De Mol 2026 | Aflevering 1: De kop is eraf!

Yannis is het waarschijnlijk niet, want het ligt er wat te dik op. Bijvoorbeeld op de boot zei hij toen de andere kandidaten aan het roepen waren: "8 niet?"
Je kan die 500 € voor een tip nog als verdacht zien maar op die manier hebben ze wel de juiste fles gepakt. Als mol zou je daar eerder richting 6 moeten sturen.

En De Kampioenen bingen lijkt mij een marteling

"Abigail kwam al terug in dat voorfilmpje voor volgende week. Montagefoutje?"

Ook Vinne kwam volgens mij in de montage voor volgende week voor, tijdens een opdracht. Dus ik denk dat ze er beiden terug in komen.

Ik neig naar Maxim. De mol als boogschutter zetten zou logisch zijn maar natuurlijk met een risico van redelijk exposed. Maar ik had vorige week al Mol vibes bij Maxim van alleen zijn foto te zien. Hij was het denk ik die het initiatief nam om naar buiten te lopen. Dan met de boekjes zegt hem nadat hij naar die poort gaat: "je heeft mij slechte informatie volgens mijn gevoel" en doet hem zijn eigen goesting waarna hij toevallig zijn eigen boekje los maakt en het los ligt voor de volgende kandidaat die zijn positie veiligstelt. (Kan natuurlijk altijd met een kans van 1/10)
Ook in de opdracht met die wally's probeert hij gelijk wat te misleiden: de hoogste is de Everest zeker?
Langs de andere kant leert de ervaring dat kandidaten van wie de handelingen door de montage zo duidelijk in beeld gebracht worden meestal diegene zijn die niet te ver geraken.

"Abigail kwam al terug in dat voorfilmpje voor volgende week. Montagefoutje?"

Ook Vinne kwam volgens mij in de montage voor volgende week voor, tijdens een opdracht. Dus ik denk dat ze er beiden terug in komen.
Die gaan beide sowieso een opdracht op voorhand hebben moeten doen en dat resultaat moeten ze vanuit de BMW doorgeven aan de ander kandidaten en dat wordt uiteraard een psychologisch spelletje om terug in de groep te geraken.

Ik vond dat de stem van Gilles soms leek op de stem van in ‘Het Molletje’. Bij het uitdelen van de enveloppen en in het filmpje van de volgende aflevering. Zal wel aan mij liggen. :unsure:

Wij zeiden dat ook tegen elkaar. Maakt het wel allemaal wel een stuk grappiger natuurlijk :D

De beste positie voor de mol tijdens de openinsgproef is imo pijl en boog schieten. Daar heb je de uitkomst van de proef volledig in eigen handen en kan gemakkelijk op voorhand geoefend worden.
De beste positie voor de mol tijdens de 2e opdracht is op de boot omdat ge daar geld uit de pot kunt halen met het kopen van een tip, alsook de mogelijkheid hebt om de proef volledig te doen mislukken met een fout antwoord.
Dat zijn echt 2 posities waar de mol zeker wilt zitten omdat je op die positie zelf kunt (proberen te) zorgen dat de opdracht 0 euro opbrengt.

Is er toch toevallig toch geen kandidaat die bij het pijl en boog schieten zat, die daarna zijn eigen opgeeft om op de boot te zitten. Mmmmmmm

Tunnelvisie: check

Laatst bewerkt:
Leuke aflevering toch weer.

Wel blij dat de 2 afvallers nog terug kunnen komen want vond het te random hoe ze eruit gingen (niet op basis van merits maar puur door pech).

Ik zit op 3 mogelijke mollen:
  • Yannis (35%): boogschutter (al kan dit beide richtingen uit of je die als mol wil doen of niet, maar het is in ieder geval een cruciale plek) + cruciale plek bij het port-proeven waar ze toch wel heel "toevallig" uitkwamen bij 6 als alternatief (de mol gaat altijd geweten hebben dat 6 niet bij de tips zat die aangereikt werden door de anderen).
  • Kristof (35%). Idem bij het porto-proeven.
  • Maxim (30%): negeert de instructies bij de molboekjes en vindt "toevallig" meteen z'n eigen molboekje.
Julie lijkt me de mol alvast niet. Heel vreemd om bewust achter te blijven achter de poort waar je impact eigenlijk quasi onbestaande is. Karla en Isabel nogal opzichtig in beeld gebracht (bij het wally-zoeken). Dries die achter blijft bij de paal, lijkt me ook niet. Wout was wel slecht met het porto-vangen maar denk toch van niet. De 2 afvallers lijkt me ook heel onwaarschijnlijk want geen impact bij de 2e proef.

De 2 afvallers lijkt me ook heel onwaarschijnlijk want geen impact bij de 2e proef.
En zou toch sowieso heel raar/oneerlijk zijn geweest bij de eerste eliminatie? De laatste vraag btw is altijd "Wie is de mol?" met als keuze's altijd de overgebleven kandidaten. Dus Abigail en Vincent staan daar niet tussen, dus zou je die vraag al niet correct kunnen beantwoorden? Ook de andere vragen gaan vaak over proeven. Waar was de mol (op de boot, op de brug, ...)? Zou je ook al niet correct kunnen beantwoorden. Dus ik zie niet echt in hoe Abigail of Vincent nog de mol zouden kunnen zijn aangezien Maité het rode scherm kreeg omdat ze het minst over de mol wist, terwijl de vragen in feite dan helemaal niet over de mol gingen?
Tot nu toe in de geschiedenis is de mol ook nog nooit iemand geweest die "terug in het spel kwam" na geëlimineerd te zijn. Ik denk dat Comfort de uitzondering was (had een rood scherm), maar door de correcte foto's te kiezen kon ze alsnog terug in het spel komen, dus dat was toen wel een waterdicht systeem en niet oneerlijk t.o.v. de andere kandidaten.

Kristof wil ik mogelijks toch al graag uitsluiten. Nam duidelijk het initiatief om te gaan luisteren naar de andere kandidaten om de flessen te kunnen elimineren. De eerste keer viel me dat al op en toen hij dat de tweede keer opnieuw deed, toen had ik toch wel zoiets van dat je dat toch echt niet gaat doen als mol. En Yannis volgde twee maal gewoon braafjes in zijn spoor ... Hoorde hij het effectief niet of deed hij alsof? Who knows.

Yannis zit trouwens wel op 2 goede plaatsen, maar dat 29% van Vlaanderen hem al reeds verdenkt als de mol ... Dat is nog nooit goed afgelopen na aflevering 1 en steekt dan weer bij mij. :laugh: In principe is de positie van Yannis/Kristof de beste, maar gezien er zonet toch al 10k de mist is ingegaan is dat dan ook weer een proef waar de mol het wat rustiger aan had kunnen doen en eender waar zou kunnen zitten.

Langs de andere kant vind ik trouwens dat we die eerste proef nog niet deftig kunnen beoordelen. We weten nog niet wat er nu gaat gebeuren met Abigail & Vincent en dat kan en gaat waarschijnlijk onze inzichten weer veranderen volgende week. Voor hetzelfde geld is dat een proef waar je als mol perfect jezelf kan 'redden' en dan zit je er terug in. En dan kan je even goed achtergebleven zijn geweest zoals Dries nu...

En zou toch sowieso heel raar/oneerlijk zijn geweest bij de eerste eliminatie? De laatste vraag btw is altijd "Wie is de mol?" met als keuze's altijd de overgebleven kandidaten. Dus Abigail en Vincent staan daar niet tussen, dus zou je die vraag al niet correct kunnen beantwoorden? Ook de andere vragen gaan vaak over proeven. Waar was de mol (op de boot, op de brug, ...)? Zou je ook al niet correct kunnen beantwoorden. Dus ik zie niet echt in hoe Abigail of Vincent nog de mol zouden kunnen zijn aangezien Maité het rode scherm kreeg omdat ze het minst over de mol wist, terwijl de vragen in feite dan helemaal niet over de mol gingen?
Stonden die namen er niet ook tussen? Maité zei dat volgens mij in Café De Mol.

Anderzijds als zij er niet tussen stonden, heeft dat ook geen invloed op het resultaat hè. Is voor iedereen hetzelfde.

Stonden die namen er niet ook tussen? Maité zei dat volgens mij in Café De Mol.

Anderzijds als zij er niet tussen stonden, heeft dat ook geen invloed op het resultaat hè. Is voor iedereen hetzelfde.
Café De Mol niet meer gezien nadien, dus dan heb ik niets gezegd 😅

Café De Mol niet meer gezien nadien, dus dan heb ik niets gezegd 😅
Ik heb het even snel teruggekeken voor de zekerheid en Dennis vroeg aan haar: "Wanneer wist jij dat ze gingen terug gingen komen?" waarop zij dan antwoordde: "Tijdens de eliminatieproef stonden hun namen er ook wel".

Leuke aflevering toch weer.

Wel blij dat de 2 afvallers nog terug kunnen komen want vond het te random hoe ze eruit gingen (niet op basis van merits maar puur door pech).

Ik zit op 3 mogelijke mollen:
  • Yannis (35%): boogschutter (al kan dit beide richtingen uit of je die als mol wil doen of niet, maar het is in ieder geval een cruciale plek) + cruciale plek bij het port-proeven waar ze toch wel heel "toevallig" uitkwamen bij 6 als alternatief (de mol gaat altijd geweten hebben dat 6 niet bij de tips zat die aangereikt werden door de anderen).
  • Kristof (35%). Idem bij het porto-proeven.
  • Maxim (30%): negeert de instructies bij de molboekjes en vindt "toevallig" meteen z'n eigen molboekje.
Julie lijkt me de mol alvast niet. Heel vreemd om bewust achter te blijven achter de poort waar je impact eigenlijk quasi onbestaande is. Karla en Isabel nogal opzichtig in beeld gebracht (bij het wally-zoeken). Dries die achter blijft bij de paal, lijkt me ook niet. Wout was wel slecht met het porto-vangen maar denk toch van niet. De 2 afvallers lijkt me ook heel onwaarschijnlijk want geen impact bij de 2e proef.
Maar bij het porto proeven gebeurt er wel niets. Ofwel is de tegenkandidaat (Kristof) dan slim genoeg om de mol buiten spel te zetten. Maar de mol heeft daar niet veel kunnen doen als hij daar zat. Terwijl er bij de wallies wel veel misliep en de montage focust dan maar op karla en isabel. Maar het zijn Maxim en Yana die daar ook zitten natuurlijk hé. En het is Yana die het antwoord K2 zegt en dan plots beginnen ze met de boot te zoeken waar Kristof en Yannis op zaten. 1000 euro weg, en dat tikt zwaarder aan dan de 500 voor de tip.

Misschien moeten we ook al eens nadenken over waar Maité misschien op zat. En waar anderen op zaten want als die er dan lang in zitten met een zekere tunnelvisie dan kan je misschien op basis daarvan ook al wat afleiden.

Kristof en Yannis zitten waarschijnlijk al in elkanders richting (misschien dat dat de reden was dat Kristof daar al de proef deed met Yannis omdat hij één v/d boogschutters was?)

Yannis en Yana zitten waarschijnlijk ook al naar elkaar te kijken gezien ze beiden de boogschutters waren.
Dries bleef achter dus heeft misschien cruciale info gemist uit opdracht 1 (idem voor Abigail en Vincent dacht ik die er dan ook allebei tijdelijk uitvliegen als ik correct herinner)
Maïté bleef met Julie achter. En zat dan in de opdracht bij Dries, Wout en opnieuw Julie. Ik dacht dat ze all all-in ging dus misschien ging ze all-in op één van de drie. Als dat dan Dries en Wout is, dan kan je richting een vrouw gaan kijken als de mol voor dit jaar. En als ik me niet vergis zei ze wel dat Wout (of was het Dries) verdachte dingen deed met het porto vangen (en ze nam wel leiding dus ze zal wel dingen gezien hebben -> of dat gedacht hebben).

Van Maïté kunnen we er van uit gaan dat ze niet op kandidaat 11 en 12 (abigail en vincent) zat op basis van het fragment van cafe de mol.

Uiteraard brengen ze de kemels van kandidaten altijd goed in beeld, je moet de mol juist elders zoeken. Ideaal is als hij in een positie zit waar 'je best doen' niet verdacht is en toch geld uit de pot haalt. Boogschutter dus. En verder subtiel tegenwerken, in een positie met zoveel mogelijk controle, bijvoorbeeld bij het portodrinken eerst wat tijd verspelen met foute afleveringen, en de roepers van op de brug zogezegd niet horen. En als je medekandidaat er dan toch voor zorgt dat ze zo goed als zeker de juiste fles hebben, op zijn minst nog 500 euro eraf doen. De Mol is dus overduidelijk Yannis. Heeft ook het juiste profiel.

Tunnelvisie? :unsure:

Ik wil toch graag wat tegenkanting geven over het feit dat de boogschutters de ideale positie was in de eerste proef. Ik dacht daar in het begin ook aan, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik er aan begin te twijfelen eerlijk gezegd.

Nu kwamen ze tegenover 5 mensen te staan om te spelen voor de 10.000, maar stel dat er 8 waren geweest? Dat zou het in mijn ogen toch een pak moeilijker hebben gemaakt en dat is toch iets wat je tot op dat moment als mol toch niet in de hand hebt. 8 man ipv 5 om 10 boekjes los te maken, dat is toch al een gigantisch verschil hoor.

Wil je dan als mol er niet net voor zorgen dat er zo min mogelijk mensen tegen die boogschutters moeten strijden? Dat heb je namelijk wél in de hand... En dan kijk ik toch ook meteen naar Maxim die wel het initiatief nam om te vertrekken en zo Abigail & Vincent achter te laten.

Uiteraard brengen ze de kemels van kandidaten altijd goed in beeld, je moet de mol juist elders zoeken. Ideaal is als hij in een positie zit waar 'je best doen' niet verdacht is en toch geld uit de pot haalt. Boogschutter dus. En verder subtiel tegenwerken, in een positie met zoveel mogelijk controle, bijvoorbeeld bij het portodrinken eerst wat tijd verspelen met foute afleveringen, en de roepers van op de brug zogezegd niet horen. En als je medekandidaat er dan toch voor zorgt dat ze zo goed als zeker de juiste fles hebben, op zijn minst nog 500 euro eraf doen. De Mol is dus overduidelijk Yannis. Heeft ook het juiste profiel.

Tunnelvisie? :unsure:
yep, way too obvious -> als gans Vlaanderen hem verdenkt is het al zeker niet de mol.

Wil je dan als mol er niet net voor zorgen dat er zo min mogelijk mensen tegen die boogschutters moeten strijden? Dat heb je namelijk wél in de hand... En dan kijk ik toch ook meteen naar Maxim die wel het initiatief nam om te vertrekken en zo Abigail & Vincent achter te laten.
Als Mol wil je toch ook zo snel mogelijk los geraken in die eerste proef -> bekijk nog eens hoe snel Maxim wel niet was om het juiste antwoord te geven en zo als eerste door de beul losgemaakt te worden.

Ik wil toch graag wat tegenkanting geven over het feit dat de boogschutters de ideale positie was in de eerste proef. Ik dacht daar in het begin ook aan, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik er aan begin te twijfelen eerlijk gezegd.

Nu kwamen ze tegenover 5 mensen te staan om te spelen voor de 10.000, maar stel dat er 8 waren geweest? Dat zou het in mijn ogen toch een pak moeilijker hebben gemaakt en dat is toch iets wat je tot op dat moment als mol toch niet in de hand hebt. 8 man ipv 5 om 10 boekjes los te maken, dat is toch al een gigantisch verschil hoor.

Ze hebben met 5 man amper 2 boekjes in veiligheid kunnen brengen. Ik zie dat echt niet gebeuren dat ze met 3 kandidaten meer er nog 8 extra hadden kunnen veilig stellen.

Maar voor mij is Maxim ook een grote kanshebber op dit moment.

Terug
Bovenaan