Er is toch gebleken dat er DNA is aangetroffen van die ex-verdachten? Meer dan wat Alinda betreft trouwens. Als ik me niet vergis was er DNA te vinden op een mes (niet het moordwapen), een glas en zelfs bloed van die vrouw. Ik weet nu niet of dat in der tijd aan het licht was gekomen of pas na heronderzoek. Van wat we op TV gezien kregen, hadden ze ook nergens een verklaring voor. Ze kwam zelfs af met een pamperverhaal ivm dat bloed. Sta me toe om dat op z'n minst even verdacht, zo niet zelfs verdachter te vinden dan wat men tegen Alinda heeft. Daarom vind het ik des te jammer dat we daar zo weinig uitleg over kregen.Er is hier ook geen afbreuk gedaan aan het principe dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, dat is een subjectief begrip dat door de jury en de rechters anders ingevuld wordt dan door jou (nipt, want het was 7-5 dus de zaak is duidelijk een grijze zone en er zijn argumenten voor beide kanten).
Ik vermoed dat het dna simpelweg niet matchte met die andere 2 verdachten.
Haar dna op die bebloede broek is toch ook niet anders uit te leggen dan dat ze er minstens bij was. Het is een grijze zone maar ook niet onredelijk om haar op basis daarvan te veroordelen.
Als nabestaande zou ik ook verwachten dat ze de persoon die dna nalaat op een bebloed kledingstuk wordt vervolgd.
We zien trouwens zeker niet alle/de volledige pleidooien, er wordt urenlang gepleit in assisenzaken.
En ja, op het eerste zicht lijkt het inderdaad dat Alinda minstens aanwezig was als we die broek erbij nemen en dat is goed mogelijk geef ik toe, maar ook dat kan je niet zwart op wit bewijzen. Er kan even goed iemand die broek hebben gekocht of gestolen om Alinda er in te luizen. Misschien was het de broek van haar toenmalige vriend die hun achter haar rug heeft vermoord. Enfin, je kan ver gaan met speculaties zolang iets niet feitelijk bewezen is. Vandaar dat ik wel waarde hecht aan die stelling. 15 jaar is niets niks hè.
Maar bon, zo kunnen we uren blijven discussiëren en nakaarten. Zou wel interessant zijn mocht er ergens een uitgebreid gedetailleerd verslag staan van heel het proces.