De nieuwbouw-topic!

Dit is ook gewoon een typisch voorbeeld van iedereen die enkel en alleen binnen de strakke lijnen van zijn werk denkt en niet meedenkt met de bouwheer die van toeten of blazen of weet. Als bouwheer kan je toch onmogelijk weten dat een trap 'nooit zover zal komen'? Meestal bouw je maar 1x een huis en weet je van 0,0.
Zowel die van de trap had dan kunnen inzien van 'ja, die gaat wel niet tot op die tegel komen, is dat ok?'. Die van de vloer van kunnen zeggen 'ja ik zie hier op het plan een trap staan, maar die gaat wel niet uitkomen met de vloer hoor'. Allebei die aannemers hebben toch nog al hun werk gedaan en zo'n toestanden tegengekomen?

De aannemers zijn hier de experts om op te vertrouwen.

Dien tegelaar is anders wel een serieuze referentie in de streek. Ik had van hun wel andere kwaliteit verwacht. Zeker als uw klant duurdere materiaalkeuzes maakt, het is net op de surplussen waarop ze verdienen.

Idem voor de aannemer zelf, die heeft exact ons huis op een andere locatie uitgewerkt. Voor dat budget verwacht je toch iets anders dan zo’n geklungel:
Kan je met die afmetingen je autodeuren überhaupt openkrijgen in de garage?

Kan je met die afmetingen je autodeuren überhaupt openkrijgen in de garage?
Lijkt ons inderdaad niet haalbaar, zeker niet door wat extra toestellen zoals waterontharder.
Wij hebben beiden elektrische wagen in bestelling, zal tegen de verhuis geleverd worden, we willen sowieso geen elektrische wagen binnen zetten, we gaan buiten laadpunten voorzien.

Garage is louter fietsenstalling en bergruimte.

Zijn aan het bekijken om naast de woning grasdallen te leggen met eventueel overkapping/carport.

Ging die anders wel gebeurd zijn?

Ben er vorige zondag langs gereden en vroeg het me af.

Wat gaat er buiten nog voor de pur platen gezet worden?
Dat is het plan, ze willen voor het bouwverlof (voor 17/07) opleveren.
Wat de SOD nog moet doen: de aluminium gevelplaten, de sanitaire meubels plaatsen, betegelen badkamers/wc’s en de vensterbanken. En dan moet de waterkeuring en epb nog gebeuren.

10/08 komt de keuken (extern van de SOD geregeld), begin september de stalen deuren (ook extern geregeld). Tuinaannemer kan ten vroegste oktober starten.

Wij hopen het laatste weekend van augustus of het eerste van september te verhuizen. Uiterlijk 20 september moeten we in huidige woning buiten zijn.

Lijkt ons inderdaad niet haalbaar, zeker niet door wat extra toestellen zoals waterontharder.
Wij hebben beiden elektrische wagen in bestelling, zal tegen de verhuis geleverd worden, we willen sowieso geen elektrische wagen binnen zetten, we gaan buiten laadpunten voorzien.

Garage is louter fietsenstalling en bergruimte.

Zijn aan het bekijken om naast de woning grasdallen te leggen met eventueel overkapping/carport.

Dat is het plan, ze willen voor het bouwverlof (voor 17/07) opleveren.
Wat de SOD nog moet doen: de aluminium gevelplaten, de sanitaire meubels plaatsen, betegelen badkamers/wc’s en de vensterbanken. En dan moet de waterkeuring en epb nog gebeuren.

10/08 komt de keuken (extern van de SOD geregeld), begin september de stalen deuren (ook extern geregeld). Tuinaannemer kan ten vroegste oktober starten.

Wij hopen het laatste weekend van augustus of het eerste van september te verhuizen. Uiterlijk 20 september moeten we in huidige woning buiten zijn.
Amai... Genoeg te doen! Want ben je ook niet bijna aan het einde van de zwangerschap?! Succes iig!! :support::)

Van de week hebben ze mijn nieuwbouw gepleisterd.

Wat ik denk dat er nog moet gebeuren:
  1. Pur spuiten, vloerverwarming aanbrengen, chape aanbrengen & vloeren beneden + badkamer/WC boven.
  2. Trap naar 1e verdieping installeren.
  3. Elektriciteit afwerken (kabels reeds gelegd) maar zaken zoals stopcontacten, meterkast, spotjes, enz.
  4. Sanitair afwerken o.a warmtepomp binnen- en buitenunit, badkamermeubel, bad, douche, toiletten, enz.
  5. Binnendeuren installeren.
  6. Zonnepanelen installeren.
  7. Keuken installeren.
Is er nog iets belangrijk dat ik hier over het hoofd zie?

Ze willen mij momenteel nog niet vertellen wanneer de voorlopige oplevering zal plaatsvinden, maar als ze zoals nu elke dag werken gok ik rond november-december (woning is ongeveer 150m2).

November zou zeker haalbaar moeten zijn. Mits ze voor het bouwverlof de chape kunnen plaatsen.
Bij ons plaatsen ze vandaag het glas. Woensdag de betopor volgende week maandag de vloerverwarming op niveau 0, +1 en +2 en dan de donderdag alle chape.
Onze oplevering staat voorlopig gepland op 20/11. Tenzij de chape niet meer lukt voor het bouwverlof, zie ik dat haalbaar.
Dus jou november/december is zeker realistisch.

Van de week hebben ze mijn nieuwbouw gepleisterd.

Wat ik denk dat er nog moet gebeuren:
  1. Pur spuiten, vloerverwarming aanbrengen, chape aanbrengen & vloeren beneden + badkamer/WC boven.
  2. Trap naar 1e verdieping installeren.
  3. Elektriciteit afwerken (kabels reeds gelegd) maar zaken zoals stopcontacten, meterkast, spotjes, enz.
  4. Sanitair afwerken o.a warmtepomp binnen- en buitenunit, badkamermeubel, bad, douche, toiletten, enz.
  5. Binnendeuren installeren.
  6. Zonnepanelen installeren.
  7. Keuken installeren.
Is er nog iets belangrijk dat ik hier over het hoofd zie?

Ze willen mij momenteel nog niet vertellen wanneer de voorlopige oplevering zal plaatsvinden, maar als ze zoals nu elke dag werken gok ik rond november-december (woning is ongeveer 150m2).
Bij ons hebben ze mid Mei ramen geplaatst en sinds toen bovenstaande + meer gedaan (gyproc / pleister afwerken) en zijn nu aan de echt laatste details bezig tegen bouwverlof. Dat is dus +- 2 maanden. Maar idd beter mentaal meer voorzien he (: ik heb met serieuze stress gezeten omdat ik veel te hard mee ging in hun eerste inschattingen.

Bij ons hebben ze mid Mei ramen geplaatst en sinds toen bovenstaande + meer gedaan (gyproc / pleister afwerken) en zijn nu aan de echt laatste details bezig tegen bouwverlof. Dat is dus +- 2 maanden. Maar idd beter mentaal meer voorzien he :) ik heb met serieuze stress gezeten omdat ik veel te hard mee ging in hun eerste inschattingen.
Merci voor jullie reacties!

Hun oorspronkelijke schatting bij het tekenen van de verkoopsovereenkomst was maart 2024 en ik had me daar financieel op voorbereid dus het feit dat ze nu waarschijnlijk gemakkelijk 4 maanden vroeger gaan opleveren is leuk maar zal wel wat geld moeten gaan lenen bij mijn ouders om even te overbruggen. :wallbash:

Zijn er hier mensen die in een nieuwbouw nog een gashaard geplaatst hebben? Wij zouden vooral eentje steken voor de gezelligheid, en hij zou dus een beperkte warmteafgifte moeten hebben (ik zie bv 2-3kw als minimum)
Positieve/negatieve ervaringen?

Ik heb al eens gekeken naar waterdam/ethanolhaarden, maar daar ben ik niet zo'n fan van.

Zijn er hier mensen die in een nieuwbouw nog een gashaard geplaatst hebben? Wij zouden vooral eentje steken voor de gezelligheid, en hij zou dus een beperkte warmteafgifte moeten hebben (ik zie bv 2-3kw als minimum)

Ik heb al eens gekeken naar waterdam/ethanolhaarden, maar daar ben ik niet zo'n fan van.
Hier staat er eentje, zowat elke moderne gashaard heeft een eco-stand waarbij de gastoevoer fluctueert zodat je een mooi vlambeeld verkrijgt op lage stand.
Dan blijft de warmte en het verbruik dus redelijk beperkt maar heb je wel de sfeer en gezelligheid.

Sommige haarden kun je dan ook krijgen met extra led-verlichting in bijvoorbeeld de bodem, om nog meer het effect van gloeiende houtblokken te krijgen.

Ik heb het ook vooral voor de sfeer en een stuk voor het decoratieve element genomen, eerder dan voor de verwarming.
Op zich kan ik met de haard wel mijn living en keuken verwarmen moest ik dat willen, maar dat doe ik dus niet.

Laatst bewerkt:
Ik ken nog mensen die daarvoor eens offerte gaan vragen zijn, wel inclusief hele afwerking van die wand, waaronder boekenplankjes en een plaats om de TV te zetten, waardoor het dus een veredeld meubel werd. Dat kwam dan op 20K, voor wat gezelligheid.

Ze hebben dat plan afgevoerd en met een deel van dat budget enkele maanden geleden airco's geplaatst, omdat ze daar in realiteit een pak meer kunnen van genieten, dan van het zien bewegen van een vlammeke in de winter.

Ik ken nog mensen die daarvoor eens offerte gaan vragen zijn, wel inclusief hele afwerking van die wand, waaronder boekenplankjes en een plaats om de TV te zetten, waardoor het dus een veredeld meubel werd. Dat kwam dan op 20K, voor wat gezelligheid.

Ze hebben dat plan afgevoerd en met een deel van dat budget enkele maanden geleden airco's geplaatst, omdat ze daar in realiteit een pak meer kunnen van genieten, dan van het zien bewegen van een vlammeke in de winter.

Wij hebben exact dit laten doen midden 2021 -> 9.7k excl BTW

Gashaard + sierwand + sokkel

Ik zou nen access point willen ophangen in het plafond, daar zit nu nen UTP kabel in zo een geel potteke, dat eruit kan.
De gaatjes in het bevestigingsplaatje van den access point passen juist in dat gat voor dat geel potteke.
Kan je PUR in dat gat spuiten en dan in de PUR schroeven? :) Of is dat vragen voor problemen?

Je kan wellicht beter eerst een stukje multiplex in het potje vast zetten met wat pur (of montage kit)

gdwDvv7.jpg

Zo is het bij ons.

Je kan wellicht beter eerst een stukje multiplex in het potje vast zetten met wat pur (of montage kit)
Probleem is dat dat potje helemaal niet vast lijkt te ziten. dat is zouit den beton geboord met een klok en dat past perfect voor dat potje, maar het komt er ook wel makkelijk uit..

Terug
Bovenaan