De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie zou jij dan oproepen als alternatief?
Da's het probleem juist. Martinez heeft zo lang vastgehouden aan dezelfde namen dat je nu met ofwel onervaren spelers zit (Debast/Theate/Faes) ofwel met spelers die uit de toon zijn gevallen (Boyata/Denayer). Ik kan op zich wel leven met die namen individueel hoor, maar ik had misschien toch eerder Denayer opgeroepen in plaats van Debast, puur omwille van zijn ervaring. 't Is alleen jammer van zijn carrièremove.

Ook blijkbaar geen enkele vraag over de niet-selectie van Origi, zelfs niet als back-up...

Misschien ben ik de enige die het vreemd vind :unsure: Speelt nu toch regelmatig bij Milan. Ok, hij zit niet in de vorm, maar zo zijn er nog wel een paar (CDK, E. Hazard, Doku...) en die zijn wel geselecteerd.

Zou naar het schijnt wel klaargeraken voor het WK (is ook reserve trouwens, niet?)

Maar heeft nog wel geen enkele wedstrijd gespeeld sinds zijn blessure.

Saelemakers is ook geen eerste keuze voor Martinez. Die had echt een goed seizoensbegin nodig om in de selectie te geraken volgens mij. Dat is het verschil met Doku die wél in de bovenste schuif ligt.

Maar op zich is de niet-selectie van Saelemakers perfect verdedigbaar.

Doku heeft evenmin veel wedstrijdritme, en heeft al helemaal geen goed seizoensbegin gehad. Saelemaekers heeft dubbel zoveel gespeeld dit seizoen dan Doku.

Ik snap uw punt, en in een normale wereld gaat dat op. Maar als je Saelemaekers niet meeneemt met die argumenten, waarom neem je dan wel Doku mee voor wie die argumenten NOG meer opgaan?

Die befaamde snelheid, die we al een jaar niet meer gezien hebben en waarvan het een vraagteken is of die nog zo indrukwekkend is na al die blessures?

Trouwens, als hij straks echt Debast in de basis dropt ga ik toch eens goed lachen. Hem mee nemen, tot daar aan toe, maar ik ga er toch van uit dat het Toby, Jan en Faes gaan zijn achterin.

Zou naar het schijnt wel klaargeraken voor het WK (is ook reserve trouwens, niet?)

Maar heeft nog wel geen enkele wedstrijd gespeeld sinds zijn blessure.

Saelemakers is ook geen eerste keuze voor Martinez. Die had echt een goed seizoensbegin nodig om in de selectie te geraken volgens mij. Dat is het verschil met Doku die wél in de bovenste schuif ligt.

Maar op zich is de niet-selectie van Saelemakers perfect verdedigbaar.
Het is dan Eden zoveel wedstrijden heeft gespeeld natuurlijk.
of Charles

Ook blijkbaar geen enkele vraag over de niet-selectie van Origi, zelfs niet als back-up...

Misschien ben ik de enige die het vreemd vind :unsure: Speelt nu toch regelmatig bij Milan. Ok, hij zit niet in de vorm, maar zo zijn er nog wel een paar (CDK, E. Hazard, Doku...) en die zijn wel geselecteerd.
Je bent niet alleen hoor. Ik zou ook Origi verkiezen boven Openda, maar de enige reden dat ik zou kunnen bedenken is dat Martinez full countervoetbal wil gaan spelen en dan heb je misschien meer aan Openda dan Origi? :unsure:

Bwa ja, alleen Mertens is echt vreemd van de 26. Al de rest valt goed te verantwoorden. Ik vind nu niet dat deze selectie persé veel kritiek moet krijgen.

Bwa ja, alleen Mertens is echt vreemd van de 26. Al de rest valt goed te verantwoorden. Ik vind nu niet dat deze selectie persé veel kritiek moet krijgen.
Dat vind ik nu toch ook. Het gaat nu echt om muggenziften. Vrij eerlijke selectie van Bobby.
Er zullen altijd spelers zijn waar elke coach de voorkeur aan geeft door persoonlijke indruk. Dat is overal en altijd zo.

Je bent niet alleen hoor. Ik zou ook Origi verkiezen boven Openda, maar de enige reden dat ik zou kunnen bedenken is dat Martinez full countervoetbal wil gaan spelen en dan heb je misschien meer aan Openda dan Origi? :unsure:

Meestertacticus Bobby.

😅
Nee het is ook wel zo dat Openda nog maar 22 is. Iets voor de toekomst dus, en misschien minder kans op blessures dan Origi die ook al gesukkeld heeft dit seizoen.

Laat ons gewoon hopen dat Romelu fit raakt en fit blijft. Wereld van verschil t.o.v. al de andere spitsen die we hebben.

Maw een defensie Debast Vertonghen en Toby, met Debast die zich door elke ervaren spits in de luren gaat laten leggen. No way dat Theate en Faes titularis gaan zijn because Martinez.

Maw een defensie Debast Vertonghen en Toby, met Debast die zich door elke ervaren spits in de luren gaat laten leggen. No way dat Theate en Faes titularis gaan zijn because Martinez.
Zoals ervaren rotten Alderweired en Vertonghen die zich regelmatig in de luren laten leggen? Al ben ik op zich wel volledig akkoord dat Faes altijd op de plek van Debast moet starten hoor.

Doku heeft evenmin veel wedstrijdritme, en heeft al helemaal geen goed seizoensbegin gehad. Saelemaekers heeft dubbel zoveel gespeeld dit seizoen dan Doku.

Ik snap uw punt, en in een normale wereld gaat dat op. Maar als je Saelemaekers niet meeneemt met die argumenten, waarom neem je dan wel Doku mee voor wie die argumenten NOG meer opgaan?

Die befaamde snelheid, die we al een jaar niet meer gezien hebben en waarvan het een vraagteken is of die nog zo indrukwekkend is na al die blessures?
Wel dat is net mijn punt :p

Doku ligt wél in de bovenste schuif bij Martinez, dus die staat gewoon direct op papier zodra die 'fit' is. Hij is gewoon grote fan van Doku, dat is duidelijk. Zo'n Saelmakers moet zich écht in de kijker kunnen spelen om een trapje hoger te geraken bij Martinez. Die blessure voor hem kwam dus op een heel slecht moment + ook daarvoor was hij volgens mij (nog) geen échte vaste waarde bij Milan.

Allé, zo denk ik hé.

In dat opzicht is de niet-selectie van Lavia nog verrassend. Is normaal ook terug wedstrijdfit. En lijkt me ook zo'n naam die meteen op papier verschijnt bij Martinez. Is natuurlijk nog piepjong.

Uiteindelijk maakt het toch niet uit welke namen meegaan

Alles staat en valt met de opstelling en tacktiek van Roberto. Helaas
Uiteraard, uiteindelijk weten we ook dat wie er ook in de 26 zit Martinez voor zijn basisspelers toch gewoon de gekende namen kiest. Of die nu passé zijn of niet. Onana, Faes, Theate, Trossard, ... zullen 9 kansen op 10 gewoon op de bank starten.

Dat gezegd zijnde: Mertens en Doku meenemen vind ik onbegrijpelijk. Mertens is echt passé, en speelt op een plek waar we gewoon alternatieven hebben (Simons indertijd kon op verschillende posities nog backup zijn, en dat was ook een van de weinigen toen met 'echte' ervaring). Doku is nog altijd 20 jaar en heeft anderhalf seizoen in de lappenmand gezeten. Heeft dit seizoen nog geen enkele match 90 minuten gespeeld. Ik zou Origi meegepakt hebben. Saelemaekers zou ook terug fit zijn, dus die zou ik ook altijd boven Doku selecteren.

Voor mij is dit momenteel zowat de sterkste 11, rekening houdend met blessures en vorm. Indien Lukaku geblesseerd is zou ik hem wisselen voor Batshuayi, Mocht Saelemaekers fit zijn zou ik die eventueel op rechts zetten en Castagne op links. Ook Meunier kan op rechts en Castagne dan op links. Carrasco zou ik houden als vervanger voor Trossard want is verdedigend echt niet goed genoeg als wingback, T Hazard doet dat beter. En Eden Hazard mag ook wel 5 minuutje invallen wanneer we ergens 2-0 voorstaan.

Eigenlijk had Martinez dit elftal al lang moeten klaarstomen voor dit WK, maar Vertonghen, Witsel en Eden Hazard zullen wel in de basis staan ten koste van Theate/Faes, Onana/Tielemans en Trossard. Tenenkrullend ergerlijk die vent.

Dit is eigenlijk ook wel mijn selectie behalve 2 wissels.
T Hazard, ik zou eerder Carrasco zetten, ben geen fan van Thorgan, geeft vaak slechte passen. Carrasco kan makkelijker een man passeren.
Ik zou wss ook Vanaken zetten ipv Tielemans...
Tielemans is wel in vorm aan het geraken de laatste tijd maar Vanaken is een speler die alles verbind in het middenveld.
Die verliest bijna nooit nen bal en geeft quasi altijd een goeie pass, loopt zich goed vrij. Hij heeft ook lengte wat altijd mooi meegenomen is. Tielemans daarentegen is vaak nonchalant en verliest daardoor vaak heel lullig de bal, wat een groot gevaar is wanneer we in de aanval zijn. Op die positie moet iemand staan die de bal NOOIT verliest, witsel heeft dat jarenlang uitstekend gedaan ook al was het niet zo flitsend.
Onana is gewoon een monster, zalige speler om te hebben

Volgens mij vindt Martinez Saelemaekers gewoon nen eikel en Doku ne lieve jongen :)

Laatst bewerkt:

Dit is eigenlijk ook wel mijn selectie behalve 2 wissels.
T Hazard, ik zou eerder Carrasco zetten, ben geen fan van Thorgan, geeft vaak slechte passen. Carrasco kan makkelijker een man passeren.
Ik zou wss ook Vanaken zetten ipv Tielemans...
Tielemans is wel in vorm aan het geraken de laatste tijd maar Vanaken is een speler die alles verbind in het middenveld.
Die verliest bijna nooit nen bal en geeft quasi altijd een goeie pass, loopt zich goed vrij. Hij heeft ook lengte wat altijd mooi meegenomen is. Tielemans daarentegen is vaak nonchalant en verliest daardoor vaak heel lullig de bal, wat een groot gevaar is wanneer we in de aanval zijn. Op die positie moet iemand staan die de bal NOOIT verliest, witsel heeft dat jarenlang uitstekend gedaan ook al was het niet zo flitsend.
Onana is gewoon een monster, zalige speler om te hebben :)
Ik zou eerder geneigd zijn om te beginnen spelen met twee defensieve middenvelders naast De Bruyne. Dus Onana en Dendoncker bijvoorbeeld, en in de toekomst allicht Lavia ipv Dendoncker. Tielemans gebruiken wanneer we echt dominant moeten/kunnen spelen, of als vervanger voor KDB.

Ik zou eerder geneigd zijn om te beginnen spelen met twee defensieve middenvelders naast De Bruyne. Dus Onana en Dendoncker bijvoorbeeld, en in de toekomst allicht Lavia ipv Dendoncker. Tielemans gebruiken wanneer we echt dominant moeten/kunnen spelen, of als vervanger voor KDB.
Ja dat kan zeker ook, maar dan zouden we best naar een normale 4-3-3 gaan, anders gaan de 2 blokken (5 DEF-5 OFF) te ver uit elkaar spelen. Alhoewel we door 2dms te hebben het spel breder kunnen houden omdat de flanken zich offensief beter kunnen uitleven omdat ze meer risico kunnen nemen dan.

Diene Martinez kan zichzelf nu toch eens 10x tegenspreken in dezelfde persconferentie he :scream:

Geen al te grote verassingen. Had Origi meegenomen ipv Mertens, en had toch een plaatsje gevonden voor Saelemakers liefst.
Maakt al bij al weinig uit, Martinez speelt die jongens toch niet.

Wel dat is net mijn punt :p

Doku ligt wél in de bovenste schuif bij Martinez, dus die staat gewoon direct op papier zodra die 'fit' is. Hij is gewoon grote fan van Doku, dat is duidelijk. Zo'n Saelmakers moet zich écht in de kijker kunnen spelen om een trapje hoger te geraken bij Martinez. Die blessure voor hem kwam dus op een heel slecht moment + ook daarvoor was hij volgens mij (nog) geen échte vaste waarde bij Milan.

Het verschil tussen beide heren is natuurlijk ook wel gewoon zo dat Doku fit een veel betere speler is dan Saelemaekers fit.
Je kan ze allebei gebruiken maar in een halve finale tegen Frankrijk kan een goede Doku het verschil maken, Saelemaekers niet. Daar zit echt een niveauverschil tussen.

Het verschil tussen beide heren is natuurlijk ook wel gewoon zo dat Doku fit een veel betere speler is dan Saelemaekers fit.
Je kan ze allebei gebruiken maar in een halve finale tegen Frankrijk kan een goede Doku het verschil maken, Saelemaekers niet. Daar zit echt een niveauverschil tussen.

Volgens mij verwoord je het verkeerd.
Op een gans seizoen, is Saelemaekers altijd een betere speler om in je team te hebben.
Voor een invalbeurt van 30 minuten is het beter om Doku beschikbaar te hebben.

Allez, er is een reden dat Doku niks klaarspeelt bij Rennes (zelfs Dejaegere scoort meer en levert meer assists af voor zijn team) en Saelemaekers wel een positieve impact heeft bij de kampioen van Italie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan