De nieuwbouw-topic!

Zulke aanleg vergt een lange planning, en is zeker niet voor het eerste jaar"
Je kan het altijd eens officieel aanvragen. De aanvraag enz. duurde ook wel een maand ofzo tegen dat ik antwoord had. Heb het rechtstreeks naar de technische dienst gestuurd met vermelding van mijn toen al actieve EAN, in mijn geval (Oost-Vlaanderen) was dat TBOSTNIKLAAS at fluvius.be.
Misschien kan je het emailadres voor jouw regio te pakken krijgen via telefonisch contact met de klantendienst?

Het kan natuurlijk dat ze in Aarschot dringendere zaken aan de hand hebben dan neutres aankoppelen in straatcabines.

Je kan het altijd eens officieel aanvragen. De aanvraag enz. duurde ook wel een maand ofzo tegen dat ik antwoord had. Heb het rechtstreeks naar de technische dienst gestuurd met vermelding van mijn toen al actieve EAN, in mijn geval (Oost-Vlaanderen) was dat TBOSTNIKLAAS at fluvius.be.
Misschien kan je het emailadres voor jouw regio te pakken krijgen via telefonisch contact met de klantendienst?

Het kan natuurlijk dat ze in Aarschot dringendere zaken aan de hand hebben dan neutres aankoppelen in straatcabines.
In die straat zijn het ook nog oude electriciteitskabels op palen, misschien dat het dan wat meer werk is? Geen idee.
Het is nu ook met de technische dienst van mijn regio (TBOLEUVEN) waar ik mee gemaild had.

In die straat zijn het ook nog oude electriciteitskabels op palen, misschien dat het dan wat meer werk is? Geen idee.
Het is nu ook met de technische dienst van mijn regio (TBOLEUVEN) waar ik mee gemaild had.
Hier ook palen hoor. Lijkt me dat als ze al 4 aders hebben voor 3x230V+aarding dat ze er ineens een vijfde bij hebben liggen (of is dit naïef?).

In ieder geval is hun termijn van "toch niet in het eerste jaar" geen concrete termijn waar je iets mee kan aanvangen.
De termijn van 90 dagen staat effectief in mijn offerte en in het document dat ik kreeg na akkoord te gaan:
Zoals vermeld in de offerte zijn er aanpassingen aan het distributienet nodig om uw aansluiting mogelijk te
maken. Zodra deze aanpassingen aan het distributienet zijn uitgevoerd, zullen wij u contacteren om een afspraak
te maken voor uitvoering van de aansluitings- en/of meterwerken. Hou hierbij rekening met een termijn van 90
werkdagen, zoals vermeld in de offerte.
Ik zou in jouw geval gewoon concreet (gratis) offerte aanvragen en zien wat daar dan in staat.

Hier ook palen hoor. Lijkt me dat als ze al 4 aders hebben voor 3x230V+aarding dat ze er ineens een vijfde bij hebben liggen (of is dit naïef?).

In ieder geval is hun termijn van "toch niet in het eerste jaar" geen concrete termijn waar je iets mee kan aanvangen.
De termijn van 90 dagen staat effectief in mijn offerte en in het document dat ik kreeg na akkoord te gaan:

Ik zou in jouw geval gewoon concreet (gratis) offerte aanvragen en zien wat daar dan in staat.
Bij fluvius werken ze echt niet mee, amai. :ROFLMAO: Ik heb het voorbeeld van jou gegeven en gevraagd of ze een concrete offerte en termijn willen geven, en of er een reden is dat dat in mijn straat zo moeilijk is...
"Bij uw kennissen zal de toestand anders zijn dan bij U.
In uw straat en in al de omliggende straten hebben wij geen 400 V net, zodoende is het ook niet mogelijk om 400V te leveren."
Ik zal het maar zo laten, ze willen er precies echt niet aan beginnen en ik moet mijn vorige offerte voor 230v nog op tijd krijgen van hen...

"Bij uw kennissen zal de toestand anders zijn dan bij U.
In uw straat en in al de omliggende straten hebben wij geen 400 V net, zodoende is het ook niet mogelijk om 400V te leveren."
Nja dat kan natuurlijk altijd... je hebt toch alles uit de schuif getrokken om iets van antwoord te krijgen 😅.

Gaat goed vooruit de nieuwbouw. Tegels gelijkvloers, verdiep en badkamer vorig weekend gekozen, gisteren verlichting gekozen en volgend weekend nog de binnendeuren en houtbekleding betontrap kiezen.

Iemand ervaring met Concrete House voor hun nieuwbouw?

Zelf geen ervaring mee, maar werk in de sector (we zijn een "concurrent"..of toch kind of..want uiteindelijk zijn ze een niche binnen de bouw).
Nooit negatieve zaken over gehoord. Als mensen in een klassieke bouw een kelder laten zetten, plaatsen zij die meestal..dus zal wel een goeie referentie zijn.
Wel moet je vooraf perfect weten waar je de stopcontacten ed zet. En of je gepolierde muren wenst of niet-afgewerkte.
Wel ook leuk bouwen als je grote overspanningen wilt 🙂

Ik zie meer en meer nieuwbouw in van die grote (hoge) ytong-achtige stenen. Heeft iemand ervaring met deze bouwmethode? Ik vind er niet direct veel over terug.

Ik zie meer en meer nieuwbouw in van die grote (hoge) ytong-achtige stenen. Heeft iemand ervaring met deze bouwmethode? Ik vind er niet direct veel over terug.
Silicaatsteen, relatief snel en vlak (makkelijker te pleisteren) te verlijmen voor grote oppervlaktes en ook structureel zeer sterk nr belasting toe.
Wordt toch vooral nog maar gebruikt in projectbouw, particulier toch nog niet tegengekomen.

Er zijn wel wat voordelen. Het gaat snel, deftige druksterke, brandwerend en isoleren.
Zijn bij mij ook gebruikt. Waren wel niet te plaatsen zonder kraan. Was ze nog niet tegengekomen in kleiner formaat (dus vorm agrexblokken).

Dacht ook verstaan te hebben van de elektricien dat het irritanter was om daar geulen in te maken dan bij de gekende snelbouwsteen. Gaat bij mijn weten dan wel enkel over de binnenmuur. Als buitenmuur heb ik er nog niet van gehoord.

Zijn bij mij ook gebruikt. Waren wel niet te plaatsen zonder kraan. Was ze nog niet tegengekomen in kleiner formaat (dus vorm agrexblokken).

Dacht ook verstaan te hebben van de elektricien dat het irritanter was om daar geulen in te maken dan bij de gekende snelbouwsteen. Gaat bij mijn weten dan wel enkel over de binnenmuur. Als buitenmuur heb ik er nog niet van gehoord.
Wel ik zag ze eerder in appartementsbouw, ze plaatsen dat inderdaad met zo een haak aan een torenkraan, ook als buitenmuren.

Vandaag was ik in Koksijde en zag ik een aantal prachtige nieuwbouwwoningen volledig opgetrokken uit dergelijke stenen.

Wel ik zag ze eerder in appartementsbouw, ze plaatsen dat inderdaad met zo een haak aan een torenkraan, ook als buitenmuren.

Vandaag was ik in Koksijde en zag ik een aantal prachtige nieuwbouwwoningen volledig opgetrokken uit dergelijke stenen.
Ik heb wel geen idee hoe goed dat veroudert om eerlijk te zijn.

Gaat goed vooruit de nieuwbouw. Tegels gelijkvloers, verdiep en badkamer vorig weekend gekozen, gisteren verlichting gekozen en volgend weekend nog de binnendeuren en houtbekleding betontrap kiezen.
Krijg je vlot de calculaties binnen?
Kiezen gaat vlot maar het is enorm lang wachten op de offertes door algemeen grote vraag op de markt en understaffing..
Sommige zaken zijn op 1 week binnen maar voor bepaalde offertes wachten wij nu al een 1,5 maand.

Kiezen gaat vlot maar het is enorm lang wachten op de offertes door algemeen grote vraag op de markt en understaffing..
Sommige zaken zijn op 1 week binnen maar voor bepaalde offertes wachten wij nu al een 1,5 maand.
Altijd termijn voor offerte vragen en opvolgen indien niet nagekomen.
Altijd meerdere offertes vragen. Voor tegels natuurlijk moeilijker omdat je dan al dezelfde tegel elders moet vinden.

Altijd termijn voor offerte vragen en opvolgen indien niet nagekomen.
Altijd meerdere offertes vragen. Voor tegels natuurlijk moeilijker omdat je dan al dezelfde tegel elders moet vinden.
Vragen altijd termijn maar ze geven onmiddellijk zelf aan dat ze die niet kunnen garanderen door onderbemanning tijdens immense vraag (+ meesten hebben gezien de pandemie nog behoorlijk wat verlof op te nemen voor het eind van het jaar).
Maar voor meesten materialen hebben we wel al van 1 leverancier iets binnen, vragen inderdaad bij meerdere spelers offertes op.

Voor de tegels heb ik de dag zelf offertes met de prijzen laten opmaken. Moet nu nog door de afwerkingsfirma berekend worden ism de vloerder.

Verlichting dit weekend gekozen en lichtplan met offerte hadden ze beloofd tegen einde deze week.

Ik werk wel samen met afwerkingsfirma die voor de zaken die ze niet zelf doen samenwerken met onderaannemers. Dus ze kunnen er wel wat druk achter zetten.

Terug
Bovenaan