De Mol 2026 | Aflevering 1: De kop is eraf!

Ik zet in op Yana deze aflevering.
Zat bij de schutters en wreef bij de eliminatie ook nog ens in haar handen. (Maar dat zou te opvallend zijn denk ik)

Ik vond dat de stem van Gilles soms leek op de stem van in ‘Het Molletje’. Bij het uitdelen van de enveloppen en in het filmpje van de volgende aflevering. Zal wel aan mij liggen. :unsure:

Rare twist, voor mij Yana meest verdacht of wel één van de twee die niet meededen in eerste aflevering omdat je maar eigenlijk maar één proef mist en er werd niet zoveel gemold, het kan ook zijn dat de mol het rustig aan deed

Dat de mol bij de boogschieters zou zitten is te obvious denk ik, want dan heb je nog maar 2 kandidaten. Maar denk sowieso niet dat de mol bij de boogschietters zat en dan ook nog eens op de boot. Als je gaat boogschieten wil je niet zo in de picture staan. En ja als mol moet je eigenlijk gewoon de proef daar doen mislukken en dat gebeurt niet

De mol kan met vrij hoge succesrate bij opdracht 1 gewoon iemand pakken waarvan die weet dat die kan boogschieten, hij kon de kandidaten selecteren, kan met vrij grote zekerheid daar de proef al doen mislukken want doe je dat met 10 random kandidaten winnen de boogschutters ook wel 80%+ van de keren daar. Pak je iemand waarvan je weet dat die ervaren is met boogschieten dan gaat die slaagkans hoger worden.

Ofwel zorg je er gewoon voor dat je niet met genoeg mensen de boekjes kan nemen (ze zijn met 7 vd 10 buitengegaan). Kan wel gemonteerd zijn in die zin dat ze veel te vroeg hun andere kandidaten hebben achtergelaten

Julie is het denk ik niet, zij had de controle om te weten waar ze zou zijn en als mol wil je daar niet achterblijven "om het overzicht te bewaren". De andere Maité ligt er al uit. Je hebt daar niets van invloed. Want niemand zal u vertrouwen in deze fase van het spel.

De vraag is inderdaad hoe de productie er zeker van kon zijn dat De Mol in het spel bleef. Enfin, 1 van de 2 afvallers kunnen er volgende week nog altijd in komen, dus er is wel een failsafe, maar lijkt me bijna onmogelijk dat de Mol bij die 2 zit.

Leuke eerste aflevering in elk geval. Yannis momenteel hoofdverdachte wegens schijnbaar op de beste posities. Yana en Maxim hou ik ook in de gaten. En Karla omdat zij in beeld kwam bij "de Mol in het vizier", maar dat zal wel een red herring zijn :lol:

Yana of Maxim voorlopig… De boekjes recht in het vizier van de boogschutters nemen zou ik niet direct gedaan hebben, toevallig zat daar dan hetzijne bij dat werd vrijgesteld.

Het grappige is wel dat vorig seizoen de mol ook in de helikopter zat met de molkoffer en de koffer zelfs nog zelf heeft aangenomen. Alles is mogelijk.

Kan het niet zijn dat de Mol ook kon afvallen ? En dat er een nieuwe Mol moest gekozen worden.

Dat is ooit toch eens geweest ?
Maar dan is dit wel duidelijk gemaakt.

Ze kunnen makkelijk foefelen met die boekjes natuurlijk, alleen als schutter is het onmogelijk om dan nog de mol in te krijgen. Langs de andere kant was de proef quasi onmogelijk om te slagen, zeker al als de schutter heeft kunnen oefenen. Speciaal alleszins. Zal weer zoiets zijn dat uitgeklaard wordt op het einde.
Foefelen met molboekjes in enveloppe lijkt me niet handig aangezien die op 2 na ook allemaal opengemaakt worden.

Ze kunnen dan gewoon de 2 kandidaten die naar huis gestuurd werden beide laten terugkomen in aflevering 2 ipv slechts 1 persoon. Daar zal wel een back-up plan voor gemaakt zijn met een alternatieve proef of gewoon dubbele eliminatie op het einde van de aflevering. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.

Laatst bewerkt:
Rare eerste proef. Heb mij daarna bijna voor de rest van de aflevering zitten afvragen hoe de mol terug in het spel zou kunnen komen als hij/zij 1) bij de boogschutters zou hebben gezeten en 2) zijn/haar boekje zou zijn gepakt geweest door de boogschutters. Dat tweede kan nog worden verklaard doordat er 1 van die 2 afvallers nu terug in het spel gaat komen. Maar de boogschutters? Hadden zij dan in die auto gezeten?

In mijn ogen zijn de twee keyposities de boogschutters en de boot en dan kom je automatisch uit bij Yannis. Was daar ook vrij passief aan het spelen, maar zo simpel zal het toch wel niet zijn zeker? :unsure: Hoewel er bij proef twee op zich niet super veel geld te verdienen viel en daar de mol het zich op zich wel kon permitteren om eender waar te zitten gezien er toch al 10k verloren werd in de eerste proef.

Julie is trouwens wel een bommetje hoor :love: But damn, hoe hard kan je klinken als Shania Gooris zeg ... Da's quasi exact dezelfde manier praten.

Die 2 vrouwen die achter de poort staan tijdens de openinsgproef en enkel zien welk molboekje van wie is en dat mogen doorgeven, daar zal imo nooit de mol tussenzitten. Die weet die info al op voorhand en wilt in een positie zitten waar ie zelf (deels) controle kan hebben/iets zelf kan doen om hopelijk de proef te doen mislukken.

Laatst bewerkt:
Vorig jaar compleet gemist dit jaar terug oppakken en moet zeggen zoals hier al gezegd is, lijkt me zeer aangename groep.

Die kerel met zijn allergie test en plakkers :laugh: .

Leuke opdrachten ook, enige misschien is dat die 10000 euro wel heel lastig te winnen was.

Ik zit ook op Yana met een half oog. Niet zeker waarom ze een bepaalde enveloppe zou moeten kiezen gezien de plot twist die ik maar met half oog volgde maar om die hele linkse zo obsceen uit de handen van Gilles te halen dat kwam onnatuurlijk over.

Abigail kwam al terug in dat voorfilmpje voor volgende week. Montagefoutje?
Was ze alleen een proef aan het doen of zag ge ook andere kandidaten in die spoiler?

Als dat alleen was (of met die andere gast) is dat geen spoiler aangezien die sowieso een proef gaat doen om iets te bemachtigen/winnen. Daarna in de BMW gaat er een psychologisch spel gespeeld worden waar de andere 9 kandidaten moeten uitzoeken wie van de 2 liegt. Als ze de juiste kiezen zal er geld verdiend worden, kiezen ze de verkeerde dan zal er een serieus nadeel zijn. (Waarschijnlijk 1 extra afvaller)
Degene die van de BMw gekozen wordt, mag uiteraard terug meedoen.
Dat staat zo in de sterren geschreven. :p

Yannis is too obvious dus ik neig momenteel naar Maxim, vooral omdat hij als eerste vrijkomt in de eerste proef en "toevallig" zijn eigen boekje losmaakt. Ik ga er toch wel vanuit dat de Mol "iets" gedaan zal hebben in die eerste proef -> al kunnen ze het achteraf altijd verkopen als: "De Mol heeft Yannis gekozen die expert boogschieten was en zo 10000 euro uit de pot gehaald" ;)

Eerste afvaller correct gegokt door er op te letten wie de redactie het meeste (emo-)spotlight gaf tijdens de aflevering.
Ze kunnen de eerste aflevering niemand laten vertrekken zonder de kijker iets of wat verbinding aan de afvaller te geven.

Was ze alleen een proef aan het doen of zag ge ook andere kandidaten in die spoiler?

Als dat alleen was (of met die andere gast) is dat geen spoiler aangezien die sowieso een proef gaat doen om iets te bemachtigen/winnen. Daarna in de BMW gaat er een psychologisch spel gespeeld worden waar de andere 9 kandidaten moeten uitzoeken wie van de 2 liegt. Als ze de juiste kiezen zal er geld verdiend worden, kiezen ze de verkeerde dan zal er een serieus nadeel zijn. (Waarschijnlijk 1 extra afvaller)
Degene die van de BMw gekozen wordt, mag uiteraard terug meedoen.
Dat staat zo in de sterren geschreven. :p
De andere afvaller stond er volgens mij ook naast.

Yannis is het waarschijnlijk niet, want het ligt er wat te dik op. Bijvoorbeeld op de boot zei hij toen de andere kandidaten aan het roepen waren: "8 niet?"

Terug
Bovenaan