Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In 2021 was dat bij ons 9maanden.Iets gans anders, maar hoe lang op voorhand moet je een ruwbouwaannemer vastleggen? We waren wat referenties aan het vragen bij een bevriend architect, maar die sprak van een jaar wachttijd. Klopt dit of is het extreem? We waren wat verrast omdat ze aangaven dat het in de bouw toch wat trager begon te gaan.
We hebben nog niet eens een voorontwerp, maar waren gepland van +- rond september te kunnen starten. Echter als het zolang duurt om een aannemer te vinden kunnen we beter al bij het voorontwerp iemand beginnen zoeken ipv te wachten op het definitieve plan. Of is dit idioot? Uiteindelijk gaat het waarschijnlijk gaan over een raam meer of minder, en een muur die wat verzet wordt, maar geen ingrijpende wijzigingen.
Het zal vooral belangrijk zijn dat we dit jaar aan de werken beginnen ivm de 6% btw voor sloop en heropbouw. Ik ga ervan uit dat het door de waarschijnlijk langdurige regeringsonderhandelingen wel ook nog voor 2025 zal gelden, maar ik wil er ook geen geld op verwedden..
Of is de sloop al beginnen in september voldoende en geeft ons dat recht om de rest ook af te werken aan 6%?
Ik denk dat jij het niet begrijptDus uw huis verwarmt zichzelf zonder verwarming .
Dus uw huis verwarmt zichzelf zonder verwarming .
Hij wekt op een jaar meer op dan hij verbruikt.Dus uw huis verwarmt zichzelf zonder verwarming .
Ik ben ook aan de zoektocht gestart voor opstart begin 2025, weliswaar renovatie maar goed.Iets gans anders, maar hoe lang op voorhand moet je een ruwbouwaannemer vastleggen? We waren wat referenties aan het vragen bij een bevriend architect, maar die sprak van een jaar wachttijd. Klopt dit of is het extreem? We waren wat verrast omdat ze aangaven dat het in de bouw toch wat trager begon te gaan.
We hebben nog niet eens een voorontwerp, maar waren gepland van +- rond september te kunnen starten. Echter als het zolang duurt om een aannemer te vinden kunnen we beter al bij het voorontwerp iemand beginnen zoeken ipv te wachten op het definitieve plan. Of is dit idioot? Uiteindelijk gaat het waarschijnlijk gaan over een raam meer of minder, en een muur die wat verzet wordt, maar geen ingrijpende wijzigingen.
Het zal vooral belangrijk zijn dat we dit jaar aan de werken beginnen ivm de 6% btw voor sloop en heropbouw. Ik ga ervan uit dat het door de waarschijnlijk langdurige regeringsonderhandelingen wel ook nog voor 2025 zal gelden, maar ik wil er ook geen geld op verwedden..
Of is de sloop al beginnen in september voldoende en geeft ons dat recht om de rest ook af te werken aan 6%?

Ja kben echt benieuwd nu, de twee architecten die we kennen zeggen dat het heel erg kalm is momenteel en dat er sowieso nog wel aannemers zijn die dit jaar gaan kunnen beginnen. Soit, voorontwerp krijgen we eerste week maart normaal, hopelijk dan tegen begin mei een definitief plan en dan kunnen we gaan zoeken. We'll seeIk ben ook aan de zoektocht gestart voor opstart begin 2025, weliswaar renovatie maar goed.
Net eerste aannemer gesproken en die gaf meteen aan al vol te zitten tot na zomer 2025.
Maatwerker gaf deze week ook al aan ten vroegste binnen 2 maanden een afspraak te kunnen inplannen, en dat dat +- gepast zal zijn voor realisatie Q2-Q3 2025.
Vorig jaar lag de markt op zijn gat, ik heb de indruk dat alles zich heel snel aan het hernemen is![]()

Ik heb deze je mag me altijd PM sturen.Nog mede-forumleden die een MBI GeoStylistix steen gebruikt hebben? Ben op zoek naar wat referenties , dat zegt meer dan wat online foto’s…
.
Merci, ga ze morgen eens contacterenIk kan jullie van harte Livo aanraden in Dendermonde en Maldegem; voor eender welk type binnendeur ben je daar aan het goede adres eigenlijk.
![]()
Stalen binnendeuren - Kwalitatieve binnendeuren van Livo
Bent u op zoek naar kwalitatieve stalen binnendeuren? Bij Livo zijn we expert in allerlei soorten binnendeuren. Goed voor elke stijl en elk budget.livo.be
Glaswerken Bultynck uit Zulte zijn wij erg tevreden van.Wij zijn ondertussen aan het kijken om onze stalen deuren te bestellen. Online al veel info gevonden, ik heb eigenlijk wel in gedachten wat ik wil, maar vind niet echt een verkoper in Oost-Vlaanderen met goede reviews. Iemand tips? Het gaat over een dubbele deur en een schuifdeur voor in de woonkamer.