Baba aub. Ik ga u de situatie schetsen:
Ik reageer beleefd op Sir.Killalot en ik uit daarbij mijn licht afwijkende mening. Ik doe dit met respect, ook al hebben wij al zeer pittige discussies gehad.
Iemand reageert vervolgens op mij en lijkt op het eerste zicht vanalle zaken er bij te fantaseren. Ik toon daarop stukje per stukje aan waar hij me dingen in de mond legt en als reply krijg ik opnieuw iets wat ik nooit beweerd heb voor mijn neus geslingerd. Met alle plezier ga ik in discussie met iemand. Ik verdedig mij echter niet graag tegen projecties waar ik niets mee te maken heb.
Redelijk respectvol beëindig ik vervolgens die discussie. Bovendien toon ik weer kort aan waar het schoentje wringt en zeg ik letterlijk dat de andere zijn mening mag hebben en kan uiten, maar dat het geen zin meer heeft om die op de bovenstaande wijze tegen mij uit te drukken.
Dat lijkt mij toch allemaal best rechtlijnig te zijn verlopen ?
Maar vervolgens spring jij op de kar en niet enkel speel je uitsluitend op de man, je trekt het ook nog eens persoonlijk aan. Terwijl je er niets mee te maken hebt. Je lijkt je zelfs nog aan te sluiten bij de Me Too beweging.
Ik laat je drie keer raden aan welke definitie zulk gedrag beantwoordt .
Wanneer iemand hier iets zegt over een speler van Anderlecht dan gaat er bij u thuis een alarmpje aan en worden de lichten bij jou thuis rood en dan vlieg je naar hier om die schande aan te kaarten. Bovenal lijk je alles aan te nemen als een persoonlijke aanval en dan post je doorgaans iets passief-agressief. En daar betrek je dan in 95% van de gevallen ook nog eens Club Brugge bij door de tegenpartij (of de users die de post liken) te beschuldigen van een voorkeur voor de voorgenoemde club.
Ik kan gerust van mezelf zeggen dat ik het al wel vaak fout heb gehad en dat heb ik doorgaans ook grif toegegeven. En ik heb geen probleem met een geanimeerde discussie, uiteindelijk is voetbal ook een soort culminatie van ontspanning, spanning en passie. Maar zoals gezegd : ik discussieer niet met iemand zijn fever dream.