Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Amai... Onze bouwaanvraag is van 2021 en we zijn net verhuisd. EPB moet wel nog gedaan worden, dus ik hoop dat wij er wel nog beroep op kunnen doen...
- Voor de stedenbouwkundige handelingen vanaf 1 januari 2023 wordt de vermindering alleen nog toegekend voor (gedeeltelijke) herbouw. Er is geen vermindering meer bij nieuwbouw zonder voorafgaande sloop.
![]()
Iemand een nieuwbouw kopen in groot Herent? Voor de zoveelste keer onze keuze niet gezet.
Nu met de keuken en al de inbouwkasten fout hout gebruikt.
Het is heel mooi, maar niet ons gekozen kleur
Ik word er zo moedeloos van.
In de keuken zouden we er mee kunnen leven (mits compensatie, maarja over wat spreken we dan), wel liefst vervangen in het gekozen.Mijn vader heeft zo eens 4 jaar in een BMW met bordeau interieur gereden ipv het gekozen bruin. De compensatie was klaarblijkelijk genoeg.
Ga je het zo laten of alles laten vervangen?
In de keuken zouden we er mee kunnen leven (mits compensatie, maarja over wat spreken we dan), wel liefst vervangen in het gekozen.
In de tv ruimte zeker niet, het hout van parket en kasten was hetzelfde gekozen en nu is hier een groot kleurverschil op wat het geheel niet mooi maakt.
Amai... Onze bouwaanvraag is van 2021 en we zijn net verhuisd. EPB moet wel nog gedaan worden, dus ik hoop dat wij er wel nog beroep op kunnen doen...
| maximaal E-peil bij nieuwbouw of gelijkgesteld | maximaal E-peil na ingrijpende energetische renovatie | vermindering | duur van de vermindering |
| E30 Opgelet: dit E-peil voor vermindering is vastgelegd in de fiscale wetgeving en blijft voor aanslagjaar 2021 behouden. Mogelijk legt de energieprestatieregelgeving strengere energieprestatienormen op waaraan u moet voldoen. | E90 Opgelet: deze vermindering voor ingrijpende energetische renovatie geldt enkel nog voor aanvragen stedenbouwkundige vergunning tot en met 31 december 2019! | 50% | 5 jaar |
| E20 | E60 | 100% | 5 jaar |
Bij ons mogen ze op hun kop staan, we betalen ook de laatste schijf niet tot ze alles hebben afgewerkt zoals het hoort.Vandaag heeft mijn collega foto's laten zien van de voorlopige oplevering van zijn investerings nieuwbouw appartement... Moest aan @iamhollywood denken.
Een greep uit het lijstje:
- aantal deurkaders niet gezet
- stopcontacten zonder afdekplaatjes in de keuken (is eigenlijk een afkeur van de installatie)
- gaten voor scharnieren verkeerd geboord in keuken en toch zo gemonteerd
- afkastingen voor rolluiken vertonen kieren van enkele centimeters
- gaten in de muur
- Dikke plakken gips aan de muur ipv gladgestreken.
- WC niet correct afgekit
- Tegels badkamer gebroken en zeer slecht opgevoegd
- douchekop op de verkeerde plaats gemonteerd
- Kruk raam verdwenen terwijl de gaten wel geboord zijn, bij nadere inspectie mankeert ook de scharnier om de venster op kiepstand te zetten.
- En dan de klapper, een raam met schuifraam van 8 meter breedte verkeerd om gezet. Om de boel omhoog te houden staat er ook een paal in het midden en die paal zorgt ervoor dat het schuifraam niet volledig open kan.
Hij had bij eerdere bezoeken al gezien dat het niet goed ging komen en had een expert mee die een gedetailleerd rapport heeft opgemaakt.
Nu is er discussie over de laatste betalingsschijf, de firma wil niks doen vooraleer alles betaald is en mijn collega wil niet betalen zonder dat het perfect in orde is (en logisch ook).
Ongelooflijk.
Mijn vader heeft zo eens 4 jaar in een BMW met bordeau interieur gereden ipv het gekozen bruin. De compensatie was klaarblijkelijk genoeg.
Ga je het zo laten of alles laten vervangen?
+1; Net voorlaatste factuur betaald, en heb nu mijn excel met 102 puntjes bovengehaaldBij ons mogen ze op hun kop staan, we betalen ook de laatste schijf niet tot ze alles hebben afgewerkt zoals het hoort.
Vrienden van ons (verbouwingswerken) hadden de laatste schijf van 25k betaald en de aannemer is met de noorderzon verdwenen. Die praktijken kunnen jammer genoeg nog steeds vandaag in België. Daarom betalen wij niet tot het opgelost is.
die mannen zijn nog niet weg.

Aha, daar was het bij ons meteen misgegaanHier zijn ze afgelopen week eindelijk begonnen
Fundering is gisteren gegoten![]()

Hier toch ook al op 3 dagen 2500€ aan onvoorziene kosten door wat er in de grond zat…Aha, daar was het bij ons meteen misgegaan
Maar euh, alle succes gewenst natuurlijk![]()
Voor de rest (voorlopig) alles goed!Een oude boerderijWat zat er dan in de grond dat onvoorzien was?
Dus dieper moeten graven om stevige ondergrond te moeten hebben en ook bredere sleuven… dus meer beton.Onze architect vroeg iets minder dan €6.000 voor alles tot en met de bouwvergunning, en dan een kleine €9.000 voor de opvolging van de bouw; ruwbouw, dakwerken, buitenschrijnwerk, chape en PUR (uiteindelijk voor IsoStar Starbeads gegaan; toen nog lambda 0,040, tegenwoordig vind je de verbeterde versie rond de 0,033, ook bij de concurenten), pleisterwerken en technieken (gasketel+zonnepanelen); details en werkinstructies enze allemaal inbegrepen.Voor mensen zonder SOD, wat vroegen jullie architecten als ereloon? De architect die we hebben bezocht vandaag leek echt wel een match maar ben wat benieuwd wat ik mag verwachten van ereloon. Het zou om een vast bedrag gaan, dus geen % van de bouw.
Hier was het 12k excl BTW voor een nieuwbouw van begin tot einde. Werf lag op 5min van zijn deur, wat inderdaad (nu al) een meerwaarde is geblekenVoor mensen zonder SOD, wat vroegen jullie architecten als ereloon? De architect die we hebben bezocht vandaag leek echt wel een match maar ben wat benieuwd wat ik mag verwachten van ereloon. Het zou om een vast bedrag gaan, dus geen % van de bouw.

Zo was het bij ons, 2020 contract getekend, incl. BTW:Voor mensen zonder SOD, wat vroegen jullie architecten als ereloon? De architect die we hebben bezocht vandaag leek echt wel een match maar ben wat benieuwd wat ik mag verwachten van ereloon. Het zou om een vast bedrag gaan, dus geen % van de bouw.
| Architectuuropdracht (alles van ontwerp tot en met oplevering) | €7,865.00 |
| EPB-verslaggeving | €786.50 |
| Ventilatieverslaggeving | €121.00 |
Of het huis dan ook zoveel mooier of beter ging geweest zijn betwijfel ik.- Voorontwerp: 4250 excl. BTW = 5142.50 incl. BTW
- Bouwaanvraagdossier: 4750 excl. BTW = 5747.50 incl. BTW
- Werfcontrole & oplevering: 3750 excl. BTW = 4537.50 incl. BTW
- Uitvoeringsdossier & aanbesteding: 5% van bouwbedrag (250k excl. BTW genomen): 12500 excl. BTW = 15125 incl. BTW
--> TOTAAL: 30552.50 EUR incl. BTW