Momenteel weer in een kleine "als we nu eens..." fase
We wonen intussen toch al een kleine 4j in onze "nieuwbouw" (het nieuwe is er al vanaf) en er zijn nog wel wat zaken te doen.
Inkomen is het laatste jaar ook aardig gestegen, Momenteel betalen we een 1560€ af met een inkomen van +-6450€ dus er zit wel wat marge op (geen kinderen, ook geen plannen voor)
1. Onze voortuin moet nog worden aangepakt. Stijl van onze woning ziet er uit als deze (maar dan mooier

) maar ook op een helling
Architectuurbureau Enkels kan u adviseren en begeleiden op constructief gebied evenals op bouwtechnisch vlak bij de (ver)bouw van uw woning. Bestekken, ramingen, tekeningen, bouwbegeleiding en meer...
architect-enkels.be
Trap staat, keerwanden staan, baksteen staat er al voor en kiezel op de inrit en voor de rest helaas zo'n onbegaanbare hellng zonder planten.
Mijn idee is met L-ellementen in de lengte (+-9 meter) enkele (lees 3) "trappen" te creëren in die talud zodat je daar per niveau iets moois kan van maken met planten/bloemen + blauwe steen/alu afdekkappen op de keerwanden & muur overloop
2. Tweede badkamer (ligbad + inloopdouche/glaswand en 2 wasbakken) moet nog altijd eens gezet worden. (+-12m²)
Tegels liggen, leidingen en afvoeren ook allemaal. Enkel nog de meubels eigenlijk
3. Berging op maat
Het zijn 2 muren van 3m lang, 1muur kastenwand tot plafond, andere muur wasmachine/droogkast op hoogte & spoelbak ingebouwd
4. Bureau afwerken, gewoon kastenwand + bureau. Ook hier weer rechte muren van 4,50m. Reeds geschilderd en gevloerd
Ik gok dat die voortuin het duurste gaat uitkomen, al heb ik nog geen offertes opgevraagd.
Uiteindelijk kan je nog 3-4j sparen voor je zo'n deftige som bij elkaar hebt (als de inflatie of stijgende prijzen u niet inhalen) dus als we nu eens voor de "korte" pijn gaan en alles in ene keer doen
Simulaties bij Keytrade gaan van 240€/pm (voor 50k bijlenen) tot 400€ (voor 80-85k bijlenen) - beide is doenbaar eigenlijk, kunt blijven sparen.
Iemand een idee welke richting het zou uitgaan? 50k - 85k of moet ik ruimer rekenen?