
Als ik da nu zo zie hebben we echt wel een serieus back-probleem.. Ne Foket daarbij ofzo had volgens mij geen slecht idee geweest.. Maja we spelen geen 433 :biglaugh:

Laatst bewerkt:

Een twintigjarige die anderhalf jaar aan de kant heeft gestaan met de ene blessure na de andere, daar kan je geen enkele uitspraak meer over doen qua niveau. Hij had veel potentieel als 18-jarige, maar hij zal lang niet de eerste jongere zijn wiens lichaam na zo'n reeks blessures het niet meer trekt op het allerhoogste niveau. Sinds zijn laatste blessure heeft hij amper een handvol minuten gespeeld, en heeft daarin absoluut nog niet kunnen tonen dat hij dat potentieel nog altijd kan waar maken.

Saelemaekers heeft daarentegen het afgelopen seizoen en voor zijn blessure dit seizoen serieus boven de kwaliteit die hem in België werd toegedicht gepresteerd. Ik zou altijd Saelemaekers op mijn blad gezet hebben, en Doku eventueel als reserve. Niet omgekeerd.

Je verwart zoals Zantas al zei inderdaad vorm en niveau met potentieel.

Courtois
Castagne Toby Jan Hazard
Lavia Dendoncker Onana
Carrasco KDB Trossard
Lukaku

Maar Lukaku gaat de eerste 2 matchen niet spelen, vrees ik.

Voor Roberto zijn opstelling is het wel gokken.
Ik denk zo voor de eerste match:

Courtois
Debast Toby Jan
Castagne Witsel Tielemans Hazard
KDB Hazard
Michy

Laatst bewerkt:
Een twintigjarige die anderhalf jaar aan de kant heeft gestaan met de ene blessure na de andere, daar kan je geen enkele uitspraak meer over doen qua niveau. Hij had veel potentieel als 18-jarige, maar hij zal lang niet de eerste jongere zijn wiens lichaam na zo'n reeks blessures het niet meer trekt op het allerhoogste niveau. Sinds zijn laatste blessure heeft hij amper een handvol minuten gespeeld, en heeft daarin absoluut nog niet kunnen tonen dat hij dat potentieel nog altijd kan waar maken.

Saelemaekers heeft daarentegen het afgelopen seizoen en voor zijn blessure dit seizoen serieus boven de kwaliteit die hem in België werd toegedicht gepresteerd. Ik zou altijd Saelemaekers op mijn blad gezet hebben, en Doku eventueel als reserve. Niet omgekeerd.

Ik heb de indruk dat we naast elkaar praten.

Gij moogt kiezen wat ge wilt. Ik probeer gewoon de rationale uit te leggen waarom - dat was een stelling - Doku in de bovenste schuif ligt. Dat is basiskwaliteit.
Potentieel zal op zijn 20ste niet helemaal definitief weg zijn, mag ik hopen. Dat is uiteraard nog te bekijken. Niemand kan dat voorspellen. Hoe iemand zal presteren in de toekomst is sowieso altijd een vraagteken. Bij de start van het vorige EK waren Tielemans & Carrasco de 2 spelers die het best in vorm zaten en die bakten er 2 weken later niks meer van.

Enfin en ik volg Saelemaekers ook wel maar die is helemaal niet zo ongecontesteerd bij Milan. Doet het aardig. Maar ook niet veel meer dan dat. Dit seizoen voor zijn blessure op 8 competitiematchen 2 keer in de basis gestart. In de zomer waren er geluiden in Italië dat hij mocht vertrekken en ze een betere wilde aantrekken. Ben er fan van maar het is niet dat hij daar alles kapot speelt.

Je verwart zoals Zantas al zei inderdaad vorm en niveau met potentieel.

Flauwe toevoeging. Als jij zegt dat je er geen voorspelling meer over kan doen nu, gaat dat even goed over zijn potentieel. Dan kan je daar ook niks over zeggen.
Ik maakte duidelijk de nuance dat als hij goed en fit was, in mijn eerste post. Vrij cruciaal en als je dat negeert wordt een discussie hopeloos natuurlijk.

Persoonlijk vind ik het evenwicht qua doorselecteren goed zitten.
Zes nieuwe jongeren.

Achteraan met Theate, Debast en Faes de gasten die in de toekomst mogelijk wel meer gaan moeten spelen.
Op het middenveld met Onana toch ook een belangrijke kracht voor de komende jaren. Lavia had gekund maar ja die blessure viel nu slecht.
Vooraan met De Ketelaere en Doku 2 spelers die als ze doorgroeien absolute sterkhouders gaan zijn.
En Openda maar daar ben ik niet kapot van. Daar had ik dan toch misschien eerder voor Origi gekozen, die op belangrijke momenten op topniveau al liet zien zijn mannetje te kunnen staan.

Dat zijn toch heel wat gasten die weer ervaring gaan opdoen in alle linies. Al is het maar door erbij te zijn. 't Kon meer natuurlijk. 't Kon ook minder. Ben minder fan van te veel van dat soort spelers van 't moment op al enige leeftijd. Ik zie onze nationale ploeg de komende jaren niet gedragen worden door figuren als Mechele, Boyata, Vanzeir, Heynen of Lukebakio. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Nee, gewoon een vrij logische selectie.

Vind het altijd raar dat mensen hier Doku zo'n wonder vinden. Die heeft ocharme 5000 minuten gespeeld als A-speler. 10 goals sinds 2018.
Zou leuk zijn voor de Duivels moest die ooit eens een seizoen fit kunnen blijven maar meer dan een grote belofte is die toch nog nooit geweest?
That said kan zijn selectie wel interessant zijn voor de toekomst, stel dat hij over 2 jaar fit is en al die ervaring van een groot tornooi heeft. Idem voor Debast.

Zelf kan ik wel leven met de selectie. Had liever geen Mertens gezien. Saelemaekers verdiende dat plaatsje wel. Lavia had ik misschien ook wel meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan