De Mol 2022

De Mol 2022

Het was toch eens een kwestie van tijd dat zoiets ging gebeuren. Een mol die zelf opstapt of zich gaat verraden. Ik snap de verbazing eigenlijk niet.

Is dat in andere landen ook al gebeurd btw?

Niet dat ik weet. In NL is de Mol wel al eens in aflevering 1 op heterdaad betrapt (in een jubileum/all starseizoen, 20, dan nog :unsure: ), maar daar is toen niets mee gedaan. De kandidaat die hem spotte, won natuurlijk heel simpel.

De Mol moet in Nederland telkens 1-2 keer per seizoen zichzelf heel kwetsbaar opstellen. Wanneer kandidaten één voor één een proef alleen moeten afleggen, loopt de Mol daar ook in de buurt rond, bv. om een vrijstelling die eerder in het zicht lag weg te nemen of gewoon om te trollen. In de eerste proef (!) van een seizoen is het figuur van de mol door 1 kandidaat in de gauwte gespot toen die een vrijstelling wegnam. :laugh: Het gezicht was niet zichtbaar iirc, maar het postuur/de kleren wel.

Dat is gewoon oliedom van de productie. In de 19 vorige seizoenen leverde een gelijkaardige proef telkens mooie tv op, maar die 1 keer is het seizoen gewoon verneukt door dat belachelijke risico.

En het wordt ook gewoon jaar na jaar slechter, of mag dat niet gezegd worden van de fanboys?
Omdat het gewoon op weinig slaat. Je vond het eerste seizoen al kut, want niet hetzelfde als de Nederlandse versie, dan moet je toch een bijzondere vorm van sm aanhangen om 7 jaar later nog altijd te kijken. Zeker wanneer het elk jaar zogezegd nóg slechter wordt.

Laatst bewerkt:
Lennart heeft vorig jaar ook af en toe een serieus risico genomen, waarbij hij echt betrapt kon worden. Op youtube staat zo nog een filmpje met zijn sabotages. Bv. wanneer hij puzzelstukjes in zijn wetsuit aan het stoppen is... Ik herinner mij ook nog dat de crew hem in toom moest houden, want die waren waarschijnlijk bang dat hij door zoiets ineens door de mand ging vallen.
Hier:

Omdat het gewoon op weinig slaat. Je vond het eerste seizoen al kut, want niet hetzelfde als de Nederlandse versie, dan moet je toch een bijzondere vorm van sm aanhangen om 7 jaar later nog altijd te kijken.

Mensen die de NL versie beter vinden, die hun mening interesseert mij ook niet veel eerlijk gezegd :unsure:

Niet dat ik weet. In NL is de Mol wel al eens in aflevering 1 op heterdaad betrapt (in een jubileum/all starseizoen, 20, dan nog :unsure: ), maar daar is toen niets mee gedaan. De kandidaat die hem spotte, won natuurlijk heel simpel.

In het 3e seizoen van De Mol (België) zijn er ook echt dingen misgelopen.
De mol (Marc) wiens briefje met instructies werd gevonden door een andere kandidaat in de vuilbak van de hotelkamer, bijvoorbeeld. Die kandidaat heeft toen ook gewonnen uiteindelijk...

Het blijft een beetje vreemd dat het voor Philippe helemaal is misgelopen tot op het punt dat hij ermee is gestopt... Zelfs als hij zichzelf in zijn slaap verraden heeft bij 1 kandidaat, is dat eigenlijk niet zo erg he. De crew zal ook serieus op hem ingepraat hebben om hem toch te doen blijven, maar hij zal er mentaal volledig door gezeten hebben door de druk.

Mensen die de NL versie beter vinden, die hun mening interesseert mij ook niet veel eerlijk gezegd :unsure:
Hahaha. Ja, dat wordt jaar na jaar zwakker, maar ik blijf het nog steeds vermakelijk vinden met regelmatig mooie proeven en grappige situaties. In vergelijking met de Vlaamse versie is dat compleet niks waard.

De opdrachten van de Vlaamse versies steken voor mij op alle vlakken boven de Nederlandse versies uit. Hilarische zaken zoals in een balonnenpak door een cactusveld lopen, de letterlijke carpoolkaraoke, ... kom je daar nauwelijks tegen. De montage laat opdrachten hier ook veel beter tot zijn recht komen.

In Nederland kijk je bij momenten naar een doorsnee spelshow met BN'ers die er vooral lang willen in blijven en geen fuck geven om de pot (+/- €10 000 de laatste jaren) waarvan ze vaak een groot deel aan een goed doel schenken. Toch blijft het concept mij wel genoeg boeien om ook naar de Nederlandse versie te kijken.

Misschien dat ik dat ook helemaal anders volg dan de meesten: ik zoek niet mee naar de mol. Dat boeit mij zelfs amper. Ik vind die kandidaten volgen in die spelletjes wel interessant. Maar de mol zoeken? Als kijker? Excusez-les-mots maar dat kan je niet, wat je ook pretendeert. Ik moet ook altijd wel wat lachen met mensen die met veel stelligheid en arrogantie menen te weten wie het is. Je kan hoogstens per ongeluk goed gokken. De regie laat helemaal niet alles zien en zal verdacht maken wat ze verdacht willen maken. Puur op basis van redenering zal je er niet geraken, tenzij je daar zelf meedoet natuurlijk.

Dus ik beoordeel een seizoen niet op of je de mol kon vinden of niet of dat de mol het goed gedaan heeft of niet etc.
Ik kijk voor de proeven, over hoe die groep daarmee omgaat, en hoe ze erin slagen of niet slagen, hoe ze elkaar verdenken, hoe ze strategisch spelen, etc. Dat vind ik interessant aan dat concept. En dat zit zo goed als altijd heel erg goed in elkaar allemaal.
Ik vind het ongelofelijk hoe weinig mensen dit kunnen toegeven. Op't werk komt het uiteraard op maandag ter sprake. Steevast met de vraag 'wie denk jij dat de mol is?' Ik denk daar nooit over na. Af en toe zie ik iets op het scherm gebeuren waardoor ik mensen wel uitsluit. Maar proberen afleiden wie het wel zou zijn? Jamais

Mij interesseert het op het einde van de rit ook niets wie de mol is eerlijk gezegd.
Ik kijk ook gewoon voor de leuke opdrachten en de toffe groep mensen op tv.

Als je mij nu in volgorde de afvallers geeft van de komende afleveringen, zou ik nog steeds met plezier kijken. Zelfs als Manu het tot de finale weet uit te zingen.

Laatst bewerkt:
Lennart heeft vorig jaar ook af en toe een serieus risico genomen, waarbij hij echt betrapt kon worden. Op youtube staat zo nog een filmpje met zijn sabotages. Bv. wanneer hij puzzelstukjes in zijn wetsuit aan het stoppen is... Ik herinner mij ook nog dat de crew hem in toom moest houden, want die waren waarschijnlijk bang dat hij door zoiets ineens door de mand ging vallen.

Ik kan me precies ook nog herinneren dat Lennert altijd aan het zwansen was met de crew, en idd die puzzelstukjes verbergen. Ik kreeg het zelf al warm bij het gewoon bekijken :lol:

Lennert was wel iemand die echt van zijn mol avontuur kon genieten en echt plezier had in het mollen.

Ik zou Manu nemen als mol. Die heeft al zoveel dwaze dingen gedaan dat het niet meer gaat opvallen.
En dan na 2 weken opnieuw een primeur: De mol heeft zich per ongeluk zelf ontmaskerd!!!!

Zolang de nieuwssites het maar niet spoilen, is het goed voor mij…

Toch hou ik er met 1 hersencel (ik heb er misschien maar 2, wie weet) nog rekening mee dat er rond heel die affaire van Philippe nog iets anders zit dan wat ze ons laten geloven. Het is geen sterke figuur, geen schande. Maar als wij dat al kunnen afleiden uit 1u/week televisie - waar ze dan ook nog tonen wat ze zelf willen - waar is die crew dan mee bezig geweest toen ze kozen voor Philippe als mol?

En dan wordt er hier gezegd dat het misschien was omdat er reeds teveel mensen op Philippe zaten. (Figuurlijk) Dat rijmt dan toch niet met het feit dat er in andere 'De Mols' al van aflevering 1 geweten was wie de mol was en toch werd verder gedaan met diezelfde mol.

Toch hou ik er met 1 hersencel (ik heb er misschien maar 2, wie weet) nog rekening mee dat er rond heel die affaire van Philippe nog iets anders zit dan wat ze ons laten geloven. Het is geen sterke figuur, geen schande. Maar als wij dat al kunnen afleiden uit 1u/week televisie - waar ze dan ook nog tonen wat ze zelf willen - waar is die crew dan mee bezig geweest toen ze kozen voor Philippe als mol?
1 ding kon die crew natuurlijk ook niet weten: dat hij zich ging verspreken in zijn slaap. Misschien was hij zonder dat wel een topmol geweest. Dan had hij wel goed kunnen slapen en hadden we misschien een heel ander verhaal gehad. Er zijn er volgens mij niet veel die zo een taak goed zouden kunnen uitvoeren laat staan terwijl ze enkel dutjes doen op een wc.

waar is die crew dan mee bezig geweest toen ze kozen voor Philippe als mol?
Maar opnieuw, dat is pure hindsight hé. Wij zien op tv iemand die tijdens het programma een mentale breakdown krijgt omdat hij (blijkbaar) door een verspreking in zijn slaap in een ongelofelijke spiraal van zelftwijfel is gesukkeld. Op basis daarvan zijn er hier weer een hele hoop internetpsychologen die een hele karakterstudie klaar liggen hebben van Philippe en concluderen dat hij nooit een geschikte mol was want hij is zus of zo. Tja, dat is bullshit van de zuiverste soort natuurlijk. Voor de afreis was er met Philippe geen vuiltje aan de lucht, anders was hij nooit gekozen geweest als mol. Stressbestendigheid is allicht het geen dat ze het meest testen en afchecken bij hun selectie, we weten ook van vorige mollen dat ze het met momenten bijzonder zwaar hebben gehad, dus 't is niet dat de makers uit de lucht komen vallen bij de mentale druk die komt kijken bij de mol. Zelfs al zetten ze daar 10 psychologen op die selectie, de menselijke psyche laat zich niet zomaar voorspellen, dus vroeg of laat zal er zelfs dan eens iets mislopen. Als er natuurlijke bepaalde red flags waren die ze toch genegeerd hebben, of Philippe heeft bijvoorbeeld verzwegen dat hij in zijn slaap spreekt, dan zijn er uiteraard fouten gemaakt. Maar dat zijn zaken die wij nooit zullen te weten komen. Dus om de makers af te branden door dit voorval? Daar hebben wij absoluut niet de info voor.

Laatst bewerkt:
Omdat het gewoon op weinig slaat. Je vond het eerste seizoen al kut, want niet hetzelfde als de Nederlandse versie, dan moet je toch een bijzondere vorm van sm aanhangen om 7 jaar later nog altijd te kijken. Zeker wanneer het elk jaar zogezegd nóg slechter wordt.

Stop toch eens met uw leugens, man. Ik kijk nu denk ik 3 jaar max naar de NL versie, dus hoezo zit ik vanaf seizoen 1 al te zeggen dat NL beter is? Moet je echt zaken gaan verzinnen om gelijk te krijgen? Doe uw research als je met grote woorden mij wil komen beschuldigen.

Ik kijk alleszins geen 7 jaar aan een stuk naar dingen
Ik vind het ongelofelijk hoe weinig mensen dit kunnen toegeven. Op't werk komt het uiteraard op maandag ter sprake. Steevast met de vraag 'wie denk jij dat de mol is?' Ik denk daar nooit over na. Af en toe zie ik iets op het scherm gebeuren waardoor ik mensen wel uitsluit. Maar proberen afleiden wie het wel zou zijn? Jamais
Het is maar gewoon een gesprek hoor. Het is gelijk de uitslag van een voetbalwedstrijd voorspellen he, het is geen exacte wetenschap maar ge kunt wel weten wie op het veld staat, wie geblesseerd is en met welke opstelling ze spelen en van daar uit een prognose proberen te maken. Het is ook niet zo dat het gewone pure random is en dat elke discussie op voorhand nutteloos is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan