De Mol 2022

De Mol 2022

Ge hebt stille bescheiden domme mensen en ge hebt arrogante luidruchtige domme mensen.
Voila, Manu heeft in haar buggy er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat Philippe uit het spel gestapt is :rofl:

Manu: de zon, MERICULUS
Philippe (als mol): ja maar, Manu ik heb een ezelsbruggetje om het makkelijk te maken.
Manu: Nee, laat mij luidop nadenken, MERICULUS

Nu serieus, niets tegen Manu als persoon hoor maar de selectie was toch wat serieuzer in de eerdere seizoenen en dat maakte het toch wat beter vind ik persoonlijk.

Het is inderdaad zo dat de meest geliefde kandidaat dit seizoen, Jens, ook het tactisch meestergenie van de reeks was. Lag puur eruit door Toon, smh.

Jens die denkt dat het citroengeste is --> "moh, zo guitig! Meer van deze man, aub!"
Emanuelle die denkt dat het Mericulus is --> "WAAROM ZIT DIE ER NOG IN WAT EEN ABSOLUTE MISCAST!!!!!"
Emanuelle verdedigen stond wel niet in uw supermod-contract!

Hier wel zware fan van de boomsnoeier! 😄
Het is niet mijn type kerel, maar als je hoort dat hij de vertrouweling (vaderfiguur) in de groep was en je ziet hoe hij afscheid nam van GDC lijkt het mij toch een veel aangenamere kerel dan je op tv ziet.

Het is niet mijn type kerel, maar als je hoort dat hij de vertrouweling (vaderfiguur) in de groep was en je ziet hoe hij afscheid nam van GDC lijkt het mij toch een veel aangenamere kerel dan je op tv ziet.
Zoiets. Lijkt me wel een aimabele kerel. Alleen door wat montage misschien niet goed overgebracht, maar dat valt wel meer voor op tv.

Nu serieus, niets tegen Manu als persoon hoor maar de selectie was toch wat serieuzer in de eerdere seizoenen en dat maakte het toch wat beter vind ik persoonlijk.
Ja want in de vorige seizoenen zat er niemand bij die onhandig en/of minder intelligent overkwam.
Vorig seizoen was al de hoofdvogel met Philip en 2-3 seizoenen ervoor heb ik weken lang gehoopt dat die officier de mol was omdat het anders wel heel slecht gesteld was met het Belgisch leger. En dat zijn er 2 die ik onthouden heb dus er zullen er zeker nog wel geweest zijn.

Een groep met enkel personen zoals bv Joeri en Bart zou ook gewoon niet werken.

Ja want in de vorige seizoenen zat er niemand bij die onhandig en/of minder intelligent overkwam.
Vorig seizoen was al de hoofdvogel met Philip en 2-3 seizoenen ervoor heb ik weken lang gehoopt dat die officier de mol was omdat het anders wel heel slecht gesteld was met het Belgisch leger. En dat zijn er 2 die ik onthouden heb dus er zullen er zeker nog wel geweest zijn.

Een groep met enkel personen zoals bv Joeri en Bart zou ook gewoon niet werken.
Met eerdere seizoenen bedoelde ik begin 2000 en de eerste 2 a 3 seizoenen bij de reboot. Philippe was immens onhandig maar was niet dom.

Met eerdere seizoenen bedoelde ik begin 2000 en de eerste 2 a 3 seizoenen bij de reboot. Philippe was immens onhandig maar was niet dom.
Dit waren de finalisten van seizoen 2 van de reboot. 2 van de 3 op de foto kan je nu toch ook niet bij de meest "intelligente"/"handige" rekenen:

6294079c-12e2-11e7-a926-aafd67478fc3_web_scale_0.2916667_0.2916667__.jpg

Er is geen enkel objectief onderscheidend kenmerk aan Manu om haar als méér dom/onhandig te aanschouwen dan al de andere kandidaten (uit de vorige seizoenen).
De attitudes die kijkers hebben tegenover Manu zijn zuiver het resultaat van vooroordelen en die zijn op hun beurt gebaseerd op niets.

Er is geen enkel objectief onderscheidend kenmerk aan Manu om haar als méér dom/onhandig te aanschouwen dan al de andere kandidaten (uit de vorige seizoenen).
De attitudes die kijkers hebben tegenover Manu zijn zuiver het resultaat van vooroordelen en die zijn op hun beurt gebaseerd op niets.
... en het lozen van vitriool over haar heen mag wat mij betreft stillekes aan beginnen stoppen. BG laat zich hier echt niet van zijn schoonste kant zien.

Een beetje de racisme kaart trekken slaat werkelijk nergens op. Geef Manu een blanke huidskleur en je krijgt net dezelfde reacties.
Je moet nu toch echt al redelijk simpel van geest zijn om dingen te lezen die er niet staan.

Edit: je kan energie steken in het wijzigen van je post (tot driemaal toe nog wel!), maar dat verandert niets aan het feit dat je dingen leest die er niet staan. Vooroordelen hebben we allemaal, geen idee waarom je zo in een kramp moet schieten.

Laatst bewerkt:
Het is niet meer lachen hier op het forum / sociale media. De groep was/is giga stupid en Manu (geluk of niet, doesn't really matter tbh) heeft het goed gespeeld =)

Vervang Manu met Uma of Anke => Zelfde proef & zelfde (albeit beetje cringy) attitude dan zouden de reacties 100% andersom zijn in de trend van: WOW, such a strong woman!

Anyway, ik denk nu echt wel dat Anke de mol is.

Ik vond Manu schitterend vorige aflevering. Blijkbaar hebben velen hier moeite om dat toe te geven.

En ik zit ook op Anke als mol nu. Ik denk dat de mol bij de schietproef altijd voor geld kiest. Dan blijven enkel Anke en Yens over.

Geef Manu een blanke huidskleur en je krijgt net dezelfde reacties, behalve dat men dan de racisme kaart niet zou trekken maar waarschijnlijk weer een andere kaart zoals de vrouwkaart of de schoonheids kaart.
Tip: Vooroordelen hoeven niet altijd over huidskleur te gaan.

En ik ben het wel eens met derp, ik snap dat het bon ton is om wat de draak te steken met Manu, maar er zijn wel grenzen aan wat nog fatsoenlijk is.

Ik wacht nog altijd op het seizoen dat ze er meerdere mensen van kleur insteken en niet ééntje omdat het moet. Misschien kunnen ze dan ook eens een absolute topper casten, die intelligentie en welbespraaktheid ademt want die zijn er genoeg. Dan kan het gekap hier misschien eens stoppen :nono:.

Over welke vooroordelen specifiek heb je het?
Dat ze niet al te slim is is geen vooroordeel he, getuige Mericulus en Yens die haar met handen en voeten moest uitleggen dat haar tactiek bij het "datingspel" verkeerd was en het dan nog niet snapte.

Terug
Bovenaan