Eigenlijk was gisteren het perfecte moment om zoiets uit te testen. Estland thuis, mooie voorsprong, ... ideaal moment dus. Volgende wedstrijd zie ik 'm al af afkomen: "Ja, maar Wales uit lijkt me nu niet meteen geschikt. Sterkere tegenstander, uitwedstrijd, meer druk, ..."To be fair: toen Mertens er ging opkomen, was ik woest op Martinez. Maar die heeft er eigenlijk echt een goede invalbeurt op zitten.
Ik hoop vooral dat dinsdag er eindelijk is met een experimenteel elftal wordt gesjot. Casteels, Faes, Theate, Sambi, Alexis, Origi, Trossard, Charles,... Nu heeft onze Vlerick-bondscoach geen enkel excuus om niet te experimenteren.
't Is gewoon ronduit triest dat je gisteren met uw best mogelijk opstelling aan de aftrap komt. Wat hebben onze topspelers nu nog te bewijzen in zo'n wedstrijd? Van Hazard zou je eventueel nog kunnen zeggen dat je 'm terug in vorm probeert te krijgen door 'm te laten spelen, maar de rest ...
De Ketelaere en Origi kregen ocharme +- 10 minuten, Lokonga kwam niet eens van de bank en Vanzeir zat niet eens op de bank. Dat begrijp je toch gewoon niet? Lokonga speelt tegenwoordig in de basis bij Arsenal, waarom laat je die eens niet starten?