De Mol 2026 | Aflevering 2: Terug met tien!?

Zou nu wel denken dat de kans iets groter is dat er de volgende aflevering iemand uitvalt van de andere groep?
Hoewel ze natuurlijk (nooit) geen scores meekrijgen, weet je eigenlijk totaal niet als je zelfs maar een beetje in de goeie richting zit of niet, op zijn minst weet je, als je in de afvallersgroep zit dat je in een betere richting zit dan 2 andere, dat is "hoopgevend".

Er was wel duidelijk sprake van een goeie en een minder goeie groep. Allez, ik zou precies toch ook liever in het team zitten van Yannis, Yana, Maxime, Wout en Julie dan samen met Dries, Isabelle, Karla, Abbigail en Kristof. Ik denk dat die zelfverzekerdheid bij de ene groep vs. de andere ook een grote rol heeft gespeeld in het verdere verloop van die ronde.

Dat die Dries zelfs niet geprobeerd heeft, dat past wel echt helemaal in het beeld dat ik tot nu toe van die mens heb. Wat was die ook allemaal aan het vertellen aan de telefoon toen hij ingegraven was? Hoe moeilijk kan het zijn om in 30 seconden efkes duidelijk iets te communiceren :')

Ook van Abbigail begrijp ik dat niet, ge kunt toch wel op zijn minst proberen om 4 van die stokken te vangen. Ik zou er alles aan gedaan hebben om te vermijden dat we in de groep terecht zouden komen waar 2/5 afvallen (met de mogelijkheid dat de mol er nog eens tussen zit ook, in dat geval 2/4 kandidaten). Ik had het ook wel gewoon tof gevonden om te zien hoe ze Maxime kon overtroeven, want die loopt daar iets te zelfverzekerd rond naar mijn gevoel.

Spijtig dat Karla en Kristof er uit liggen, dat vond ik nu bij de sympathiekste kandidaten van de hoop.

Puur als mol is het denk ik wel mega slim om u de eerste paar dagen op de achtergrond te houden, bv niet eens van het kruis los te komen of wat dan ook. Probeer gewoon redelijk 'ok' te doen zodat kandidaten tunnelvisie ontwikkelen voor iemand anders, zodat ge daarna wat meer ruimte hebt om te manoeuvreren. In die zin is is Abigail bv. wel in een goede positie.

Geen idee wie de mol is. De enige die ik totaal niet verdenk is Isabel.

Laatst bewerkt:
Gewoon wat overtimen kan toch ook, je mag toch boven de 10 seconden zitten? In die optiek, eitje

Die Yannis is wel goed in mensen te overbluffen heb ik al gemerkt...
Overbluffen? Hoe die deed tegen Dries was echt om van te kotsen.

Zo vijandig/aanvallend reageren toen Dries zei dat ie een muzikale achtergrond had.

Laatst bewerkt:
Allez, ik zou precies toch ook liever in het team zitten van Yannis, Yana, Maxime, Wout en Julie
Wie niet?

Dat die twee het maar uitvechten in de finale. Anders is het niet echt meer de moeite om te kijken, de laatste afleveringen als je weet wie de mol is.

Geen idee wie de mol is. De enige die ik totaal niet verdenk is Isabel.
Isabel was wel goed op't einde. geen enkel duel heeft ze zelfs maar ingebracht dat ze zou willen proberen, maar wel het luidste kritiek op de mensen die vreesden dat ze niet beter zouden doen als hun tegenstander.
terwijl, alleen die 7s van Yana was écht easy te doen.

Ik blijf mij er toch steeds van verbazen hoe sommige mensen reageren in bepaalde situaties. Die reacties van Isabel en Karla gisteren ten opzichte van Abigail waren wel echt not done daar op 't einde. Zéér jammer dat ze er niet allebei uitliggen want ik begon mezelf te frustreren voor mijnen TV gisteren. Hebben die nooit eerder de mol gekeken of zo? Zo verbaasd zijn dat iemand een pasvraag neemt, aub zeg :laugh:

Yannis hoeft er van mij part ook niet al te lang inblijven op deze manier trouwens. Wat een arrogante gedrag ten opzichte van Dries was me dat zeg? Beetje shittalk tot daar aan toe, maar dit was er wel los over tbh. Dries zou overigens wel een geniale mol zijn denk ik. Die gast komt zo onbeholpen en klunzig over, beetje zoals Philip in het Duitsland seizoen haha. Ik wil 'm niet eens uitsluiten om die reden.

Al denk ik wel echt dat je quasi met zekerheid kan stellen dat je de mol in de winnende groep mag gaan zoeken. Jammer genoeg voor mezelf waren dat ook al sowieso de kandidaten die nog in de running zijn als de mol voor mij.

Elk seizoen hetzelfde: Waarom zou ge in godsnaam liegen over een pasvraag. Ook terecht dat Kristof eruit ligt... Hij heeft het allemaal in gang gezet...

Jammer van Karla :(

Isabel was wel goed op't einde. geen enkel duel heeft ze zelfs maar ingebracht dat ze zou willen proberen, maar wel het luidste kritiek op de mensen die vreesden dat ze niet beter zouden doen als hun tegenstander.
terwijl, alleen die 7s van Yana was écht easy te doen.
Maar dat leek mij geen mollenstreek of acteerwerk maar pure frustratie.

Daarbij (oké ze had de context niet van Dries). Maar ze gaat vol achter Abigail in plaats van op Kristof en Dries. Ik denk dat de mol zelf ook gewoon geen ruzie wil maken.

En ben niet akkoord met wat je zegt over de opdrachten. Laat me alle opdrachten doen en als ik er één faal zal het wel het hoelahoepen zijn :laugh: De eerste vind ik moeilijk in te schatten. De laatste 2 zouden wel te doen geweest zijn maar Abigail had veel meer druk gezien ze in een 25-75 situatie zat (het belang van een 2-1 voorsprong) want je moet niet alleen vertrouwen in jezelf hebben in die situatie maar ook in wie na jou komt.

Zelfs al zat de mol in de tweede (verliezende) groep, dan nog had die daar niet veel te winnen gezien de beperkte bedragen die op het spel stonden.
Zoals eerder gezegd reken je er best niet op dat één pasvraag in deze fase van het spel het verschil zal maken. Toch niet als je daardoor as trade-off een 50/50 kans op immuniteit gewoon weggooit. Daarom dat ik totaal niet begrijp dat Kristof, Dries en Abi het niet eens de moeite vonden om hun kansen te verdedigen. Waarvoor doe je dan aan dit spel mee eigenlijk? Bende muppets...
Die hadden van mij sowieso ook de volle laag gekregen (puur hypothetisch dan want ik zou er in de eerste selectieronde voor kandidaten al uit liggen).

Als Mol wil je bij de laatste proef dat ze gespeeld wordt, dus de groep van 5;
Op het strand wil je zoveel mogelijk keer bellen -> Wout/Maxim
Bij de auto's wil je Abigail kiezen -> Maxim

Maxim-tunnel blijft stevig overreind na 2 afleveringen :biglaugh:

Zou nu wel denken dat de kans iets groter is dat er de volgende aflevering iemand uitvalt van de andere groep?
Hoewel ze natuurlijk (nooit) geen scores meekrijgen, weet je eigenlijk totaal niet als je zelfs maar een beetje in de goeie richting zit of niet, op zijn minst weet je, als je in de afvallersgroep zit dat je in een betere richting zit dan 2 andere, dat is "hoopgevend".
Zie het seizoen in Duitsland waar de mol pas in de finale in het vizier kwam. Iedereen op Philip en Philip lag er in de voorlaatste aflevering uit. :laugh:
Iedereen zat verkeerd te gokken en degene die vragen als "is de mol een man of vrouw" toevallig juist hadden gingen door.
Eigenlijk weet je het inderdaad nooit.

Als Mol wil je bij de laatste proef dat ze gespeeld wordt, dus de groep van 5;
Op het strand wil je zoveel mogelijk keer bellen -> Wout/Maxim
Bij de auto's wil je Abigail kiezen -> Maxim

Maxim-tunnel blijft stevig overreind na 2 afleveringen :biglaugh:
Maxim zit altijd wel goed ja. Maar ik vind dat die te veel in beeld komt.
Elk seizoen terug zie je dat de mol amper gemonteerd wordt.
Dus ik blijf momenteel bij Yana.

Maxim zit altijd wel goed ja. Maar ik vind dat die te veel in beeld komt.
Elk seizoen terug zie je dat de mol amper gemonteerd wordt.
Dus ik blijf momenteel bij Yana.
Bij mij leiden op dit moment toch ook veel punten naar Maxim, maar ik moet ook toegeven dat hij inderdaad wat veel in beeld komt en aanwezig is en dat wringt toch een beetje ja.

Ik was mij net aan het afvragen of de mol op voorhand een bepaald idee had om te bepalen bij welke groep hij zou gaan met het kiezen van die gebakjes. Dan wil je daar toch ergens in 't midden zitten en niet zoals Yana op de hoek van de tafel, waardoor zij zeer moeilijk aan de croissants kon. Maxim zit daar bv. dan weer wel perfect (samen met Kristof en Julie).

Ik zou denken dat je daar bij kandidaten wil zitten waarvan je zeker bent of een groot vermoeden hebt dat ze willen drukken ipv voor 't geld te gaan.

Maxim bleef wel gewoon op die band zitten, waardoor de opdracht uiteindelijk lukt? Ik blijf tobben over aflevering 1 en waar de mol toen best zat.

Maxim zag ook een wallie in aflevering 1, 1000 euro. En blijft in aflevering 2 op de boot, opnieuw kassa kassa. Een van de weinigen die eigenlijk al geld heeft binnengehaald.

Terug
Bovenaan