De Rechtbank

laat het een les zijn voor iedereen : ALTIJD je huur betalen.
Van zodra je de huur niet betaalt ga je al op een slecht blaadje staan bij de rechter.
Je kan je huisbaas niet zo dwingen om iets te herstellen.

Wel kan je de huisbaas voor de rechter dagen als hij weigert en dan ben je in voordeel dat je huur bent blijven betalen.

Ja, én als je een probleem hebt met de verhuurder (geen warm water, gebreken, ...) zelf naar de vrederechter stappen als eerste.

Maar dat doen de meeste mensen niet uit goedheid, met de idee dat het wel in de minne zal geregeld worden...
En dan kom je in situaties als hierboven terecht, waar al eens een verwisseling kan gebeuren van "slachtoffer".

Die assisen zaak blijft toch interessant. Spijtig dat ze dit niet elk seizoen erin steken, maar dat zal ook niet zo gemaakt zijn natuurlijk. Het ziet er niet goed uit voor haar in ieder geval.

Toch echt wel bizar deze zaak.
Met alle respect maar feiten van 30 jaar geleden, hoe kan je daar nu nog over verhoord worden.
Toch echt wel maf hoe diepgaand men onderzoek doet, bewijs verzamelt en gewoon een dossier opbouwt waar bijna zwart op wit uitkomt dat de vraag schuldig is.
Maar toch dat een volksjury moet beslissen of dit effectief zo is.

Natuurlijk is er heel veel speculatie in dit dossier en gaat men vooral af van verhoringen, Dat bewijst uiteindelijk niks. Ook in 92 heeft men gehandeld zoals men dat toen deed, met de kennis van toen.
Anno 2021 is dat gewoon ondenkbaar. Zo doe je het net niet. Maar goed je zit er wel mee en je moet ermee door.
Maar ik heb toch echt wel het gevoel dat ze een heel sterk dossier hebben.

Die vrouw was blijkbaar de buurvrouw van mijn schoonmoeder. Die was nogal in shock toen aan het licht kwam dat die vriendelijke buurvrouw verdacht werd van (en veroordeeld voor) een dubbele moord...

Die vrouw was blijkbaar de buurvrouw van mijn schoonmoeder. Die was nogal in shock toen aan het licht kwam dat die vriendelijke buurvrouw verdacht werd van (en veroordeeld voor) een dubbele moord...
Ge zou het haar ook niet geven als ge ze zo tegenkomt, maar goed, dat is natuurlijk wel met veel van die mensen. Los van het feit dat ze het misschien niet gedaan heeft natuurlijk. Dat zullen we nog wel horen.

Ge zou het haar ook niet geven als ge ze zo tegenkomt, maar goed, dat is natuurlijk wel met veel van die mensen. Los van het feit dat ze het misschien niet gedaan heeft natuurlijk. Dat zullen we nog wel horen.
Ghoja als je heel haar verleden hoort en dat ze nu nog zwaar aan de vuiligheid zit dan zou het me toch wel erg verwonderen dat de buurt niet weet dat er daar sérieuse kosten aan zijn.

Alleja ik heb nog nooit gezegd tegen iemand dat ik een shot heroine gaan zetten was als ze vragen waar ik was.

En al die leugens die zo doorzichtig zijn als iets. Je ziet toch duidelijk dat er daar iets mis mee is?

Ghoja als je heel haar verleden hoort en dat ze nu nog zwaar aan de vuiligheid zit dan zou het me toch wel erg verwonderen dat de buurt niet weet dat er daar sérieuse kosten aan zijn.

Alleja ik heb nog nooit gezegd tegen iemand dat ik een shot heroine gaan zetten was als ze vragen waar ik was.

En al die leugens die zo doorzichtig zijn als iets. Je ziet toch duidelijk dat er daar iets mis mee is?
Ja, uiteraard, maar kan me inbeelden als het niet verder gaat dan goedendag zeggen, dat ge er niks aan zou merken.

Benieuwd hoe dit zal aflopen. Ze doet alleszins weinig moeite (“geen idee”), reageert koel en stoïcijns en toont weinig emotie.

Ook onthoudt ze slecht namen, maar toen ze die 3 namen moest zeggen, kwamen die er vlotjes uit 😄

Benieuwd hoe dit zal aflopen. Ze doet alleszins weinig moeite (“geen idee”), reageert koel en stoïcijns en toont weinig emotie.

Ook onthoudt ze slecht namen, maar toen ze die 3 namen moest zeggen, kwamen die er vlotjes uit 😄
Vrij simpel. Levenslang voor dubbele moord met voorbedachte rade. Tis niet dat ze veel moeite doet om haar onschuld te bewijzen.

1 jurylid extra dat "nee" stemde en ze was vrijgesproken.

1 jurylid extra dat "nee" stemde en ze was vrijgesproken.
Leek me ook al dat ze meer wist, vermoedde zelf dat die kerel van wie ze de naam niet wist mededader was.

"Zij woont op haar flatje in Deurne en haar hobby’s zijn haken en mensen helpen."

Nog iemand die niemand zal missen met andere woorden. Buiten haken doet ze met andere woorden niets. Nihil.

Deze wordt niet in 1 aflevering afgehandeld zeker? (Dan, stel ik het kijken nog even uit).
Over 3 afleveringen, daarom dat ik ook niet beginnen kijken ben...

Was een paar jaar geleden ook zo...
Ik vond het pleidooi van De Man toen schitterend...

694

"Zij woont op haar flatje in Deurne en haar hobby’s zijn haken en mensen helpen."

Nog iemand die niemand zal missen met andere woorden. Buiten haken doet ze met andere woorden niets. Nihil.

Welke andere hobby's moet ze dan wel nog hebben?

Normaal zeggen ze: mevrouw is een hardwerkende vrouw met 2 prachtkinderen.
Maar neen: "Zij woont op haar flatje in Deurne en haar hobby’s zijn haken en mensen helpen."

Met andere woorden: het is een marginaal.

Normaal zeggen ze: mevrouw is een hardwerkende vrouw met 2 prachtkinderen.
Maar neen: "Zij woont op haar flatje in Deurne en haar hobby’s zijn haken en mensen helpen."

Met andere woorden: het is een marginaal.
Goh, ik weet nu niet hoe het zit in deze specifieke zaak, maar ik ken mensen die bijvoorbeeld CVS hebben. Die hebben weinig tot geen sociale contacten. En als die mensen hun dag kunnen vullen met haken en mensen helpen, dan ben ik blij voor hun.

Terug
Bovenaan