Nahrtent
Member
Is wel geen nieuw gerucht, Jan Peumans heeft het ook al eens (subtiel) in de media gelanceerd. Maar goed, zoiets hoor je inderdaad niet in het parlement als repliek te gebruiken.
In feite zou ze wel een bloedonderzoek kunnen doen voor haar onschuld te bewijzen, of gewoon voor roddels voor te zijn. Een havenminister die snuift lijkt me volledig not done.
Kaaiman heeft er ooit ook eens naar verwezen in een column. En die had goeie bronnen![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/03/04/de-ridder-haarstaal-negatief-cocaine/Eigenlijk is dat wel straf, dat als zoiets een publiek geheim is, dat dat toch uit de pers gehouden kan worden.
Fake news dus, lijkt me.
Wel een beetje gek dat het rapport specifiek over cocaïne spreekt en niet over andere snuifbare drugs.
Haha.De Ridder schrijft er nog bij: "Ik heb als havenschepen 6 jaar mee de strijd gevoerd. Het is ver gekomen in onze rechtsstaat dat je je onschuld moet bewijzen, maar bij deze. Haters gonna hate, dat zal niet veranderen, en daar liggen we al lang niet meer wakker van. Maar ik hoop dat dit al de mensen die mij of mijn familie/vrienden/achterban de afgelopen weken vragen hebben gesteld ('waar rook is, is toch ook vuur misschien?') wel duidelijkheid geeft en geruststelt. En dat er nu een lijn kan onder getrokken worden."