De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol Nederland. Tegen ocharme Montenegro. 0-2 voor en de WK kwalificatie is zo goed als binnen. Krijgen ze nog 2 doelpunten tegen en de WK kwalificatie is nog niet binnen. :unsure:

Nu goed, dan moeten we morgen in de Nederlandse kranten niet lezen dat de Belgen slecht waren. Maar dit zal daar toch ook hard aankomen. :frown:

Lol Nederland. Tegen ocharme Montenegro. 0-2 voor en de WK kwalificatie is zo goed als binnen. Krijgen ze nog 2 doelpunten tegen en de WK kwalificatie is nog niet binnen. :unsure:

Nu goed, dan moeten we morgen in de Nederlandse kranten niet lezen dat de Belgen slecht waren. Maar dit zal daar toch ook hard aankomen. :frown:
Kan er nog om spannen, spelen dinsdag in een leeg stadion. Gelukkig voor hen niet tegen Haaland.

Hazard kun je u de vraag stellen speelt hij slecht omdat hij geen ritme heeft. Spelplezier straalt hij ook niet meer uit iets wat hem typeerde vroeger. Denk dat het niet slecht zou zijn om weg te gaan bij Real daar loopt hij met teveel druk (hoge transfer kost) en een trainer die denk ik er niet meer ingeloofd.
Mjah… Hij krijgt een straatlengte voorsprong en wordt niet alleen snel ingehaald, hij loopt ook nog eens recht op de keeper.

Dat is gewoon een nieuwe Nasri.

Altijd veel goede hoop gehad in Eden, maar nooit vertrouwen…

Mjah… Hij krijgt een straatlengte voorsprong en wordt niet alleen snel ingehaald, hij loopt ook nog eens recht op de keeper.

Dat is gewoon een nieuwe Nasri.

Altijd veel goede hoop gehad in Eden, maar nooit vertrouwen…
Heb het niet perse op die fase dat kan iedereen overkomen. Hij begint soms aan iets en draait dan terug om balleke terug te leggen die jongen speelt zonder vertrouwen en lijkt ook niet fit.
En bij Real geraakt die nog amper van de bank, geloof dat ancelotti wel al gezegd heeft te willen mee werken aan een oplossing. Naar waar is dan de grote vraag... en wanneer deze winter of in de zomer.
Het momentum om WK te worden is nu wel voorbij Courtois, Lukaku en KDB zullen nog even mee gaan maar daarachter zijn we nog goed maar geen wereld toppers.
Soit geniet er nog van kan binnen paar jaar al helemaal anders zijn.

Heb het niet perse op die fase dat kan iedereen overkomen. Hij begint soms aan iets en draait dan terug om balleke terug te leggen die jongen speelt zonder vertrouwen en lijkt ook niet fit.
En bij Real geraakt die nog amper van de bank, geloof dat ancelotti wel al gezegd heeft te willen mee werken aan een oplossing. Naar waar is dan de grote vraag... en wanneer deze winter of in de zomer.
Het momentum om WK te worden is nu wel voorbij Courtois, Lukaku en KDB zullen nog even mee gaan maar daarachter zijn we nog goed maar geen wereld toppers.
Soit geniet er nog van kan binnen paar jaar al helemaal anders zijn.
Yep , Als die 3 stoppen worden we misschien wel Nederland , veel talent maar samen word het niks :p

Mertens jongens, echt?

Het wordt niks. Helemaal niks. En echt niet omdat onze "gouden generatie" voorbij zou zijn. Of omdat de generatie daarna minder zou zijn. Je kan perfect met een mindere kern ook ver geraken, kijk maar naar Denemarken in 2021, Kroatië in 2018, Wales in 2016,...

Nee, het wordt niks, omdat onze coach de nieuwe generatie maar blijft negeren en slechts als invallers of depanneurs gebruikt.

Mertens jongens, echt?

Je hebt talenten aan de deur staan die moeten groeien, die je volgende generatie gaan moeten vormen, talenten die minstens even goed zijn of kunnen worden als Mertens op zijn top. Gebruik die dan ook, en nee, niet in minuut 75 of 85, maar meteen, maak ze belangrijk, zeker tegen landen als Estland.

Mertens jongens, echt?

Het is nog wachten op Chadli zeker? :headshake:

Als Turkije uit wint op Montenegro en Noorwegen wint op Nederland, dan worden de Nederlanders nog gewoon derde. En door de Nations League zullen ze niet worden opgevist dan. Ook play-offs zou niet zo super zijn. Kleine kans, maar er is wel een kans dat Italie, Spanje of Portugal daar nog terechtkomen, hoewel die drie landen wel favoriet zijn om groepswinnaar te worden. Maar je kan even goed Noord-Macedonie of Finland tegenkomen, al zou ik die landen niet onderschatten.

Maar dit Noorwegen zonder Haaland is relatief zwak.

Onze groep is ook zo dom. Wordt Tsjechie derde, dan worden zij opgevist. Wordt Wales derde, dan worden zij opgevist door Nations League. Het andere land dat zal worden opgevist is Oostenrijk. Noorwegen zal nog spijt hebben dat ze door de coronamaatregelen groepswinst laten schieten hebben door een forfaitscore tegen Roemenie, want dan hadden zij vanboven gestaan en niet Oostenrijk (als ze die match ook winnen). Kan hen perfect WK-kwalificatie gekost hebben. In de laatste match leken ze ook die groep te winnen tot in de 94ste minuut de Oostenrijkers tegenscoren, en Noorwegen de groep niet wint.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel als ze winnen op Algerije, ligt Algerije eruit. Algerije is wel een leuk team, maar Burkina Faso zou ook wel leuk zijn denk ik. Zou een debutant zijn. Het ziet er niet echt naar uit dat we veel debutanten op het WK zullen zien. Canada heeft zich in 1986 voor het laatst gekwalificeerd, en is erg goed bezig (goede generatie ook.). In 2026 zijn ze er sowieso bij, want dan zijn ze organiserend land. Maar 4 jaar eerder al eens ervaring opdoen, en bewijzen dat ze zich ook via reguliere kwalificatie kunnen kwalificeren is heel belangrijk.

In Afrika en Europa zijn er wat kansjes voor debutanten. In Azie is de kans erg klein voorlopig. In Zuid-Amerika zijn er maar 10 landen. Maar bijna elk land heeft daar al op een WK gestaan. En het ligt daar buiten Brazilie en Argentinie nog volledig open, met Ecuador in de beste positie op de derde plaats voorlopig. Colombia en Uruguay zijn ook niet meer zo goed als ze ooit waren. Chili ook niet. Peru, Paraguay en Bolivia zijn ook nog niet uitgeteld. Maar Bolivie en Ecuador hebben het voordeel dat hun stadion zich op flink wat hoogte bevindt, waardoor hun thuisvoordeel immens is.

Uit Noord-Amerika zijn van de 8 in de laatste ronde, geen enkele meer die nog nooit op een WK stonden. Panama debuteerde de laatste keer. Van Canada zal het al het langst geleden zijn, op El Salvador na (1982). Jamaica was 1998. Honduras en Costa Rica hebben zich deze eeuw nog meer dan één keer geplaatst.

T&T dat nu niet in de laatste ronde zit, heeft zich in 2006 ook eens geplaatst. Verder Cuba en Haiti blijkbaar ook eens heel lang geleden.

Laatst bewerkt:
Mertens jongens, echt?

Het wordt niks. Helemaal niks. En echt niet omdat onze "gouden generatie" voorbij zou zijn. Of omdat de generatie daarna minder zou zijn. Je kan perfect met een mindere kern ook ver geraken, kijk maar naar Denemarken in 2021, Kroatië in 2018, Wales in 2016,...

Nee, het wordt niks, omdat onze coach de nieuwe generatie maar blijft negeren en slechts als invallers of depanneurs gebruikt.

Mertens jongens, echt?

Je hebt talenten aan de deur staan die moeten groeien, die je volgende generatie gaan moeten vormen, talenten die minstens even goed zijn of kunnen worden als Mertens op zijn top. Gebruik die dan ook, en nee, niet in minuut 75 of 85, maar meteen, maak ze belangrijk, zeker tegen landen als Estland.

Mertens jongens, echt?

Het is nog wachten op Chadli zeker? :headshake:
In maart gaat hij enkel spelers met minder dan 50 caps gebruiken

To be fair: toen Mertens er ging opkomen, was ik woest op Martinez. Maar die heeft er eigenlijk echt een goede invalbeurt op zitten.

Ik hoop vooral dat dinsdag er eindelijk is met een experimenteel elftal wordt gesjot. Casteels, Faes, Theate, Sambi, Alexis, Origi, Trossard, Charles,... Nu heeft onze Vlerick-bondscoach geen enkel excuus om niet te experimenteren.

Nu heeft onze Vlerick-bondscoach geen enkel excuus om niet te experimenteren.
Ik zie het gewoon nog gebeuren: 2 of max 3 spelers krijgen rust (oa Kevin en Courtois) en voor het overige zijn het gewoon wéér de gevestigde waarden en pas na minuut 85 gaat Martinez wisselen.

En dan zijn uitleg zal zijn: Ik ga nu niet te veel veranderen want dit team moet op elkaar ingespeeld blijven! Of .. ik ga géén spelers inbrengen die er niet klaar voor zijn punt! .. of zoiets in die stijl ..

Ik hoop dat Martinez eindelijk het licht zal zien, maar ik reken er toch niet al te veel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan