De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
(beetje geknipt uit je post)

Mijn gevoel was toch ook dat er in de zomer nét minder toeschouwers waren door verlof en dergelijke.
Dus ging ik op zoek naar cijfers, en die kon ik hier vinden: https://doorfansvoorfans.org/tag/toeschouwersaantallen-jpl/ - het zijn de cijfers die de Pro League bekent maakt, dus exact zijn die niet, maar het zal wel min of meer correct zijn denk ik dan.

We hebben geluk, de eerste cijfers dateren van 2019/2020, dus de 29 speeldagen net voor corona, toen alles normaal was eens in excel gegooid om te zien hoe de verhoudingen waren tussen zomer, herfst & winter, en eigenlijk blijkt er niet zo veel verschil te zijn ...
toeschouwers.png

Het blijven totalen en gemiddeldes ... stel dat alle topploegen thuisspelen zal dat uiteraard alles ferm omhoog trekken, en omgekeerd ook, dus moeilijk om heel goed in te schatten, maar tis al iets.
De discussie is duidelijk al wat voorbij door de match, maar kwou het toch niet laten voorbijgaan omdat ik er zelf benieuwd naar was.
Rekenen ze gewoon standaard abonnees mee ? in de zomer heb je wel degelijk minder toeschouwers denk ik. Heb toch al veel gezien dat bij ons het uitverkocht is en heel veel lege plekken zijn. Nu zal dat wel al meevallen omdat je u zitje kan verkopen aan Club en zij dan het terug verkopen.

Sommige clubs tellen verkochte abo's + losse tickets. Andere clubs gebruiken het scansysteem aan de stadioningangen om te tellen hoeveel mensen effectief binnen komen. Zit niet altijd evenveel rechtlijnigheid in.

Na wat ik gisteren zag... CDK moet toch nog veel boterhammekes eten wil em meedoen met de grote jongens. Bij Brugge in de CL ging het veel beter.

Na wat ik gisteren zag... CDK moet toch nog veel boterhammekes eten wil em meedoen met de grote jongens. Bij Brugge in de CL ging het veel beter.
Zeker, maar naar de toekomst toe lijkt CDK mij wel een van onze grootste talenten en dan is het uiteindelijk toch een meerwaarde om die al eens in de basis te zetten.

Heb de match niet gezien maar hij is gewoon wat minder de laatste tijd, zou bij Club ook eens wat rust mogen krijgen.

Met zo constant achteruit spelen ga je echt geen matchen winnen. Zelfs niet van zo'n bananenploeg als Wales zonder Bale.
Dit is het niveau zonder de sterke spelers, en de weinige actie die er was kwam bijna compleet van KDB.

hear hear

en ze moeten stoppen met proberen op te bouwen vanaf doel.
Dat is allemaal goed en wel als ze geen druk op hen zetten maar Frankrijk, Italië en nu Wales tonen aan dat als er druk wordt gezet dat het niet meer werkt op dat moment. Ze moeten omschakelen dan.

hear hear

en ze moeten stoppen met proberen op te bouwen vanaf doel.
Dat is allemaal goed en wel als ze geen druk op hen zetten maar Frankrijk, Italië en nu Wales tonen aan dat als er druk wordt gezet dat het niet meer werkt op dat moment. Ze moeten omschakelen dan.

Heeft het ooit dan wel serieus gewerkt dan? België heeft z'n nummer 1 positie te danken aan quasi altijd te winnen tegen janneke & mieke, maar vanaf het moment dat ze de zware ploegen tegenkomen is het altijd héél nipt met veel bibberen en beven of gaan ze grandioos ten onder.
Gebrek aan tactiek en deftige opstelling is eigenlijk de enige constante. En dan maakt het niet uit of Theate of Vertonghen er staat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ecuador wint weer een belangrijke match. Die hebben met 4 matchen te spelen 6 punten voorsprong op nummer 4 en 5 (Colombia en Peru) en 7 punten voorsprong op nummers 6 en 7 (Chili en Uruguay)

Programma's:

Ecuador (23 punten)
Thuis Brazilie
Uit Peru
Uit Paraguay
Thuis Argentinie

Met zes punten zouden ze genoeg moeten hebben om zich te kwalificeren voor het eerst sinds 2006. Ook zij hebben het thuisvoordeel (met hoogte), maar Brazilië en Argentinië zijn de enigen die nog langskomen op bezoek. Geen nood, want met 16 op 21 thuis hebben ze hun thuisreputatie eer aangedaan.

Peru (17 punten)
Uit Colombia
Thuis Ecuador
Uit Uruguay
Thuis Paraguay

Zeker te doen, geen Brazilie of Argentinie meer, maar wel twee lastige uitmatchen tegen rechtstreekse concurrenten. Winnen ze daar één van wordt de kans een stuk groter dat ze er opnieuw bij zijn. En Ecuador is ook nog altijd in de running.

Colombia (17 punten)
Thuis Peru
Uit Argentinie
Thuis Bolivia
Uit Venezuela

Een heel lastige uitmatch, en een belangrijke thuismatch tegen rechtstreekse concurrent. Bolivia en Venezuela moeten te doen zijn. Dus dit lijkt mij zeker nog te doen.

Chili (16 ptn)
Thuis Argentinie
Uit Bolivia (op hoogte)
Uit Brazilie
Thuis Uruguay

Erg lastig, en niet meer het Chili v. vroeger, dus ik denk niet dat dit niet goed komt voor hun. Want Argentinie en Brazilie zijn zwaar. Naar Bolivia is ook geen cadeau (rivaal ook). Thuis Uruguay zal een rechtstreekse concurrent zijn nog, als ze dan nog in de running zijn, want daarvoor zullen ze minstens 1 vd eerdere drie matchen moeten gewonnen hebben.

Uruguay (16 ptn)
Uit Paraguay
Thuis Venezuela
Thuis Peru
Uit Chili

Zeker te doen. Maar ook niet meer het Uruguay van vroeger. Al hebben ze nog L. Suarez (maar die speelde niet blijkbaar). Als ze Paraguay en Venezuela kunnen kloppen, dan hebben ze het in eigen hand tegen rechtstreekse concurrenten dan: Peru en Chili die beslissend kunnen / zullen zijn.

Ook nog niet uitgeteld:
Paraguay (13 punten): thuis Uruguay, uit Brazilie, thuis Ecuador, uit Peru
-> niet eenvoudig, en men zal 1 keer meer moeten winnen dan de rest om de achterstand op te halen. Nog naar Brazilie gaan, en dan wellicht de andere drie matchen moeten winnen tegen rechtstreekse concurrenten. Lijkt mij zeer zwaar.
Bolivia (15 punten): uit Venezuela, thuis Chili, uit Colombia, thuis Brazilie
-> Uit naar Venezuela kan hen al naar 18 punten loodsen, en dan zal er hoop zijn. Zij hebben het voordeel op hoogte, dus Chili moet te doen zijn. Als je dan twee keer kan winnen (of gelijk tegen Chili) heb je 19 of 21 punten, en dan zal het twee keer lastig worden, maar ze hebben zeker nog een kans. En met 13 op 21 vooral thuis erg sterk (door de hoogte).

De nummer 3 en 4 gaan nog door, samen met al geplaatste Argentinie en Brazilie. Nummer 5 speelt nog een intercontinentale play-off tegen Nieuw-Zeeland welke normaal zou moeten gewonnen worden.

Persoonlijk denk ik dat drie v/d volgende Ecuador, Peru, Colombia en Uruguay erbij gaan zijn. De rechtstreekse duels gaan beslissen over welke drie v/d 4. Peru heeft de sleutel in handen, en zij zullen in die uitmatchen niet mogen verliezen, want als ze die twee uitmatchen verliezen, is de kans groot dat zij de pineut zijn. Maar spelen ze 2x gelijk, of winnen ze 1 keer kunnen ze de genadeslag aan Colombia of Uruguay gegeven hebben.

Ik denk dat je ongeveer tussen 23 en 25 punten gaat nodig hebben om minstens 5e te eindigen (tenzij er veel wordt gelijk wordt gespeeld).

Laatst bewerkt:
Oei? Hij draagt uiteraard de ploeg nog niet, maar ik vind wel dat de klasse er vanaf druipt wanneer hij aan de bal is. Balvast, snel, goede kaats, inzicht, moeilijk van de bal te zetten. Hij blonk niet uit gisteren maar wat hij deed was meer dan ok imo.

Oei? Hij draagt uiteraard de ploeg nog niet, maar ik vind wel dat de klasse er vanaf druipt wanneer hij aan de bal is. Balvast, snel, goede kaats, inzicht, moeilijk van de bal te zetten. Hij blonk niet uit gisteren maar wat hij deed was meer dan ok imo.
Heb het gisteren niet gezien, maar bij Club vind ik hem vermoeid overkomen speelt ook bijna alles tot nu toe op die bekermatch na. En het moet soms ook teveel van hem komen er ligt toch wat druk op zo een jonge speler.

Rekenen ze gewoon standaard abonnees mee ? in de zomer heb je wel degelijk minder toeschouwers denk ik. Heb toch al veel gezien dat bij ons het uitverkocht is en heel veel lege plekken zijn. Nu zal dat wel al meevallen omdat je u zitje kan verkopen aan Club en zij dan het terug verkopen.
Sommige clubs tellen verkochte abo's + losse tickets. Andere clubs gebruiken het scansysteem aan de stadioningangen om te tellen hoeveel mensen effectief binnen komen. Zit niet altijd evenveel rechtlijnigheid in.
Kdenk dat Club het alvast wel via het scansysteem doet, want we hebben alleen al qua abonnees bijna een vol huis, maar dat bleek niet echt uit de cijfers.
Zitje verkopen is wel een voordeel bij ons, kan dat bij andere ploegen eigenlijk ook? Heb nu wel zelf een abo, dus heb ik dat niet nodig, maar wel handige feature imo.

CDK was zeker niet goed, maar wat mij dat vooral vertelt (want hij was niet alleen) is dat er nog altijd geen deftig systeem op poten staat waar ge makkelijk al eens één of meerdere andere spelers in inpast zonder dat de kwaliteit van 't spel gelijk ne pudding in elkaar zakt.
Ons systeem is nog steeds: laten we hopen dat onze basiself fit is, die krijgen bij hun club genoeg taktiek bijgeleerd en vissen 't zelf wel uit als 't niet helemaal loopt zoals het hoort.

CDK was zeker niet goed, maar wat mij dat vooral vertelt (want hij was niet alleen) is dat er nog altijd geen deftig systeem op poten staat waar ge makkelijk al eens één of meerdere andere spelers in inpast zonder dat de kwaliteit van 't spel gelijk ne pudding in elkaar zakt.
Ons systeem is nog steeds: laten we hopen dat onze basiself fit is, die krijgen bij hun club genoeg taktiek bijgeleerd en vissen 't zelf wel uit als 't niet helemaal loopt zoals het hoort.
We moeten ook niet negeren dat de nieuwe generatie veel minder is en gaat zijn. Je kan dat op het systeem steken, maar de hardere waarheid is vrees ik dat we door een gebrek aan kwaliteit niet snel meer in de buurt van het niveau van 2018 gaan komen.

Los daarvan kunnen we wel een leuke ploeg hebben die in de subtop kan meedraaien. Maar je kan niet verwachten dat op wereldvlak bekeken zeer gemiddelde spelers als CDK, Vanaken, Origi, Trossard, Saelemaekers, ... plots een deftig team als Wales gaan kapot spelen.

De Ketelaere is ook nog lang geen De Bruyne he. Niks vreemds aan dat hij eens een mindere match/periode heeft.

Los daarvan kunnen we wel een leuke ploeg hebben die in de subtop kan meedraaien. Maar je kan niet verwachten dat op wereldvlak bekeken zeer gemiddelde spelers als CDK, Vanaken, Origi, Trossard, Saelemaekers, ... plots een deftig team als Wales gaan kapot spelen.
Sorry maar als wij, terecht, moeten vinden dat onze ploeg binnen enkele jaren geen wereldtop is waar haal je het dan vandaan dat Wales een deftig team is? Op Ramsay, een jeugdspeler van Liverpool en een bankzitter van United na spelen die ook allemaal in de buik van de EPL hoor. Precies dus waar Trossard nu speelt, Origi zou horen te spelen, Vanaken aanbiedingen van kreeg en CDK waarschijnlijk volgend jaar naartoe gaat.
Ik zou ons qua kwaliteit zeker niet lager inschatten dan Wales en met een degelijke tactiek moet je zulke ploegen wel degelijk aankunnen.

Vant kastje naar de muur ga je binnen 5 jaar enkel nog San Marino en Andorra spelen, dat klopt. Maar we gaan toch niet beginnen bibberen van een ploeg als Wales zeker? Er is echt nog wel genoeg kwaliteit aanwezig om minstens de evenknie te zijn van zo'n ploegen hoor. Zeker als ze gecoached worden door iemand degelijk.

Sorry maar als wij, terecht, moeten vinden dat onze ploeg binnen enkele jaren geen wereldtop is waar haal je het dan vandaan dat Wales een deftig team is? Op Ramsay, een jeugdspeler van Liverpool en een bankzitter van United na spelen die ook allemaal in de buik van de EPL hoor. Precies dus waar Trossard nu speelt, Origi zou horen te spelen, Vanaken aanbiedingen van kreeg en CDK waarschijnlijk volgend jaar naartoe gaat.
Ik zou ons qua kwaliteit zeker niet lager inschatten dan Wales en met een degelijke tactiek moet je zulke ploegen wel degelijk aankunnen.

Vant kastje naar de muur ga je binnen 5 jaar enkel nog San Marino en Andorra spelen, dat klopt. Maar we gaan toch niet beginnen bibberen van een ploeg als Wales zeker? Er is echt nog wel genoeg kwaliteit aanwezig om minstens de evenknie te zijn van zo'n ploegen hoor. Zeker als ze gecoached worden door iemand degelijk.
Ik zeg dan ook niet dat we moeten onderdoen of schrik hebben voor Wales.

Maar we moeten ook niet doen alsof cdk, Trossard, Origi, Saelemaekers, ... nu al zo goed zijn dat ze een deftige ploeg als Wales al zomaar even zonder problemen opzij kunnen zetten. Dat presteren ze in hun eigen competitie ook zeker niet elke week.

Je kan dat dan op het systeem steken, maar daar geloof ik niet echt in.
Pakweg Cdk weet wel hoe hij in een 3-5-2 moet spelen, hij is gewoon nog niet goed genoeg om consistent een hoog niveau te halen tegen serieuze tegenstanders.
En dat geldt voor bijna alle nieuwe namen, ze hebben hun momenten maar halen niet het niveau om dat elke keer te presteren.

Er zijn er zeker met potentieel om nog naar een hoger niveau te geraken, maar tot dat moment is het af en toe wat ploeteren.

Meerderheid van de selectie van Wales speelt in Engelse 2e klasse overigens, met zelfs een handvol spelers uit Engelse 3e klasse.
Zelfs onze mindere ploeg moet daarvan kunnen winnen, mits wat deftige tactiek. Helaas is dat laatste bij Martinez een probleem.

Sowieso was dat ook een match tussen een ploeg voor wie niets meer moest en een ploeg die zeker niet mocht verliezen en dan nog eens thuis speelde ook.
Dat zijn toch ook factoren die mee spelen

Laat ons al eens starten met 4 in de verdediging. Om succesvol te zijn met je 3 moet je toch echt wel kwaliteit hebben rondlopen en/of voldoende automatismen. Die er nu beiden niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan