De Mol 2026 | Aflevering 2: Terug met tien!?

Maxim zag ook een wallie in aflevering 1, 1000 euro. En blijft in aflevering 2 op de boot, opnieuw kassa kassa. Een van de weinigen die eigenlijk al geld heeft binnengehaald.
Ik weet het, hij heeft eigenlijk als een van de weinigen geld opgebracht tot nu toe. Ik ga mijn mol herzien maar ik weet niet wie.

Nochtans, in letterlijk elk 'groeps'programma op Vlaamse tv zijn het steevast al na één dag allemaal "vrienden voor het leven" (zogezegd) 😆

Ik denk dat ik het nog al gepost heb maar ben je ooit al alleen op vakantie geweest en terecht gekomen in een stad met bvb 1 jeugdherberg waar je dan constant dingen bezoekt samen? Dat schept héél snel een vriendschappelijke band en blijft dikwijls erg lang duren. Ik heb nog altijd vrienden van 25 jaar geleden.

Alleen op reis/avontuur gaan met aangename mensen die hetzelfde meemaken als jij... er is niets makkelijker om supergoeie vrienden te worden. Psychologisch is dat erg sterk. Zeker in situaties als De Mol waar groepsdruk erg speelt en iedereen onder een bepaalde vorm van spanning en avontuur staat.

Je mag niet onderschatten hoe sterk dat kan zijn.

Dat van Yannis voelde wat geforceerd door de productie? Om wat spanning te brengen.

Algemeen: heel even dacht ik "wat een zalige groep dit jaar. Die komen echt overeen." Verstoppen in de kast, mekaar wakker jengelen, ... tot die laatste proef begon. (Dries is echt een fooraap. Als hij zijn proef (makkelijk) wint, maakt hij zoveel meer kans om de test niet eens te moeten invullen.) Ik vind het eigenlijk altijd tof als de deelnemers gaan voor de groepspot en tegen de mol spelen en ik hekel toch wel wat dat egoïstische spelen om te winnen. Het summum is als je beide kan bereiken: De Mol winnen en hem zo snel mogelijk cancellen.

Qua gevoel ga ik al sinds week 1 op Yana. Abigail zou ook wel nice zijn. De wijnproef bewust verliezen om 2000 euro uit de pot te halen. Liegen kan ze blijkbaar ook goed, al vond ik dat net verdacht. Ze bleef echt héél kalm in de wagen, alsof ze op voorhand er al goed over had nagedacht. Vincent oogde veel zenuwachtiger en realistischer.

Als Abigail de mol is, dan is dat wel heel zuur voor Vincent. Niet enkel quasi bij willekeur eruit vliegen maar bij de herkansing ook nog eens omdat de Mol er sowieso in blijft.

Als mol zit je daar megaslecht dus waarom zou je dat als productie mogelijk maken? Ze kon er dan nog uit, maanden voorbereiding valt in het water en een hele aflevering stond je schaakmat. Idem voor Yannis en Yana

Ik denk dat ik het nog al gepost heb maar ben je ooit al alleen op vakantie geweest en terecht gekomen in een stad met bvb 1 jeugdherberg waar je dan constant dingen bezoekt samen? Dat schept héél snel een vriendschappelijke band en blijft dikwijls erg lang duren. Ik heb nog altijd vrienden van 25 jaar geleden.

Alleen op reis/avontuur gaan met aangename mensen die hetzelfde meemaken als jij... er is niets makkelijker om supergoeie vrienden te worden. Psychologisch is dat erg sterk. Zeker in situaties als De Mol waar groepsdruk erg speelt en iedereen onder een bepaalde vorm van spanning en avontuur staat.

Je mag niet onderschatten hoe sterk dat kan zijn.
ik kan alvast bevestigen dat die gasten gewoon goed samenhangen (en dan nog niet persé per seizoen)

Vorige week ben ik Bernard, Michael, Lennart, Gillian (messias van Gullegem als er hem nog iemand herinnert) en Maxim samen tegengekomen in Kortrijk.

Maxim zag ook een wallie in aflevering 1, 1000 euro. En blijft in aflevering 2 op de boot, opnieuw kassa kassa. Een van de weinigen die eigenlijk al geld heeft binnengehaald.
Is al elk seizoen geweest dat de mol geld heeft binnengebracht, nadien wordt er dan gewoon getoond hoeveel geld de mol heeft vernietigd en dat is bij Maxim toch wel behoorlijk wat.

Hou er ook rekening mee dat in het begin van het spel héél wat kandidaten expres gaan mollen om zich wat verdacht te maken, dus ik blijf rustig bij Maxim -> hij zit telkens op de plaats waar je de mol verwacht en dat is meestal de beste leidraad om te volgen.

Heerlijke aflevering, dit belooft weer een topseizoen te worden.

Als mol zit je daar megaslecht dus waarom zou je dat als productie mogelijk maken? Ze kon er dan nog uit, maanden voorbereiding valt in het water en een hele aflevering stond je schaakmat. Idem voor Yannis en Yana

Dit klopt niet. De twee afvallers, Abigail en Vincent, moesten in de wagen de eliminatietest afleggen. Als Mol kan je door de eliminatietest niet uitgeschakeld worden. Abigail kon dan ook perfect nog eens de wijntest 'saboteren' (door gewoon Vincent te laten winnen) en met goed de kandidaten te bespelen -€2000 te gaan. Dat zou dan goed gemold zijn, zeker wanneer je 3 dagen gemist hebt en daardoor minder verdacht bent in de ogen van de groep.

Hadden de kandidaten voor Vincent gekozen, dan was de groepspot wel met +€2000 gegaan, maar dan lag hij er nog altijd uit. Al is het me ook niet helemaal duidelijk of het geld effectief gewonnen/verloren was als de kandidaat met die koffer er uit ging.

Dit klopt niet. De twee afvallers, Abigail en Vincent, moesten in de wagen de eliminatietest afleggen. Als Mol kan je door de eliminatietest niet uitgeschakeld worden. Abigail kon dan ook perfect nog eens de wijntest 'saboteren' (door gewoon Vincent te laten winnen) en met goed de kandidaten te bespelen -€2000 te gaan. Dat zou dan goed gemold zijn, zeker wanneer je 3 dagen gemist hebt en daardoor minder verdacht bent in de ogen van de groep.

Hadden de kandidaten voor Vincent gekozen, dan was de groepspot wel met +€2000 gegaan, maar dan lag hij er nog altijd uit. Al is het me ook niet helemaal duidelijk of het geld effectief gewonnen/verloren was als de kandidaat met die koffer er uit ging.
Dan nog sta je voor aflevering 1 schaakmat en het zou niet fair zijn naar Vincent toe

Ik zou het echt enorm vervelend vinden om een spel te moeten spelen 1 op 1 met de mol en te weten dat uw kansen om in het spel te blijven al op voorhand bepaald zijn. Enfin. Achteraf gezien dan he. Op voorhand weet je zo'n dingen niet.

nee ze kozen om 2 pasvragen te geven aan 1 kandidaat. Het was altijd het koffertje van de kandidaat die de eliminatieproef won die van toepassing zou zijn.

Het is een spel waarbij de spelmakers de regels maken/verzinnen dus wat is fair dan?

En niet enkel voor de show natuurlijk, ze hebben een impact gehad want ze konden ervoor zorgen dat ze daar niet terecht kwamen.

Het is een spel waarbij de spelmakers de regels maken/verzinnen dus wat is fair dan?

En niet enkel voor de show natuurlijk, ze hebben een impact gehad want ze konden ervoor zorgen dat ze daar niet terecht kwamen.
Inderdaad -> aan dat rad wil je zo snel mogelijk vrijkomen -> kijk nog maar eens terug om te zien hoe snel Maxim wel niet was om als eerste dat antwoord naar de beul te roepen dat ze eigenlijk samen gevonden hadden.

Die ene proef die ze er niet bij was, heeft 1700€ opgeleverd.
De mol kan er niet uit, want de Mol krijgt altijd groen scherm. Ook in zo'n geval.

En die 1700€ was er al meteen uit door haar het koffertje van -2000€ mee te geven.

Easy fix voor de productie.

Terug
Bovenaan