De nieuwbouw-topic!

De bouw en verbouwprijzen gaan door het dak. 15% bij alles bij gekletst alsof het niets is.

Zijn de prijzen na oekraine eigenlijk ooit terug gezakt naar het oude niveau?

Vandaag eens gaan zien voor een garden office. Prijzen niet thermisch ok. (glazen schuifwand en 6cm pur) 1700 euro m², Thermisch ok. (schuifraam, dikkere isolatie) 2500 euro...

Wij hebben geluk, momenteel zijn ze bezig met de ruwbouw en nog alles kunnen aankopen/vastleggen voor de prijsstijgingen.

Wij hebben geluk, momenteel zijn ze bezig met de ruwbouw en nog alles kunnen aankopen/vastleggen voor de prijsstijgingen.
In 2022 weerhield dat aannemers niet van achteraf nog te komen aankloppen met prijsstijgingen van duurder geworden materialen.

Vandaag eens gaan zien voor een garden office. Prijzen niet thermisch ok. (glazen schuifwand en 6cm pur) 1700 euro m², Thermisch ok. (schuifraam, dikkere isolatie) 2500 euro...
ik heb zelf zo een tuinkamer (medium geisoleerd, 2x schuiramen) met zicht op tuin. Dit was er al bij aankoop huis. Bedankt alvass voor de hedendaagse prijzen.
Wat is de reden voor u om zo een kantoor te voorzien? Gebrek aan home office in huis zelf?
Ik heb in huis een kantoor ruimte, maar zie me niet direct shiften naar de tuinkamer.

ik heb zelf zo een tuinkamer (medium geisoleerd, 2x schuiramen) met zicht op tuin. Dit was er al bij aankoop huis. Bedankt alvass voor de hedendaagse prijzen.
Wat is de reden voor u om zo een kantoor te voorzien? Gebrek aan home office in huis zelf?
Ik heb in huis een kantoor ruimte, maar zie me niet direct shiften naar de tuinkamer.
hobby ruimte vooral, stockage telescopen en nog een deeltje tuinmateriaal.

ik heb zelf zo een tuinkamer (medium geisoleerd, 2x schuiramen) met zicht op tuin. Dit was er al bij aankoop huis. Bedankt alvass voor de hedendaagse prijzen. Is dit met of zonder btw?

hobby ruimte vooral, stockage telescopen en nog een deeltje tuinmateriaal.
onze bevat deel tuinberging (aparte ruimte), hoofdruimte (wc, ikea keuken meubelstuk met pmpbak en binnen zithoek) en nog overkapping met kolom (buitenzithoek)
de prijzen die je vermeldde zijn deze incl/ excl btw?

onze bevat deel tuinberging (aparte ruimte), hoofdruimte (wc, ikea keuken meubelstuk met pmpbak en binnen zithoek) en nog overkapping met kolom (buitenzithoek)
de prijzen die je vermeldde zijn deze incl/ excl btw?
Zonder btw vermoed ik. Ik heb dat nu niet specifiek gevraagd :p Maar prijzen in de bouw zijn meestal wel zonder btw.
Ik ga nog wat bij andere rondvragen om een goed idee qua prijs te kunnen vormen en dan zal het wss een gedeelde oplossing worden om de kostprijs te drukken. Firma voor buitenschrijnwerk, dak, isolatie etc, binnenafwerking zelf te doen.
1700euro/m² is me net iets te veel.

Hebben airco staan maar zou toch nog wat extra willen in de kamers met ramen op zuiden en zuidwest. Installaties voor screens zijn veel te duur dus heb me nu dit gevonden: Suneclipse

2 besteld om eens te testen. Zelfde stof als er in screens gebruikt wordt maar dan gewoon met zuignappen. Het idee is dat in de zomer er op te zetten en als het niet meer nodig is terug eraf.
Sorry voor de post dig, maar tevreden van, of niet?

Ja, zeker. Het verschil is echt groot, meerdere graden. Is voor de slaapkamers aan de westkant. Ik dacht niet daar iets nodig te hebben (oost- en zuidkant van huis hebben screens) maar serieus mispakt. Op termijn zou ik wel iets vast willen voorzien, maar als snelle oplossing (en geen breekwerk, etc) is dit zeker prima. Blijven ook goed hangen.

Idem. Ook al 3 jaar tevreden gebruikers.

We hangen ze op vanaf eind mei en halen ze er in september vaak pas af.

Als ik opnieuw zou bouwen zou ik overal screens voorzien maar daar had ik toen het budget niet voor en onderschatte iedereen, inclusief onze architect, hoe snel een nieuwbouw oververhit raakt.

Ja, zeker. Het verschil is echt groot, meerdere graden. Is voor de slaapkamers aan de westkant. Ik dacht niet daar iets nodig te hebben (oost- en zuidkant van huis hebben screens) maar serieus mispakt. Op termijn zou ik wel iets vast willen voorzien, maar als snelle oplossing (en geen breekwerk, etc) is dit zeker prima. Blijven ook goed hangen.

Yes ondertussen hebben we dit op alle ramen boven waar het nodig was en werkt heel goed. Nu toch al jaar 3 en voor die prijs vind je niets beter. Het maakt echt een enorm verschil.

Idem. Ook al 3 jaar tevreden gebruikers.

We hangen ze op vanaf eind mei en halen ze er in september vaak pas af.

Als ik opnieuw zou bouwen zou ik overal screens voorzien maar daar had ik toen het budget niet voor en onderschatte iedereen, inclusief onze architect, hoe snel een nieuwbouw oververhit raakt.

Bedankt allen.

Klinkt zeer interessant.

Ik ben aan het bekijken om te bestellen:

- kozen jullie voor optimaal zicht (weert tot 85% van de hitte) of maximaal sunblock (weert tot 97% van de hitte)? Bij maximaal sunblock kan je niet echt meer naar buiten kijken?
- kozen jullie voor een screen even groot als het raam of aan iedere kant 1,5 cm groter?
- past het vliegenraam dan nog?

Bedankt allen.

Klinkt zeer interessant.

- kozen jullie voor optimaal zicht (weert tot 85% van de hitte) of maximaal sunblock (weert tot 97% van de hitte)? Bij maximaal sunblock kan je niet echt meer naar buiten kijken?
- kozen jullie voor een screen even groot als het raam of aan iedere kant 1,5 cm groter?
- Optimaal zicht (dan is het al redelijk donker)
- 1,5cm groter
- Jep. Gaat gewoon tussen vliegenraam en raam bij mij.

Bedankt allen.

Klinkt zeer interessant.

Wij hebben anderhalve week geleden soortgelijke screens geïnstalleerd op onze bovenverdieping. Wel van een andere leverancier (SunWise) maar de opties zijn quasi hetzelfde. We hebben de SunVision gepakt met 85% zonnewering om nog voldoende doorkijk te hebben naar buiten.

Het resultaat: bij deze extreme weken is de temperatuur op de slaapkamers gezakt naar max 25 graden i.p.v. vroeger max 27 graden. Dat is nog altijd warm, maar leefbaar. Voor ons "goed genoeg" om geen airco te installeren op de bovenverdieping voorlopig.

Ik had ook wat schrik van het systeem met zuignappen, maar die blijven hier heel goed hangen. Zaterdag is hier stevig onweer geweest en geen enkele screen is gelost (6 ramen/screens in totaal). Ook onze vliegenramen passen er nog op na buitenmontage van de screens.

En pak die marge van 1 of 1,5cm er zeker bij ja.

Wij hebben anderhalve week geleden soortgelijke screens geïnstalleerd op onze bovenverdieping. Wel van een andere leverancier (SunWise) maar de opties zijn quasi hetzelfde. We hebben de SunVision gepakt met 85% zonnewering om nog voldoende doorkijk te hebben naar buiten.

Het resultaat: bij deze extreme weken is de temperatuur op de slaapkamers gezakt naar max 25 graden i.p.v. vroeger max 27 graden. Dat is nog altijd warm, maar leefbaar. Voor ons "goed genoeg" om geen airco te installeren op de bovenverdieping voorlopig.

Ik had ook wat schrik van het systeem met zuignappen, maar die blijven hier heel goed hangen. Zaterdag is hier stevig onweer geweest en geen enkele screen is gelost (6 ramen/screens in totaal). Ook onze vliegenramen passen er nog op na buitenmontage van de screens.

En pak die marge van 1 of 1,5cm er zeker bij ja.
Kan je het helemaal donker maken met zo een model?

Terug
Bovenaan