De Mol 2022

De Mol 2022

Verdacht er nu serieus iemand Jens? :rofl:
In geen 100 000 jaar is die slim genoeg om de mol te zijn.

Wel spijtig dat Toon er uit ligt. Liever Nele en haar kompaan eruit gezien
Uma heeft toch volledig op hem ingezet (leek toch zo)

Edit: en heeft die Manu al iets gedaan in de afleveringen? Ze doet letterlijk niets

Verdachte voor mij blijft Yens.

Uma + Bert was wel een zeer goeie match. Wat een volatiel gedoe zo twee types bij elkaar. Ben blij dat ze er niet uit zijn.
Ze zeiden dat ze yolo op Jens en Yens gingen gaan, maar op het einde had de regie het enkel nog met een verwijzing naar Jens met J in de ondertiteling. Die lag eruit...
Kan goed zijn dat ze uiteindelijk yolo Yens waren en de ondertiteling misleidend was...

De vrouwen lijken het me niet te zijn. Anke ga ik niet volledig uitsluiten, maar dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk. De andere vrouwen lijken het me echt niet te zijn.

Bij Bert krijg ik Tom Cruise vibes van Magnolia. De andere mannen halen ik veel door elkaar, maar in de Parshipopdracht ga je heel veel kunnen uithalen, alsook montage op het einde. Op basis v/d montage wist ik dat Jens eruit ging vliegen omdat te veel mensen Jens verdachten. Anke en partner (weet niet meer wie het was) speelden het heel goed, was dezelfde tactiek die ik zou doen. Tussen Emmanuele en partner weet ik niet goed wat er gebeurd is, en de montage lijkt mij daar niet veel uit de doeken te doen, buiten een zeer domme tactiek suggereren van Emmanuele en partner die ofwel mol is, ofwel weet wie mol is, ofwel gewoon veel geluk. Uma en Bert idem dito, geluk, Bert weet de mol, Bert is de mol of montage misleidt.

Over Jens zag ik dit in de mol thread terug voorkomen.

Gilles De Coster schreef:
De vrijstelling heeft effectief een jaar lang in Jens’ koekoeksklok gezeten, weliswaar iets dieper en beter verborgen dan toen de klok in het hokje op het lavaveld hing. Om Jens tot in Lanzarote te krijgen, hebben we niets aan het toeval overgelaten. Shana, zijn vriendin, wist ervan en had Jens' agenda buiten zijn medeweten leeggemaakt. Jens zélf werd gevraagd om, op zijn zogezegde trip naar de Moezel, zijn koekoeksklok mee te nemen “voor promotionele doeleinden”. En het Parship-interview gebeurde bij Jens onder het mom van een “nieuw spelprogramma” waarvoor hij als testpersoon werd ingeschakeld. Dat alles om hem nietsvermoedend in aflevering 1 te smokkelen. Alles bij mekaar een heel uitgebreid scenario, dat we in detail uit de doeken zullen doen in de laatste aflevering

2 favoriete spelers liggen eruit. Heb enkel nog Uma en Bert nog over die ik plezant om volgend vind.

Hoe angstig kijkt die Yens altijd?

ik vermoed dat de X (tiende seizoen) ook bij wat clues zal zitten, dus daarnaar ook wat kijken, kan me niet inbeelden dat ze daar niks mee hebben gedaan...

Ik ben er nog niet uit hoe leuk ik dit seizoen ga vinden...
Jammer dat er precies zoveel individuen erop uit zijn om zichzelf verdacht te maken.
Voorlopig zegt mijn gevoel Bert.
Maar mijn gevoel is niet zo te vertrouwen want in de vorige seizoenen heb ik er een paar keer knal op gezeten om dan te zeggen ' nee die kan de mol niet zijn want die mollen veel te duidelijk' (bijv bij de priester en de spoedarts).

Ik moet toegeven, ik vind het ook een minder toffe lijkende groep te vinden. Maar in de opdrachten valt echt nog weinig te zien. Er mislukt gewoon te veel, de mol doet daar zelfs niet eens meer zijn best doen bij wijze van spreken. Opdracht 1 zou ik ook wel slecht in zijn. Maar was ook kapot lachen. Dat van die kameel lag ik echt plat bij (maar bleek dan toch de bedoeling te zijn). Die eerste opdracht was veel te chaotisch en is gewoon collectief falen. Er zat weinig rust en/of focus in de groep (wat bij koken belangrijk is, de eieren etc.). Bij dat kaneelstokje zitten ze serieus te hameren, maar er is meer fout gelopen dan dat kaneelstukje alleen. Aardappelen die niet toekwamen en de eieren die allemaal op de grond lagen op 2 na zorgen ervoor dat die 2 gerechten al foutlopen want leken essentiële ingrediënten. Bij het koken liep meer mis, maar men focust (bij montage) op de totaal verkeerde dingen omdat er zoveel foutloopt. Je kan daar echt weinig uit afleiden.

Bij de Piratenproef deden ze niet eens zoveel verkeerd. Het verkeerde was afspreken wie zou duiken, daar werd Uma volledig genegeerd (waarom? wie had daar invloed op? Vertrouwt de groep Uma niet? Of associeerde men het met de fysieke kracht v. mannen. Uma pushte ook niet echt verder daar. Maar dat duiken was ook niet eenvoudig denk ik. Kruiswoordraadsel + Leeuw was makkelijkst. Bij de leeuw liep het wel fout maar Toon weet wel dat kruiswoordraadsel wel goed in te vullen vooral. De muziekopdracht verliep perfect. Maar ik denk het grootste kritische punt is het (al dan niet bewust) verspelen v. tijd en te weinig duels winnen.

Makkelijke opdrachten zijn het niet, maar de piratenopdracht leek me haalbaarder dan de eerste opdracht die ook gewoon niet goed wordt gespeeld, en moeilijk blijft zelfs al wordt het goed gespeeld. Toon en Jens waren toffe kandidaten, maar leken me inderdaad ook de mol niet te zijn. Op Bert na vind ik vooral de mannen wat minder kleurrijk nu en saai, onopvallend.

2 favoriete spelers liggen eruit. Heb enkel nog Uma en Bert nog over die ik plezant om volgend vind.

Hoe angstig kijkt die Yens altijd?
Lol die verdient het eruit te liggen… Deen Uma roept da ze een duikbrevet heeft en toch wiltem gaan… anderzijds zedde ook als groep achterlijk als ge niet uw sterkste zwemmers laat gaan ?

Dwaze groep dees jaar lol

Emmanuelle heeft trouwens altijd al in een positie gezeten waar ze minste invloed heeft (onder de grond, bevraagd worden, als eerste koken, kruiswoordraadsel + leeuw en eerste keer schermen, geen cruciale positie in de vloer is lava opdracht. En ook bij de Parship opdracht komt ze niet te best uit de hoek (al kan dat door montage zijn). Ik begrijp ook niet dat de partner van Emmanuelle daar "JA" antwoordt. Als kandidaat zou ik eerder "NEEN" antwoorden. En als mol kan je het ook wel doen omdat iedereen het verwacht en de montage het kan doen. Maar "JA" kan ook, maar dat zal besproken zijn met de productie evt. Emmanuele wel al met tunnelvisie op Yens met wie ze samen onder de grond lag, en de montage doet dat nu ook al uit de doeken, al is het wel een cruciaal moment waarbij ze dat al bekendmaken. Emmanuelle zei ook dat ze zin had in een fysieke opdracht en krijgt dan de strandopdracht, tja. Als je de mol bent, doe je dat enkel nog als je met zand in de ogen wilt strooien, maar anders wijst niets op haar.

Sven trouwens copywriter als beroep... "de geschiedenis herhaalt zich". Ik denk dat hij het wel kan zijn, maar ik zou het voorlopig echt geen leuke mol vinden. Nele zou dan gered geweest zijn, en de montage vond ik niet echt focussen op het duo (of is me ontgaan). Maar voorlopig denk ik het meeste Sven, gevolgd door Philippe. Anke ziet er me een typische mogelijk eindwinnaar uit van de Mol.

Yens doet nu wel een goede zaak denk ik, want hij weet wel dat hij in de juiste richting zit, en de productie is niet verder ingegaan op Yens (in de montage van verdachten). Als Emmanuele effectief te veel op Yens zit, en de domme tactiek niet inziet, maar ze halen het toch, dan doet Yens een goede zaak. Anderzijds kunnen andere duo's wel meer samenwerken achter de schermen (maar daardoor ook misleid worden of op een dwaalspoor raken). Als Sven de mol is, kan Nele dan wel misleid worden of juist in de juiste richting komen als Sven het is. Emmannuele mogelijk verder in haar tunnelvisie ook.

Laatst bewerkt:
Probeer dat Manu eens uit te leggen..
ik dacht dat ik iets gemist had.
Bloed, zweet en tranen had de Yens nodig om aan haar uit te leggen dat dat niet opbracht.

Niet de juiste afvallers voor mij :(
Voor niemand waarschijnlijk :)

Bij dat duiken naar de ringen toch ook maar een gepruts van jewelste.
Leuke proeven wel weer.
Lol die verdient het eruit te liggen… Deen Uma roept da ze een duikbrevet heeft en toch wiltem gaan… anderzijds zedde ook als groep achterlijk als ge niet uw sterkste zwemmers laat gaan ?

Kunnen duiken heeft bijzonder weinig te maken met naar een diepte te kunnen zwemmen. Mijn ex en ik hebben beiden hetzelfde advanced diver brevet van Uma. In geen 100 jaar geraakte mijn ex zes meter diep.​
Ik had niet gedacht dat Bert en Jens er zo veel moeite mee zouden hebben​

Laatst bewerkt:
zij is geen rechercheur maar WAS
zij werkt als creatieve freelancer

Ik stoorde mij enorm dat ze iedere keer verwezen dat ze rechercheur is...
loopbaan onderbreking.
Technisch gezien is ze nog rechercheur
Binnen het jaar kan ze dus haar functie terug opnemen

Bij dat duiken naar de ringen toch ook maar een gepruts van jewelste.
Leuke proeven wel weer.
Moest bij dat deel van de opdracht direct denken aan de proef van vorig jaar waar ze hun adem moesten inhouden in die bak water. Voor iemand die zoveel wist over vorige seizoenen, was Jens toch de tips vergeten die vorige jaar werden gegeven om zo lang je adem in te houden.

Kunnen duiken heeft bijzonder weinig te maken met naar een diepte te kunnen zwemmen. Mijn ex en ik hebben beiden hetzelfde advanced diver brevet van Uma. In geen 100 jaar geraakte mijn ex zes meter diep
En… dan? Dan nog hebt ge toch nog meer kans die naar daar te sturen dan out of all people, Jens.

Laatst bewerkt:
Ik vond het een leuke aflevering, al was de kookopdracht net als de vorige reeks waar ze moesten koken typisch één waar je echt geen mol voor nodig hebt. Doe zoiets op een teambuilding en de helft van de tijd mislukt dat ook gewoon.

Jammer dat Jens en Toon er uit liggen, twee ambiancemakers en twee die ook echt voor de opdrachten gingen. Vooral jammer van Jens natuurlijk, die jongen is een meme-generator :lol:. De montage lag er nogal dik op dat zij er uit zouden liggen, maar was toch serieus aan het twijfelen met de tunnelvisie van Emannuelle, Bert en Uma. Jens en Toon leken mij echt wel te spreiden ...

Yens toch ook niet bepaald El sympatico, best onrespectvol naar Manu toe.

Volgens mij spelen Uma en Bert sinds de date "onder 1 hoedje". Of ze weten het van elkaar hoe het zit, geen idee hoe ik het moet verwoorden.

Terug
Bovenaan