De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het sowieso niet ideaal om een pure rechtsvoetige links te gaan zetten zoals Castagne, maar die positie is het pijnpunt. Zowel in dit systeem, als met 4 van achter.
Carrasco, Trossard, Hazard zijn toch ook allemaal rechtsvoetig. Maar Castagne is verdedigend dan wel een heel stuk beter

Sambi Lokonga kon het in maart niet begrijpen dat hij van bondscoach Roberto Martinez geen speelminuten kreeg bij de Rode Duivels.

Op dat moment nodigde bondscoach Roberto Martinez een reeks jongeren uit voor de Rode Duivels. Spelers met meer dan 50 caps achter hun naam zaten niet in de selectie. Maar Lokonga mocht niet spelen.

“Ik nam telefonisch contact op met Martinez, want ik was echt boos”, klinkt het bij La Dernière Heure. “Ik dacht er zelfs aan om te stoppen bij de Rode Duivels, zo boos was ik.”

Allez jongens, geen enkele zelfreflectie :rofl: :rofl:

Oei generaal, pas op he voor enkele Anderlechtfans hier met je kritiek op iemand die "een absolute sterkhouder was toen die hier vertrok". Naar het schijnt wordt dat niet geapprecieerd.

(Laat de unsure-smileys maar komen, boys!)

Sambi overdrijft wel een beetje want hij zat toen op de bank bij een team dat onder stoom kwam. Het is dan wal zijn eigen keuze om bij Arsenal te blijven om te vechten voor een basisplaats.

Sambi is een goeie voetballer, maar inderdaad niet altijd zelfkritisch. Het is niet dat hij Hazard-gewijs elke kans die hij krijgt rateert bij Arsenal. Hij draait gewoon mee. Maar Partey-Xhaka staat daar en dat is top. Ik vind het geen schande dat hij daar net achter komt of zo. Alleen, op die plaats is er concurrentie bij de RD dus ja. Dat moet hij ook beseffen.

Oei generaal, pas op he voor enkele Anderlechtfans hier met je kritiek op iemand die "een absolute sterkhouder was toen die hier vertrok". Naar het schijnt wordt dat niet geapprecieerd.

(Laat de unsure-smileys maar komen, boys!)
Sambi was bij Anderlecht een absolute sterkhouder, begrijp niet zozeer hoe daar onnozel over gedaan wordt. Dat je geen matchen bekijkt van hem, of dat je niet ziet dat elke actie via hem loopt, tot daar aan toe, maar een club legt niet voor niks bijna 20 miljoen euro neer voor een speler in België.

Dat betekent niet dat hij bij Arsenal direct zou mee kunnen doen. Groot niveauverschil natuurlijk.

"De Rode Duivels maken meer kans om het WK te winnen dan vorige keer"​

Ja jongens, da's naar huis in de groepsfase dus.

Wat heeft die gesnoven zeg.

Als iedereen topfit is, en iedereen is in topvorm, en Martinez kijkt niet naar de namen (Hazard/Mertens), en we kennen de nodige dosis geluk, dan is er inderdaad wel wat mogelijk.
Maar dat zijn wel heel veel als-en.

We zijn een outsider maar Denemarken, Servië, Senegal en Zwitserland zijn dat ook. In alle eerlijkheid komen we qua kwaliteit een stukje te kort, en zijn we ook niet echt sterk in de breedte. Bovendien hebben we een zware loting voor een eventueel vervolg na de groepsfase. Nederland heeft het op dat vlak beter getroffen.

De enige twee spelers die op dit moment op wereldklasseniveau spelen zijn De Bruyne en Courtois (en misschien Mignolet, maar dat is onze tweede keeper). En Lukaku heeft dat potentieel ook nog steeds, maar heeft last v. blessures nu. En persoonlijk vind ik het ook beter om niet altijd naar status van weleer te kijken, als er spelers zijn die duidelijk potentieel een veel grotere waarde bieden voor het team zoals bvb. Trossard ipv Hazard.

Persoonlijk zou ik liefst met Trossard, De Bruyne en Lukaku als voorste drie spelen (De Bruyne en Trossard achter Lukaku natuurlijk via huidig systeem). Lukaku als hij niet op niveau geraakt kan eventueel vervangen worden door De Ketelaere met Lukebakio of Openda als invallers. Vanzeir zijn probleem is dat hij wellicht niet in het systeem past, dat hij een tweede spits nodig heeft. Doku jammer genoeg geblesseerd. Carrasco en Castagne op de flanken. Witsel/Lavia/Vanaken/Onana op middenveld afh. van tegenstander. En in de driemansverdediging hebben we dan de meeste problemen maar ik zou Mechele, Aldeweireld, Theate en evt. Faes of Vertonghen (tegen trage spitsen) het meeste laten spelen. Boyata weet ik niet of hij op niveau is. En bij Denayer en Debast toch mijn twijfels.

Laatst bewerkt:
Het is in elk geval wel heel duidelijk dat het WK niet slechter kan vallen voor onze ploeg. Blessures van een aantal kernspelers, Hazard die nog altijd op de bank gekluisterd zit van Real, de Leicesterboys die een verschrikkelijk seizoensbegin hebben gehad, Martinez die nog altijd blind is, ...

Het is in elk geval wel heel duidelijk dat het WK niet slechter kan vallen voor onze ploeg. Blessures van een aantal kernspelers, Hazard die nog altijd op de bank gekluisterd zit van Real, de Leicesterboys die een verschrikkelijk seizoensbegin hebben gehad, Martinez die nog altijd blind is, ...
Wout Faes blijkbaar wel een sterke match gespeeld gisteren volgens de Leicester fans op reddit.

Is bij andere ploegen ook zo hoor. Het WK valt sowieso slecht dit jaar

Wout Faes blijkbaar wel een sterke match gespeeld gisteren volgens de Leicester fans op reddit.

Was hij maar bij Anderlecht gebleven! :unsure:

Was hij maar bij Anderlecht gebleven! :unsure:

Tsja, Leicester City en EPL allemaal goed en wel, maar kan hij het ook on a rainy night in Waregem? Twijfelachtig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan