De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs voor een vriendschappelijke wedstrijd is dit dieptriest. Onbestaand middenveld alweer, slappe opstelling, domme wissels en eigenlijk niets kunnen leren. Zelfs nog Benteke inbrengen. 😂

Oei, er heeft iemand iets gezegd over een ex-anderlechtspeler.
Dat ziet gij erin , maar nu Batsmodepopje gaan vergelijken met Lukaku , sure
Maar ik zie dat de Orakels van FCB uw berichtje hebben geliked , nuff said
Btw Tielemans was slecht , maar vanaken ook en where was Charles ?

Dendoncker is waardeloos bij de RD. En Boyata en Denayer zijn eigenlijk ook echt geen RD materiaal maar we hebben blijkbaar niet beter :(
ik vond Donckie nog een van de beste opt middenveld ( recuperatie , wat volgens mij nog altijd zen job is) , de voorhoede trok op niks

Er stonden 4 spelers op het veld uit de Engelse 3e divisie en 6 uit de Engelse 2e divisie. De Ierse doelpuntenmakers spelen in respectievelijk Engelse 2e en 3e divisie.

En toch speelden we zo zwak. Niet te geloven.

Die 'nieuwe' generatie is gewoon een grap. Neem nu een speler zoals Tielemans als voorbeeld, en ja ik ben zelf RSCA-supporter, als dat het moet gaan worden... holy shit. Veel mensen staren zich nog steeds blind op die paar flitsen die hij op een seizoen laat zien, zoals bvb. tegen Chelsea in de FA-cup finale, voor de rest is die minstens evenveel matchen gewoon onzichtbaar. Het aantal keren dat die de bal kwijtspeelt, vaak door nonchalance...vaak ook gewoon door gebrek aan overzicht... verschrikkelijk...Thorgan Hazard, exact hetzelfde imo. Die verdedigers (vooral Denayer & Boyate) daar maak ik zelf geen woorden aan vuil, dat is gewoon 3de klasse niveau... Geen idee wie die Mangala is tbh, maar die was zo mogelijk nog slechter dan Tielemans, en dat is al een serieuze prestatie... Het is heel simpel, zonder de ruggengraat van onze 'gouden' generatie zijn we geen zak waard, en ook die hebben al bewezen dat ze het niet kunnen op het moment van de waarheid.... Als extraatje krijgen we er dan nog eens die VTM-commentators bij ... Jah dat is geen topper die hem binnenkopt he, die speelt in 2de klasse... blijkbaar zijn die niet-toppers nog steeds betere als onze derderangsverdedigers :) ik besef ook wel dat dit 'maar' een vriendschappelijke wedstrijd is maar ik huiver echt van de gedachte dat deze generatie het de komende 10 jaar moet gaan doen...met deze gasten gaan we terug naar een generatie waar we mogen juichen als we 2-1 winnen van San Marino...

Het trok op niks..

Veel spelers onder hun niveau, maar Martinez had ook wel wat aan de opstelling mogen wijzigen na de eerste helft.
Ik zou Vanaken naar het middenveld verplaatst hebben en dan enkel met Batshuayi en CDK in de spits gespeeld hebben. Thorgan en Saelemaekers/Foket zouden dan de flanken voor hun rekening nemen.

Op die manier heb je tenminste meer opties om er voetballend uit te komen via het middenveld.
Veel te vaak zag je de bal gewoon van links naar rechts (en weer terug) gespeeld worden door de verdedigers omdat er gewoonweg niemand aanspeelbaar was op het middenveld. Een lange bal naar voren trappen is ook helemaal geen optie als Lukaku er niet bij is..

Het grootste probleem is voor mij nog steeds de verdediging, het is gewoon te weinig. Boyata en Denayer zijn geen waardige vervangers voor de oude garde.

Die 'nieuwe' generatie is gewoon een grap. Neem nu een speler zoals Tielemans als voorbeeld, en ja ik ben zelf RSCA-supporter, als dat het moet gaan worden... holy shit. Veel mensen staren zich nog steeds blind op die paar flitsen die hij op een seizoen laat zien, zoals bvb. tegen Chelsea in de FA-cup finale, voor de rest is die minstens evenveel matchen gewoon onzichtbaar. Het aantal keren dat die de bal kwijtspeelt, vaak door nonchalance...vaak ook gewoon door gebrek aan overzicht... verschrikkelijk...Thorgan Hazard, exact hetzelfde imo. Die verdedigers (vooral Denayer & Boyate) daar maak ik zelf geen woorden aan vuil, dat is gewoon 3de klasse niveau... Geen idee wie die Mangala is tbh, maar die was zo mogelijk nog slechter dan Tielemans, en dat is al een serieuze prestatie... Het is heel simpel, zonder de ruggengraat van onze 'gouden' generatie zijn we geen zak waard, en ook die hebben al bewezen dat ze het niet kunnen op het moment van de waarheid.... Als extraatje krijgen we er dan nog eens die VTM-commentators bij ... Jah dat is geen topper die hem binnenkopt he, die speelt in 2de klasse... blijkbaar zijn die niet-toppers nog steeds betere als onze derderangsverdedigers :) ik besef ook wel dat dit 'maar' een vriendschappelijke wedstrijd is maar ik huiver echt van de gedachte dat deze generatie het de komende 10 jaar moet gaan doen...met deze gasten gaan we terug naar een generatie waar we mogen juichen als we 2-1 winnen van San Marino...
Voor mij was de voorlinie een groter probleem .
Tielemans verzoop gewoon .

Zou het misschien aan de coach liggen ?
Aangezien de meeste van die gasten gewoon basisspeler zijn/meedraaien bij hun clubs in grote competities.

Misschien moeten we ook niet te snel oordelen op basis van 1 oefenmatch. Ik heb onze vaste 11 al behoorlijk wat draken van oefematchen zien spelen. Automatisme moet er natuurlijk ook nog wat inkomen he.

Misschien moeten we ook niet te snel oordelen op basis van 1 oefenmatch. Ik heb onze vaste 11 al behoorlijk wat draken van oefematchen zien spelen. Automatisme moet er natuurlijk ook nog wat inkomen he.
Dit hé, we hebben met onze A-ploeg ook al matchen gezien met weinig diepgang en eindeloos gebrei, maar dankzij 1 of 2 flitsen van de echte toppers maakten we het wel af. Die echte toppers liepen er nu niet rond.

Maar ik vind wel dat Martinez met deze ploeg gewoon anders had moeten spelen, veel meer diepgang, sneller naar voor, risico's nemen, het was toch een oefenmatch. Dat eindeloos gebrei, daar zitten vnl de spitsen toch ook echt niet op te wachten.

Tielemans zijn progressie is toch al een jaar gestopt? Benieuwd of een andere (betere) club een goed plan is voor hem.

Inderdaad. Bovendien wint Spanje op het zelfde moment slechts met 2-1 van een nog veel zwakker Albanië en kan Frankrijk pas in de blessuretijd winnen van Ivoorkust. En dan zwijg ik nog over Italië.

Alsof al die andere ploegen zomaar over hun tegenstanders zijn gelopen. De kritiek is toch weer serieus overdreven.

Tielemans zijn progressie is toch al een jaar gestopt? Benieuwd of een andere (betere) club een goed plan is voor hem.

Vind ik ook vreemd eigenlijk, ik geloof zo hard in hem, maar hij lijkt die volgende stap als dragende speler naar de absolute top echt moeilijk te kunnen zetten. Ik hoop nochtans echt nog steeds dat hij naar het absolute topniveau kan doorgroeien, maar dan moet het nu wel gaan gebeuren.

Inderdaad. Bovendien wint Spanje op het zelfde moment slechts met 2-1 van een nog veel zwakker Albanië en kan Frankrijk pas in de blessuretijd winnen van Ivoorkust. En dan zwijg ik nog over Italië.

Alsof al die andere ploegen zomaar over hun tegenstanders zijn gelopen. De kritiek is toch weer serieus overdreven.

We zijn hier zodanig verwend de laatste jaren dat we lijken te vergeten hoe abnormaal het eigenlijk is dat we ons telkens zonder ook maar enig probleem voor elk groot tornooi kunnen plaatsen. Als je ziet dat zelfs Italië en Portugal barrages moeten spelen en ze daar, in het geval van Italië, zelfs falen.

Er was een tijd waar dit voor ons ook gewoon de enige weg naar een WK of EK was, als 2de of 3de in onze kwalificatiegroep via de barrages. Maar die tijd lijkt al zo lang geleden, sterker zelfs, de jongere generaties hebben dat zelfs wellicht nooit geweten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan