Over Yannis absoluut akkoord, ook een hele sterke kandidaat. Maxim vind ik tot nu toe meestal juist wat afwachtend. Die laat het gewoon allemaal gebeuren. Ik kan me niet meteen een proef herinneren waar die er bovenuit stak, buiten misschien de eerste aflevering toen hij wat molboekjes kon verzamelen, maar dat is dan gewoon omdat dat ne jonge sportieve gast is.
Met initiatief bedoel ik vooral dat Isabel echt meerdere keren letterlijk de leiding neemt door bijvoorbeeld vooraan te lopen in proeven, mensen aansturen wanneer het wat te lang duurt in proeven met tijdsdruk,.. ge ziet echt dat die dat gewend is van in het dagelijks leven.
Enkel van de eerste aflevering bijvoorbeeld: bij de eerste proef met de molboekjes stelde ze voor om als eerste te gaan en zichzelf zo 'op te offeren' als oudste kandidaat zodat de rest kon kijken hoe de proef juist werkte, om de kans op succes te vergroten. Die wist van haar eigen ook dat ze daar niet veel ging kunnen doen. Bij de tweede proef moest ze Wally-spotten en liep als eerste die brug op, zorgen dat het tempo hoog genoeg lag. Dan terug naar beneden met Yana, waar ze snel begrijpt wat er moet gebeuren en dat ook doorgeeft aan Yana die nog niet helemaal mee was.
Ik kijk meestal niet naar Café de Mol, maar toevallig gisteren wel gezien en wat ze daar zei verbaasde mij wel. Dat ze probeerde op de achtergrond te blijven en te observeren, maar dat is voor mij persoonlijk totaal niet zo in beeld gebracht.