Neen, op zich niet. Maar ik denk dat het wel veel kan zeggen over hoe serieus zo'n persoon alles neemt, in het bijzonder het rechtssysteem. En dan is er nog de hele verbale en niet-verbale communicatie.Daar gaat justitie toch helemaal niet om?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neen, op zich niet. Maar ik denk dat het wel veel kan zeggen over hoe serieus zo'n persoon alles neemt, in het bijzonder het rechtssysteem. En dan is er nog de hele verbale en niet-verbale communicatie.Daar gaat justitie toch helemaal niet om?
Dat ze zijn gedrag kwalijk neemt kan weer wel ntrlk. De rechtbank is daar ook voor.Neen, op zich niet. Maar ik denk dat het wel veel kan zeggen over hoe serieus zo'n persoon alles neemt, in het bijzonder het rechtssysteem. En dan is er nog de hele verbale en niet-verbale communicatie.
Mooi voorbeeld van de gemiddelde HLN commentaar. Heerlijk dit.Het leukste (of zieligste) waren toch die 18 jongeren die behandeld werden precies alsof het de grootste gangsters waren omdat ze ocharme met wat te veel binnen dezelfde 4 muren zaten.
En dan even later wordt de vent (met een boek aan eerder veroordelingen) die z'n vrouw al 27 keer heeft afgetoekt gewoon vrijgelaten met wat voorwaardekes.
Belgian justice in a nutshell
Het zal wrs zijn door zo de gierige pin uit te hangen dat ze rijk is geworden in de eerste plaats.
Dat lijkt me zo een bullshit. Rechters zullen u soms aanraden een advocaat te nemen, afhankelijk van de zaak.Mijn madam heeft zelf nog op een rechtbank gewerkt.
Rechters zijn ook maar mensen, ze hebben al eens een mindere dag, ze hebben soms een ego’ke, over het algemeen zijn dat meestal zelf speciallekes.
Als je ooit moet voorkomen, doe een proper hemd aan,passeer langs de kapper,hou uw muil en betoog spijt. Het loont harder dan een goeie advocaat meepakken. (Lijkt mij geen rocket sciene)
Dat lijkt me zo een bullshit. Rechters zullen u soms aanraden een advocaat te nemen, afhankelijk van de zaak.
En wederom het idee dat een rechter op u kleding let...
Gwn het idee al ...
Ik vraag me af of dat ooit in de geschiedenis van België als verzwarende factor heeft gestaan in een vonnis. Maar ik betwijfel het.
Tot nu toe is in de rechtbank toch nog niet gebleken dat rechters milder zijn voor mensen in kostuum. (Denk zelf dat dat wettelijk niet eens mag lol)
Meestal vind ik ze zelf meer op hun hoede. Maar dat is dan vaak omdat veel van die mannen in hun kostuum denken dat ze advocaat zijn en het eens zelf gaan komen uitleggen.
Ja het idee al dat iemand op kleding let.. Goh waarom gaan we dan niet met zen allen op sletsen en een Hawaï short gaan solliciteren? Of als het in de voormiddag is kan ik misschien gewoon mijn pyjama aanhouden.Dat lijkt me zo een bullshit. Rechters zullen u soms aanraden een advocaat te nemen, afhankelijk van de zaak.
Gwn het idee al ...
Ik vraag me af of dat ooit in de geschiedenis van België als verzwarende factor heeft gestaan in een vonnis. Maar ik betwijfel het.
Tot nu toe is in de rechtbank toch nog niet gebleken dat rechters milder zijn voor mensen in kostuum. (Denk zelf dat dat wettelijk niet eens mag lol)
Meestal vind ik ze zelf meer op hun hoede. Maar dat is dan vaak omdat veel van die mannen in hun kostuum denken dat ze advocaat zijn en het eens zelf gaan komen uitleggen.
Dan zou je de moslims eens moeten bezig zien als ze binnen gaan met schoenen aan, maar was wel zelf vergeten zijn schoenen af te doen toen hij bij zijn ex de deur in trapte om haar slagen te gaan verkopen.Mensen denken echt dat politie hun voeten moeten vegen of schoenen uitdoen?![]()
K zou de wereld wel toffer vinden moest het kunnen, je capaciteiten stijgen of dalen niet door een Hawaii shirt of een kostuum, maar effectief in de realiteit speelt dat sowieso mee (ook (al dan niet een beetje) bij rechters).Ja het idee al dat iemand op kleding let.. Goh waarom gaan we dan niet met zen allen op sletsen en een Hawaï short gaan solliciteren? Of als het in de voormiddag is kan ik misschien gewoon mijn pyjama aanhouden.
Dat is waar, bij sollicitaties ook.. Ze zeggen constant dat ze willen dat je jezelf bent maar dan moet je geforceerd A.N spreken en kleren aandoen waarin je jezelf eigenlijk totaal niet bent.K zou de wereld wel toffer vinden moest het kunnen, je capaciteiten stijgen of dalen niet door een Hawaii shirt of een kostuum, maar effectief in de realiteit speelt dat sowieso mee (ook (al dan niet een beetje) bij rechters).
Sommigen doen dat en sommigen niet. Ik denk dat mensen vergeten dat rechters ook mensen zijn. En ik garandeer u dat een goed deel van de rechters wereldvreemde mensen zijn. En een goed deel van hun is rechter geworden puur om in die machtspositie te zitten, want elders lukte dat niet. Daarom dat ge als advocaat absoluut uw ruiten niet wilt ingooien als ge vaak bij dezelfde onredelijke rechter moet passeren, hoe pijnlijk dat ook mag zijn. En die rechter weet dat ook.En wederom het idee dat een rechter op u kleding let...
Rechters zijn ook maar mensen. Je kledij draagt bij tot je uitstraling dus denk je er beter over na. Iets wat te weinig mensen doen: nadenkenDat lijkt me zo een bullshit. Rechters zullen u soms aanraden een advocaat te nemen, afhankelijk van de zaak.
Gwn het idee al ...

Veel toffer maar helaas niet realistisch... Beeld je maar 's in wat dat allemaal zou kunnen zijn. De leraar van je kinderen loopt er ineens bij als een skinhead, de thuisverpleegkundige van je ouders ziet eruit alsof die bij de mocro-maffia zit, de rechter komt opdagen in een shirt van Anderlecht, ... Waarom ook nietK zou de wereld wel toffer vinden moest het kunnen, je capaciteiten stijgen of dalen niet door een Hawaii shirt of een kostuum, maar effectief in de realiteit speelt dat sowieso mee (ook (al dan niet een beetje) bij rechters).

Goh ja ik persoonlijk zou daar denk ik echt weinig problemen mee hebben met zo'n zaken maar dat we dat ooit gaan meemaken dat denk ik inderdaad ook niet (ik kan het me al voorstellen hooligan van Brugge krijgt straf van rechter in Anderlecht T-shirt, dat die rechter ook zonder zijn t shirt hevige Anderlecht supporter kan zijn zal dan vast in de media niet ter zake doen).Veel toffer maar helaas niet realistisch... Beeld je maar 's in wat dat allemaal zou kunnen zijn. De leraar van je kinderen loopt er ineens bij als een skinhead, de thuisverpleegkundige van je ouders ziet eruit alsof die bij de mocro-maffia zit, de rechter komt opdagen in een shirt van Anderlecht, ... Waarom ook niet![]()
Gwn omdat dat zijn job is natuurlijk.Ja het idee al dat iemand op kleding let.. Goh waarom gaan we dan niet met zen allen op sletsen en een Hawaï short gaan solliciteren? Of als het in de voormiddag is kan ik misschien gewoon mijn pyjama aanhouden.
De rechter doet een uitspraak hoe hij wil. Je hebt straffen van een minimum dat je moet geven tot een max dat je kan geven.
Als jij geen moeite doet om een deftig voorkomen te hebben, waarom moet hij dan de moeite doen om naar je gezever te luisteren en een milde straf te geven?