De Mol 2022

De Mol 2022

Zitten er genoeg in die groep die wel makkelijk staalhard kunnen liegen en gaan kunnen mollen als je die interviews zag.
Ik begrijp wat je bedoelt maar vind toch dat je wel kort door de bocht gaat.
Staalhard liegen 'als je de interviews zag' is nog wat anders dan de mol zijn. Dan wordt heel dat gelieg en gemanipuleer (24/7) wel naar hogere regionen getild hoor. De Philippe zal in een interview met de productie ook wel staalhard kunnen liegen, maar ge ziet hoe het is afgelopen. En daar is dat 'praten in je slaap' slechts 1 onderdeel van.

Ik lag wel in een deuk toen in de 'napraat' werd gevraagd 'of hij inspraak had gehad wie de nieuwe mol ging zijn'.
Jaja, en volgend jaar maakt hij deel uit van het productieteam! 🤭
Die mens heeft van zichzelf niet aangevoeld dat hij daar niet geschikt voor was. Dat is geen schande. Er zijn veel mensen die een beter gedacht hebben van zichzelf dan wat het echt is. De grootste fout ligt bij de crew die de screening doet: die hebben daarvoor gestudeerd en worden er voor betaald. In mijn ogen zit daar de grootste fout.

Die mens heeft van zichzelf niet aangevoeld dat hij daar niet geschikt voor was. Dat is geen schande. Er zijn veel mensen die een beter gedacht hebben van zichzelf dan wat het echt is. De grootste fout ligt bij de crew die de screening doet: die hebben daarvoor gestudeerd en worden er voor betaald. In mijn ogen zit daar de grootste fout.
Maar da is het net.. Doe gewoon door dan? Kom met het productieteam tot een oplossing ipv gewoon opgeven? Daarom dat dit "zwak" overkomt omdat hij gewoon de handdoek in de ring gooit omdat hij het niet kan, zeker nadat hij zei "alles loopt perfect in mijn leven en dit niet". Hij moest zelf niet op sabotages komen, alles werd voorgesteld door productie (punaise, roosjes eten,..). "HEBT GE HET GEZIEN?!! IK HEB ER 3 GEGETEN!!!" Echt een typische "kijk naar mij mama, ben ik goed bezig?"

Ben er bijna zeker van dat ge als mol niet zomaar kunt stoppen behalve medische redenen. Mooi opgelost met "mentaal probleem" dan :unsure:

Ja van een plot twist gesproken...
Zonder af te doen aan Phillipe is dit gewoon een miscast geweest, punt. Die jongen was veel te verlegen en met iets te grote faalangst om zo'n avontuur tot een goed einde te brengen. En daar is hoegenaamd niks mis mee maar die maak je dus geen mol. Het is mooi dat ze als programma het mentale welzijn in beeld brengen ipv het weg te moffelen maar uiteindelijk is dit seizoen dus om zeep.

Ik hoop stiekem nog op een plot twist waarbij ze Emanuelle als mol hebben gekozen zonder het haar te zeggen. Op zich verneukt die genoeg opdrachten als kandidaat en ik wil haar kop zien als ze tijdens de finale ontdekt dat ze eigenlijk de nieuwe mol was :D

damn wat voor een mindfuck moet dat niet geweest zijn voor Philippe om te beseffen dat ge waarheden zit te vertellen in u dromen/slaap. Niet moeilijk dat die gast eronder door is gegaan :o. Ik zou ook niet zomaar zonder veel zorgen kunnen gaan slapen in zijn plaats.

Manu is mijn mol nu. Kwam als leugenaar overtuigend over in de selectietesten en gesprekken met gilles vond ik, en om proeven te verpesten moet ze gewoon haarzelf zijn.

Wel een heerlijke taktische wending wel. Iedereen gaat het toch anders spelen nu. Volgens mij gaat er niet veel meer binnengehaald worden in de pot. Iedereen gaat zich toch wat terecht verdachter beginnen gedragen.

Is iets wat ik mij al langer afvraag, maar zou dit echt de eerste keer zijn dat de Mol tijdens het dromen hardop praat?
Mocht dat écht gebeurd zijn, zou ik Bert zijnde toch netjes gezwegen hebben tegen Philippe om zo een gigantische kans te maken om het spel te winnen.

Is iets wat ik mij al langer afvraag, maar zou dit echt de eerste keer zijn dat de Mol tijdens het dromen hardop praat?
Mocht dat écht gebeurd zijn, zou ik Bert zijnde toch netjes gezwegen hebben tegen Philippe om zo een gigantische kans te maken om het spel te winnen.
Lennart sprak ook in zijn slaap volgens Sven. Lennart kon daar toen wel mee lachen, maar ik denk dat het geen volzinnen waren zoals Philippe

Nog erger, ik checkte gewoon efkes mijn mails tijdens het uitgesteld kijken gisterenavond en er was al ne mail van het nieuwsblad om dat wereldschokkende nieuws te melden in hun subjectline.
Inderdaad, ik was bewust de nieuwssites aan het ontwijken. Mij direct uitgeschreven...

Kan goed zijn dat je daar op de moment totaal niet aan denkt omdat je wat "van uw melk bent" door hetgeen je net hebt gehoord.

Achteraf denk je dan idd "oei shit ik had beter gezwegen".

Dit lijkt me de ideale mogelijkheid om het in de komende seizoenen hard te spelen als groep en zoals deze groep dikwijls te zeggen dat de mol het niet goed doet en ze lekker veel geld binnenrijven en de mol weinig acties onderneemt. Zo zet je de mol onder druk en wie weet bezwijkt die en maakt die foutjes die harder opvallen (per ongeluk in het zicht een punaise steken in een band) dan een leugentje.
Zou niet schoon zijn, maar als kandidaat zou ik persoonlijk alles doen om de mol dikwijls te laten falen en onder stevige druk te plaatsen. Zeker met het productieteam, die een punaise geeft en laat weten dat er een fietsproef is en je een band kan platsteken. Een goede mol zou zelf op zoiets moeten komen en niet de productie, tenzij Philippe het zelf aangaf in de voorbereidingen.

damn wat voor een mindfuck moet dat niet geweest zijn voor Philippe om te beseffen dat ge waarheden zit te vertellen in u dromen/slaap. Niet moeilijk dat die gast eronder door is gegaan :eek:. Ik zou ook niet zomaar zonder veel zorgen kunnen gaan slapen in zijn plaats.

Manu is mijn mol nu. Kwam als leugenaar overtuigend over in de selectietesten en gesprekken met gilles vond ik, en om proeven te verpesten moet ze gewoon haarzelf zijn.
ja, maar nu gaat die, haarzelf zijnde, het mollen verpesten, waardoor Play 4 gewoon massa's geld gaat moeten uitbetalen op't einde

Zou niet schoon zijn, maar als kandidaat zou ik persoonlijk alles doen om de mol dikwijls te laten falen en onder stevige druk te plaatsen. Zeker met het productieteam, die een punaise geeft en laat weten dat er een fietsproef is en je een band kan platsteken. Een goede mol zou zelf op zoiets moeten komen en niet de productie, tenzij Philippe het zelf aangaf in de voorbereidingen.
FTwdFKH.png

Zouden ze echt iemand die spreekt over 'Mericulus' terwijl de juiste naam wel redelijk gekend is en voor de neus staat, de mol maken? :unsure:

Tenzij die een rol aan het spelen was en ze bv. daar en met dat 'Leon'-gedoe zichzelf ook verdacht probeerde te maken.

Inderdaad. Ik heb hier iets gelezen van "tenenkrommende passage" van Gilles in Café de Mol, maar wat moet die man doen? In het bijzijn van Philippe voor gans Vlaanderen hem afbreken op televisie? Zijn gal spuwen naar zijn collega's van de productie? Beetje serieus blijven hè.

Ik denk dat er intern wel andere woorden zijn gevallen en dat ze hier ook gewoon duidelijke lessen gaan trekken naar volgend jaar toe.

Inderdaad, Gilles deed wat hij moest doen, professioneel. Maar het had iets minder melodramatisch gekund. Intern zullen er wel lessen getrokken zijn - even checken of kandidaat Mollen niet praten in hun slaap bijvoorbeeld - maar zelfs dan: dit lijkt mij iets wat onvermijdelijk wel ooit eens zou moeten gebeuren als je dit programma blijft maken, zeker met corona vorig jaar zullen ze wel zo'n plan B geschreven hebben maar niet hebben willen toegeven (cynisme verkoopt niet natuurlijk). Stel dat Nele de Mol was geweest, dan hadden ze iets gelijkaardigs voor gehad. Uiteraard is mentale gezondheid even belangrijk dan fysieke, dus ik heb nog wel enig begrip dat als hij eronder doorging dat hij eruit stapt, maar dit is wél een teleurstelling en als dat nog eens gebeurt op korte termijn gaat dit programma eraan kapot vrees ik. Nu zou het eventueel nog een kleine kijkcijferboost kunnen geven, maar voor herhaling lijkt me dit niet meteen vatbaar.

damn wat voor een mindfuck moet dat niet geweest zijn voor Philippe om te beseffen dat ge waarheden zit te vertellen in u dromen/slaap. Niet moeilijk dat die gast eronder door is gegaan :eek:. Ik zou ook niet zomaar zonder veel zorgen kunnen gaan slapen in zijn plaats.

Manu is mijn mol nu. Kwam als leugenaar overtuigend over in de selectietesten en gesprekken met Gilles vond ik, en om proeven te verpesten moet ze gewoon haarzelf zijn.

Wel een heerlijke tactische wending wel. Iedereen gaat het toch anders spelen nu. Volgens mij gaat er niet veel meer binnengehaald worden in de pot. Iedereen gaat zich toch wat terecht verdachter beginnen gedragen.

Schreeuwen is allesbehalve een geloofwaardige manier van liegen, van alle kandidaten van wie ze de beelden nog getoond hebben, vond ik Manu net één van de minst overtuigende leugenaars, en proeven verpesten door ze niet bewust te saboteren maar door gewoon jezelf te zijn, is niet echt iets om trots op te zijn als Mol, integendeel. Ik zou graag hebben dat ze er niet meer te veel dergelijke kandidaten (Philippe vorig jaar, Nele dit jaar, Manu iets minder maar toch (Merculius, wtf)) ...

Ik vraag me wel af of er ook kandidaten zijn die oprecht gewoon neen gezegd hebben (buiten beeld) op de vraag of ze nog Mol zouden willen zijn, want feitelijk zitten ze nu een héél stukje dichter bij een groepspot die al bijna groter is dan die van vorig seizoen en het seizoen is nog maar halfweg... een zwakke mol en een sterk team natuurlijk. Ik verwacht dat er een aflevering aankomt waarbij men een vrijstelling kan kopen met geld uit de groepspot. :thinking:

Zouden ze echt iemand die spreekt over 'Mericulus' terwijl de juiste naam wel redelijk gekend is en voor de neus staat, de mol maken? :unsure:

Tenzij die een rol aan het spelen was en ze bv. daar en met dat 'Leon'-gedoe zichzelf ook verdacht probeerde te maken.
Ofwel is ze gat achterlijk en denkt ze echt dat het Mericulus is ofwel is ze gat achterlijk dat ze haar probeert verdacht te maken als mol terwijl de echte mol naast haar zat 🤡

Ik vraag me wel af of er ook kandidaten zijn die oprecht gewoon neen gezegd hebben (buiten beeld) op de vraag of ze nog Mol zouden willen zijn, want feitelijk zitten ze nu een héél stukje dichter bij een groepspot die al bijna groter is dan die van vorig seizoen en het seizoen is nog maar halfweg... een zwakke mol en een sterk team natuurlijk. Ik verwacht dat er een aflevering aankomt waarbij men een vrijstelling kan kopen met geld uit de groepspot. :thinking:
https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F04%2F26%2F4b57662b-74d3-4ced-a2a0-b71655fbf72d.jpg

De geschiedenis herhaalt zich misschien wel :unsure: Of ook niet natuurlijk.

Ofwel is ze gat achterlijk en denkt ze echt dat het Mericulus is ofwel is ze gat achterlijk dat ze haar probeert verdacht te maken als mol terwijl de echte mol naast haar zat 🤡
Plus ook niet vergeten, Manu die Yens niet wou schrappen als Mol-kandidaat toen ze met hem in het groepje zat... Nog een geluk dat Yens toen niet is afgevallen, is tot dusver één van de meest entertainende kandiaten imho.

(Merculius, wtf)) ...

Nee nee, "Mericulus" :poop:

Tja, vorig jaar was het een sterke mol en een zwak team.
En ongetwijfeld gaat er op een of andere manier nog een hoop geld uit de pot verdwijnen. Redelijk standaard in het programma, zeker naar het einde toe (dat is psychologisch interessanter, want hoe minder kandidaten er overschieten hoe meer kans ze maken om die pot effectief zelf te winnen).

Ja van mij mag die Bart van in Griekenland eens terugkomen.
Dat kuddegevoel in deze groep wat teniet doen, wat meer tactiek.

Ik had ergens anders al de theorie gelezen dat er met Philippe misschien meer aan de hand was dan alleen het psychologische. In de zin van dat veel kandidaten hem mogelijks snel door hadden, waardoor hij uiteraard minder kon saboteren. Zou de groepspot wel verklaren. Maar het is speculatie uiteraard.

Terug
Bovenaan