Enj0i^
Active member
En hoe ben je daar mee omgegaan?
Eerlijk ik ben gewoon kwaad weggewandeld, is niet echt heldhaftig of moedig maar ik had geen zin om mogelijk kletsen te krijgen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En hoe ben je daar mee omgegaan?
Wel , eerlijk gezegd als racisme en racistische uitspraken worden bestraft dan moet het onterecht betichten van iemand als racist ook een strafbaar feit zijn. Dan wordt er gestreden met gelijke wapens en dan wordt de term racisme er niet te pas en te onpas bijgehaald.Vreselijk, doet toch ook weer mijn bloed koken.
Dit is absoluut geen excuus of verdediging voor die politieagenten die ik hier probeer te maken, maar het is toch wel een enorm probleem vandaag dat bij bepaalde allochtonen direct 'racisme' gebruiken als reden om de hooligan uit te hangen.
Heb het op de Sinksenfeesten in Kortrijk vorige week genoeg gezien. Bepaalde allochtone jongeren zetten de boel helemaal op stelten, iemand spreekt hen er op aan en meteen staan er +/- 20 gasten 'Racist' te roepen. Ik werd daar zo fucking kwaad van.
Héél triest en ik hoop dat ze evengoed hard wordt gestraft.Dat de dader zijn moeder nadien op de plaats delict het mes nog komt verstoppen ook... Triest.
'k zie hier alle insinuaties rond politieke correctheid en antiracisme en zo.
maar is dit niet het klassieke voorbeeld van (en 'k moest het googlen) het primacy-effect: We geloven de eerste informatie die we over iets krijgen automatisch veel meer dan informatie die nadien komt.
Ze worden opgeroepen voor een racistisch incident, alle mensen buiten de vermoedelijke dader (die uiteindelijk het slachtoffer bleek te zijn) zijn doodkalm en op wat hij zegt na lijkt alles initieel te bevestigen waar ze voor opgeroepen zijn.
Het is uiteraard makkelijk om dit als uit de hand gelopen antiracisme te beschouwen, maar dit lijkt me meer op een dader die slim de politie misleid heeft door als eerste hun verhaal te doen, en hoe onze psychologie werkt te misbruiken. Het heeft hen de volle 3 kostbare minuten gekost om het door te hebben blijkbaar dat ze misleid waren. Zijn er gedocumenteerde gevallen van waar antiracisme een probleem was, zeker wel. Is dit er een van... mijn occams razor zegt dat daders die het slim gespeeld hebben hier de politie hebben weten te misleiden met iets dat niks met ras te maken heeft. Gewoon de psychologische truc van zelf de politie te bellen en hen al het verhaal in hun kop te steken dat gij wilt dat ze veronderstellen en even plausibel is als wat er echt gebeurd is...
Eerlijke vraag: hoe vaak gebeurt het dat de dader zelf de politie belt en daar blijft rondhangen.Wel heel gemakkelijk. Alsof politieagenten niet in hun training en ter plekke contant worden geconfronteerd met de realiteit dat mensen liegen.
Dat terzijde. Dat ze direct geen gehoor gaven aan het echte slachtoffer, wanneer hij tot 9 maal toe hun vertelde dat hij gestoke was. 'Don't think so mate'. Dat ze hem meteen in de boeien sloegen. etc.. Is dat het vonnis al meteen gemaakt werd. Want normaal... bij de politie.. wanneer er een aanklacht is, worden van beide partijen verklaringen afgenomen. Niet meteen van.. boeien in, gestoken? dacht het niet.
'Dronken, racistische blanke jongen valt onschuldige niet-blanke aan.' Dat zat er in hun hoofd. En dat is waar ze al jaren opleiding in krijgen:
'Ras sensibilisatie'
En natuurlijk krijgt dat op dit forum hier veel likes. Wat een verassing.
....En De Dag des Oordeels is morgen... Welke kritische massa is bereikt? Kan je dat concreet maken? Op vlak van Crimiminaliteit? Demografie? Cultuur? Sociale zekerheid? Verkiezingsuitslagen? Heel veel drama, verpakt als een feitelijke vaststelling.
Ik zal ook maar simplistisch en kort door de bocht een vage statement maken: Dan moeten de ''autotochtonen''' maar veel kinderen maken? Voila!
Trouwens een misleiding van jewelste (lees: VB-toog-praat-gebasseerd-op-absoluut-niets) dat je gebruikt als verklaring voor die bevolkingsgroei. België zit algemeen laag, en de recente bevolkingsgroei komt vooral door migratie, en niet door een geboortegolf bij mensen met migratieachtergrond.
Je kiest 1 sector (dienstensector) en daarop basseer je je hele betoog? That's not... how it works... At all. Migratie omvat arbeidsmigratie, gezinshereniging, EU-mobiliteit, studenten, vluchtelingen, hoogopgeleide expats, zorgpersoneel, bouw, logistiek, horeca, schoonmaak, IT, etc. Trouwens: "de lage loonlanden zijn naar hier gekomen" is een bewuste ontmenselijkende formulering. Die mag je in't vervolg best weg laten. Het voegt inhoudelijk niets toe en is wederom classic VB-praat.
Ja, het laatste kan misschien sarcasme zijn, maar weeral gebasseerd op lucht. Waar ik je nog wel gelijk in kan geven is dat bevolkingsgroei het bbp kan vergroten zonder dat mensen individueel beter af zijn. Alleen gebruik jij het alsof migratiebeleid puur dient om macro-economische groeicijfers kunstmatig op te pompen. Dat ga je toch mogen bewijzen of toch op zijn minst aantonen met artikels / studies.
AI <=> 'autochtone jobs' ??? Je wilt van 'Autochtone jobs' een vreemde etnisch verhaal van maken. Ik snap het oprecht niet?
Ik heb het eingelijk ook echt gehad me die gekke hersenkronkels en framings van tegenwoordig. We kunnen gerust en zeker terecht streng zijn voor migratiebeleid (en lack thereof), maar nu om elk incident daar een compleet etnisch verhaal van te maken is... zo fucking lui.
Als ik mij niet vergis had de persoon zelfs nog het mes in de handen toen hij naast de politie stond. Can't make this up.Eerlijke vraag: hoe vaak gebeurt het dat de dader zelf de politie belt en daar blijft rondhangen.
Ben eigl nog altijd in de war wat die hun plan eigl was....
Is toch compleet van de pot gerukte situatie..
Klopt niet, zijn moeder had het mes al verstopt.Als ik mij niet vergis had de persoon zelfs nog het mes in de handen toen hij naast de politie stond. Can't make this up.
'k zie hier alle insinuaties rond politieke correctheid en antiracisme en zo.
maar is dit niet het klassieke voorbeeld van (en 'k moest het googlen) het primacy-effect: We geloven de eerste informatie die we over iets krijgen automatisch veel meer dan informatie die nadien komt.
Ze worden opgeroepen voor een racistisch incident, alle mensen buiten de vermoedelijke dader (die uiteindelijk het slachtoffer bleek te zijn) zijn doodkalm en op wat hij zegt na lijkt alles initieel te bevestigen waar ze voor opgeroepen zijn.
Het is uiteraard makkelijk om dit als uit de hand gelopen antiracisme te beschouwen, maar dit lijkt me meer op een dader die slim de politie misleid heeft door als eerste hun verhaal te doen, en hoe onze psychologie werkt te misbruiken. Het heeft hen de volle 3 kostbare minuten gekost om het door te hebben blijkbaar dat ze misleid waren. Zijn er gedocumenteerde gevallen van waar antiracisme een probleem was, zeker wel. Is dit er een van... mijn occams razor zegt dat daders die het slim gespeeld hebben hier de politie hebben weten te misleiden met iets dat niks met ras te maken heeft. Gewoon de psychologische truc van zelf de politie te bellen en hen al het verhaal in hun kop te steken dat gij wilt dat ze veronderstellen en even plausibel is als wat er echt gebeurd is...
Ja want "autotochtone jobs" = white-collar / office / high skilled jobs en migranten = lage loonsector/dienstensector. Beetje minder dikke nek mag ook wel. Oei, ik heb een Marokkaanse achtergrond en ben developer. Ben ik dan “één van de goei”? Of werk ik in een “autochtone job” die eigenlijk niet voor mij bedoeld was? Of...? Het feit dat je dat allemaal zo labeled spreekt boekdelen trouwens. Dan moet je niet plots gaan mekkeren als ik het heb over cliché VB-toog-praat. Eerst zeg je dat "de lage loonlanden" naar hier zijn gekomen, dan noem je whitecollar/high-skilled jobs “autochtone jobs”. I mean, dat is geen onschuldig taalgebruik e. Dat zit een betekenis achter.Ai 'VB-toog-praat'. Dat nu ook al een argument?
0-17 jarigen in Brussel. 74% is van niet-EU origine. In Belgie is de helft van de 0-17, deels of volledig van vreemde origine.
Nergens heb ik gezegd dat de Belgen met een vreemde origine achter de geboortegolf zitten. Dat heb jij er van gemaakt. Ik maak enkel duidelijk of het nu nieuwe Belgen zijn, of nieuwe bewoners, of het Belgen van de derde-vierder generatie zijn... Het gaat erom dat de autochtone populatie achteruit gaat. En Belgie, als dit zo doorgaat, de autochtone populatie zeer binnenkort een minderheid zal worden. En al dit, in minder dan een eeuw tijd. Nu als gij denkt dat het tof is om als autochtoon, toch voor mij en vele anderen, om uw land en steden te zien omtoveren tot iets onherkenbaar. Dat is dan voor u. Voor mij, ik zie dat niet graag. Maar in het Westen weten we al dat we maar placeholder zijn en multicultuur moeten slikken.
Voor de gevangenissen.
Populatie van 13000. Waarvan 45% buitenlanders, onder de Belgen geen idee hoeveel allochtoon zijn of autochtoon. Zal niet rooskleurig zijn.
Voor het onderwijs gaan we ook achteruit. Mede omdat we zo een influx hebben gehad van kinderen die de taal, deels of niet machtig zijn.
6 op de 10 werklozen hebben een migratieachtergrond. Helft van de vrouwen met een niet-EU achtergrond werken niet.
Ga naar Brussel Noord, Midi of ga naar Antwerpen. Kalashnikovs, drugs, diefstal, etc. Totale verwaarlozing.
(Wacht, ik ken het antwoord al, dat heb je bij elke grote stad!)
Mijn gemeente in het Pajottenland. Vroeger kon ik daar mijn fiets zonder probleem achterlaten (Al tweemaal bestolen laatste jaren), geen hangjongeren, geen werklozen die rondhangen aan het station, geen drugs, etc.. Ganse transformatie de laatste 5 jaar. Komt allemaal uit Brussel.
'Autochtone jobs' Zijn jobs die typeren als white-collar jobs. Office jobs. Highly skilled jobs.
Nog steeds, zoals 20 jaar geleden op 9lives, is de linkse mens nog hard bezig met de problematiek te ontkennen en het woordje of de insinuatie naar racisme toe. Is springlevend.
Nog nergens gelezen (link pls), maar indien waar: what the actual fuck zelfs.Als ik mij niet vergis had de persoon zelfs nog het mes in de handen toen hij naast de politie stond. Can't make this up.
Geen idee, wat was het exact dat gerapporteerd werd, en wat is de standaard reactie erop? Als ge dat punt wilt maken, ipv onzekerheid te scheppen, zoek het ff uit en laat het ons weten?Iemand in de boeien slaan omdat hij beschuldigd word van racistische dingen te zeggen is an sich al extreem. Moet de politie niet eerst rustig bemiddelen in dat geval, in plaats van te doen alsof er net een moord is gebeurd ?
Nu mag je mij eens tonen waar er gier likes gegrven worden voor deze uitspraak.Wel heel gemakkelijk. Alsof politieagenten niet in hun training en ter plekke contant worden geconfronteerd met de realiteit dat mensen liegen.
Dat terzijde. Dat ze direct geen gehoor gaven aan het echte slachtoffer, wanneer hij tot 9 maal toe hun vertelde dat hij gestoke was. 'Don't think so mate'. Dat ze hem meteen in de boeien sloegen. etc.. Is dat het vonnis al meteen gemaakt werd. Want normaal... bij de politie.. wanneer er een aanklacht is, worden van beide partijen verklaringen afgenomen. Niet meteen van.. boeien in, gestoken? dacht het niet.
'Dronken, racistische blanke jongen valt onschuldige niet-blanke aan.' Dat zat er in hun hoofd. En dat is waar ze al jaren opleiding in krijgen:
'Ras sensibilisatie'
En natuurlijk krijgt dat op dit forum hier veel likes. Wat een verassing.
Is dat dan uw interpretatie van de feiten? Want er was een heel bloedspoor. Ze hebben onmiddellijk die gast die neerlag boeien aan gedaan. Nowak zei dat hij gestoken was door een mes en niet kon ademen waarop de politie zei “I don’t think mate”. Pas na 3 minuten, 3minuten hebben ze een ambulance gestuurd en cpr gedaan.
Ze hadden echt wel genoeg tijd om de zaken vast te stellen. De bodycams van die politie spreekt je volledig tegen. Totale schande hoe ze met deze situatie hebben gehandeld al spreekt de waakhond natuurlijk van geen fouten.