Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je mag niet vergeten dat jij enkel maar ziet/weet wat zij willen dat jij ziet/weet.Net cafe de mol gezien. Gilles en de redactie hebben blijkbaar snel overeenstemming bereikt over wie de nieuwe mol zou moeten zijn: “Iedereen heeft een naam gezegd en we zijn er vrij snel uit geraakt.” Ik vind dit toch wel opmerkelijk, persoonlijk zou ik bvb. lang getwijfeld hebben tussen Uma en Yens. Dat een hele redactie niet lang getwijfeld heeft wijst erop dat 1 van de 6 kandidaten echt uitblonk in de selectie en in de dagen voor de exit van Philippe. De vraag is nu: Wie?
En ook, toen ze het monteerden weten ze ook wie de nieuwe mol is. En dan is het ook maar controleren wat ze uitzenden over die nieuwe mol in de afleveringen dat hij/zij nog geen mol is. Voor hetzelfde geld is Uma of Yens in Boterham zen verhaal specifiek zo gemonteerd om bijvoorbeeld de indruk te wekken dat bv. Anke niet de beste nieuwe mol kan zijn, terwijl dat in de realiteit misschien wel is.Je mag niet vergeten dat jij enkel maar ziet/weet wat zij willen dat jij ziet/weet.
De productie zit 24/7 samen met die gasten, dus zij kunnen een veel beter beeld vormen van wie de beste mol is uit die groep.
En de mol weet dit ook op voorhand, in een Nederlands seizoen was dit eens echt superduidelijk.Voor mij mag het concept 'mingeld' er ook uit. Hoeveel goeie molacties Lennart vorig jaar ook had gedaan, zomaar met een blanco cheque €10.000 uit de pot nemen vind ik de meest belachelijke molactie ooit.
Ik mis deze groep op deze foto...![]()
De geschiedenis herhaalt zich misschien welOf ook niet natuurlijk.

Als je er 1 keer in een seizoen een proef met een vrijstelling in steekt die enkel verdiend kan worden als de rest daardoor in miserabele omstandigheden moet slapen en je de hele tijd face-to-face zit (zoals Argentinië bv.), dan kan ik nog volgen. Daar kan je als goedzak wel iedereen voor blok zetten en de zieligaard spelen waardoor misschien enkel mensen zoals Bart, die blijkbaar een maandloon hebben dat hoger ligt dan de uiteindelijke groepspot, anderen kloten + een vrijstelling verkiezen boven €5000 + het leuke groepsgevoel

Voor mij mag het concept 'mingeld' er ook uit. Hoeveel goeie molacties Lennart vorig jaar ook had gedaan, zomaar met een blanco cheque €10.000 uit de pot nemen vind ik de meest belachelijke molactie ooit.
de molactie was niet dat hij in een keer 10.000€ uit de pot haalde, imo.
de molactie was dat hij zo hard het vertrouwen van de groep gewonnen had, dat ze hem nóg niet verdachten.
Daar ben ik het grondig mee oneens. Hij had dat vertrouwen doordat er doorheen het hele seizoen door zo goed als iedereen, behalve hijzelf, geld uit de pot werd gehaald en hij de hele tijd zat te zeggen dat zoiets niet kon. Als je dat doet met in het achterhoofd dat je met een blanco cheque 10k uit de pot kunt halen die je zelf een beetje mee verdiend hebt, vind ik het gewoon stom.Inderdaad. Één van de beste mol-acties ooit en net om dat laatste.

Hij had nadien toch toegegeven dat die directe "euh" per ongeluk was en totaal niet zijn bedoeling was?De directe 'euh' bij het hangen aan het gebouw was geniaal en brutaal.
De gebruikelijke posters vonden het vorig seizoen nochtans ook al het slechtste seizoen ooit, met stomme kandidaten, stomme proeven, stomme locaties, ... Iemand als @MiniJeffrey slaagt er in om al 7 seizoenen lang te klagen over hoe slecht het was en hoe het niveau jaar na jaar daalt. Nog steeds een zeer trouwe kijker, dus die drama queens die hier zitten te roepen dat dit het einde van de mol is verdienen enkel dit:We zijn teveel verwend gewenst met het vorige seizoen:
- een van de beste mollen ooit
- leuke kandidaten
- plottwist
Volgende week kunnen we terug verder zoeken naar de mol.

Ik begin Sven wel steeds meer te appreciëren, hoe droog is dieDe groep op zich ligt me dit jaar minder, er is zo niet echt iemand waar ik echt iets mee heb in tegenstelling tot andere jaren, maar voor de rest kijk ik nog altijd graag. Dat van Philippe zag je wel een beetje aankomen, ze lieten ook wel wat uitschijnen dat er iets aan de hand was, ik ben nu wel benieuwd want tis toch weer iets speciaals om zo plots van kamp te moeten veranderen. Je kent elkaar toch al wel redelijk.
. En Uma en Bert zijn toch ook gewoon twee leuke kandidaten. Zeer benieuwd naar het vervolg, moeilijkste opdracht ooit voor de nieuwe mol wel.Lennard was mijn hoofd-verdachte (omdat hij het hele seizoen lang al een dood gewicht was) tot deze actie, toen heb ik hem afgeschreven omdat ik vind dat een mol bij zo'n opdracht niet het hoogste bod mag doen.de molactie was niet dat hij in een keer 10.000€ uit de pot haalde, imo.
de molactie was dat hij zo hard het vertrouwen van de groep gewonnen had, dat ze hem nóg niet verdachten.
Daar ben ik het grondig mee oneens. Hij had dat vertrouwen doordat er doorheen het hele seizoen door zo goed als iedereen, behalve hijzelf, geld uit de pot werd gehaald en hij de hele tijd zat te zeggen dat zoiets niet kon. Als je dat doet met in het achterhoofd dat je met een blanco cheque 10k uit de pot kunt halen die je zelf een beetje mee verdiend hebt, vind ik het gewoon stom.
Er wordt elke 2-3 dagen een afvaller bepaald aan de hand wat tot dan toe gebeurd is. Ik vind het in dit concept compleet fout dat mensen kunnen afvallen op basis van het 'juist' interpreteren van informatie die tot dan toe bekend is. Als je als mol totaal niet verdacht bent omdat je eigenlijk mee geld verdient en pleit tegen anderen die geld uit de pot halen omdat je weet dat je enkele tests later al je goed gedrag van eerder ongedaan kan maken, dan klopt het eliminatiesysteem, en daardoor het hele concept, niet meer.
Voor mij mag de mol vertrouwen winnen door tot het uiterste te gaan en het eigenlijk daardoor te doen mislukken (Pieter die in de auto sliep en niks verdiende door zijn ijver bij de quiz, Gilles die 'goed' studeerde bij de fietsproef, ...) of door goed te presteren wanneer hij weet dat er geen of heel weinig geld meer te rapen valt.
Hiermee zeg ik niet dat ik Lennart een slechte mol vond. Die domino-opdracht en het vliegtuig heeft hij prachtig gespeeld. De directe 'euh' bij het hangen aan het gebouw was geniaal en brutaal. Dat er enkele andere kandidaten waren die de pot veeeeel meer geld afhandig maakten, is natuurlijk niet zijn schuld. Het is wel de reden dat hij niet verdacht was en dat ligt aan het opzet van al die 'voordelen of geld'-proeven, en dat maakt dat die 10k stelen voor mij helemaal niet geniaal is.
Dit dus. Als hij daarna door iedereen, of pak nog meer dan de helft, van de overgebleven kandidaten plots verdacht wordt en ze op hem gaan stemmen, was het een domme molactie. En anders geniaal.de molactie was niet dat hij in een keer 10.000€ uit de pot haalde, imo.

Weinig cultuur, gewoon doodse landschappen en heel toeristische plekken aan de kust.