De Mol 2022

De Mol 2022

Als ik meer tijd en goesting had, zou ik beginnen zoeken en nadenken over de voorbije seizoenen.
Bij de proeven die gelijkaardig waren aan vorige seizoenen: waar zat de mol toen? Misschien komt er een patroon waarbij de huidige mol in dezelfde posities/rollen kruipt?
Qua verborgen tips: mogelijks wordt daar ook iets gerecycleerd (al is dat wel gevaarlijk, gezien hoe zot sommigen online speuren naar verborgen tips).

Misschien wel een verwijzing naar Hugo die altijd op zijn sloeffen zat bij de eliminatie omdat hij wist dat hij niet naar huis kon gaan. :wtf:
De geschiedenis herhaalt zich... Of niet!
giphy.gif

Volgens mij is er een serieuze verborgen aanwijzing dat Uma de Mol is. Bij die proef met de leugenaars en de koffertjes had Uma toch de koffer van €1500 gewonnen? Bij die ronde zat ze in het midden dacht ik. (kan het nu even niet terug bekijken) Toen de groep terugkwam speelde het liedje ‘Stuck In The Middle’. En dan gaan we:

Stuck In The Middle => Reservoir Dogs => Quentin Tarantino => Uma Thurman.

En het wordt nog duidelijker als je de tekst ziet:
In café de mol zat Jens wel tussen Lennart (mol van vorig jaar) en Philippe (de flauwe plezante waarvan iedereen vorig jaar dacht dat hij de mol was)

Kan evengoed zijn dat er geen mol was en dat Jens gekozen werd als mol en hij dat pas wist toen ze foto's van hem en de koekoeksklok namen:unsure:
Maar dat geloof ik niet, lijkt me iemand die niet de mol zou kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er elk jaar wel meerdere "idioten" die bij de eerste stemronde al hun antwoorden focussen op 1 persoon hoor.
Er kan er echter maar één de slechtste zijn en dus afvallen.
Waarschijnlijk. Maar elk jaar hoor je gewoon bij de afvaller van aflevering 1 dat hij/zij teveel gefocust heeft op 1 persoon... Tis alsof ze echt niet leren uit de fouten van hun voorgangers. Antwoord gewoon altijd met de mogelijkheid met de meeste kans en je zal normaal gezien wel genoeg juist hebben om de eerste 1-2 afleveringen te overleven. Zo heb je toch een kleine week om u mede-kandidaten wat te leren kennen voor je begint te gokken op 1 persoon.

Als je ziet hoe ver sommige geraken zonder de mol juist te hebben. Veel geluk mee gemoeid ook natuurlijk. Als je gok een vrouw is en de mol is dat ook (of zelfde positie bij proeven) kan dat al het verschil maken.

Waarom zit die Anke daar in haar blote voeten? Lijkt zelfs alsof die niet meer vastgetekend is(de andere 2 wel)
De lichte verbetering van Eland met het midden van Shellshock' theorie => Tarantino is dol op blote voeten?
De grote tip moet je zoeken in 'The Hateful Eight', want achtste film en in de achtste aflevering weten we wie de mol is.
I dunno :confused:.

Die mollen allemaal zelf zo hard dat je zelfs zonder mol heel veel geld laat liggen

Dit is een trend die mij al jaren stoort en die naar mijn aanvoelen in het begin toch minder was. Iedereen doet maar wat, niemand speelt slim of voor de groep en molt er maar op los. Je hebt de facto geen mol meer nodig want de groep verkloot het telkens voor zichzelf. En als je dan de 'molacties' ziet op het eind van het seizoen, dan heb ik toch vaak een "amai was dat het?" gevoel.

Ik weet niet hoe en of dat te fixen valt, maar wel iets voor de makers om eens over na te denken, dat er meer incentives zijn zodat de groep echt voor het geld gaat ipv gewoon de boel te liggen bezeiken.

ge gaat dat niet kunnen fixen, da's een tactiek om te winnen.
er zijn maar 3 manieren om daar vanaf te geraken:
a) de pot aanzienlijk verhogen, "to good to refuse"
b) hopen dat er iemand een betere tactiek verzint
c) stoppen met het programma

The Good:
  • De proeven van dit seizoen maken dat ik wel met interesse uitkijk naar het vervolg. Veelbelovende start op dat vlak.
    Boeiende mix van nieuwe proeven die kinderlijk eenvoudig zijn - :love2: de vloer is lava 🌋 - met nostalgie naar vroeger, de geschiedenis herhaalt zich... of toch niet...
  • De terugkeer van Jens, welverdiend wat mij betreft, een sympathieke kerel die vorig seizoen schijnbaar genadeloos werd uitgeschakeld, maar nu een nieuwe kans kreeg. Héél tof van de makers. Heerlijke molstreek om dan zijn vrijstelling wél te grabbel te gooien, maar tof dat hij desondanks niet gelimineerd is.
The Bad:
  • Een godsdienstleerkracht die haar evangelisten niet eens kent, die ik zelfs als atheïst gewoon ken als algemene West-Europese basiskennis, dat is nog erger dan Annelies een paar seizoenen geleden die als godsdienstleerkracht de stelling van Pythagoras niet kende...
    Ik weet niet of ik dit moet catalogeren onder de achteruitgang van het onderwijsambt en het bijbehorende onderwijsniveau (op zich verbaast het mij ook weer niet) of onder een andere pest voor dit programma: ...
  • ... we blijven met kandidaten zitten die meer meedoen voor de ervaring, sfeer, ... maar die geen competitiebeesten zijn, en het ergste van alles, die kunnen gewoon grabbelen naar een vrijstelling - of wat ze denken dat een vrijstelling is - en er probleemloos mee wegkomen.
    Bij die koekoeksklok moesten ze dan tenminste nog naar dat meelijwekkende filmpje kijken, maar toch.
The Ugly (en dan heb ik het niet over het uiterlijk van de kandidate in kwestie):
  • Nele, mogelijks de wedergeboorte van Philip van vorig seizoen, maar dan van in het begin egoïstischer en zo mogelijk nog klunziger.
    Serieus, als eerste dat plaatje pakken, ... want ja, dat is het "spel".
  • Ik hoop dat ze dit seizoen véél minder snel vrijstellingen te grabbel gooien voor kandidaten in ruil voor eenvoudig verraad ten koste van de groepspot of anderen. Een vrijstelling zou verdiend moeten worden door een stevige prestatie: het zij in een fysiek spel, hetzij in een mentaal spel (bijvoorbeeld de beste leugenaar/bluffer), niet "ah, ik ben de oudste dus ik ga eerst, en dan al gniffelend naar het plaatje grijpen dat niet eens een vrijstelling is).

• ... we blijven met kandidaten zitten die meer meedoen voor de ervaring, sfeer, ... maar die geen competitiebeesten zijn, en het ergste van alles, die kunnen gewoon grabbelen naar een vrijstelling - of wat ze denken dat een vrijstelling is - en er probleemloos mee wegkomen.
Dit lijkt me elkaar tegen te spreken? Het zijn de kandidaten die voor de sfeer meedoen die typisch niet voor vrijstellingen e.d. gaan. Het zijn de competitiebeesten die dat wel doen.

Dit lijkt me elkaar tegen te spreken? Het zijn de kandidaten die voor de sfeer meedoen die typisch niet voor vrijstellingen e.d. gaan. Het zijn de competitiebeesten die dat wel doen.

Zoals jij het zegt wel... maar ik doel met competitiebeesten: mensen die spelen voor de groepspot en niet steevast omzichzelf te camoufleren als pseudomol door zelf onsubtiel te mollen. Zij die spelen voor de sfeer nemen evenzeer de vrijstelling, want ja, oké dat is minder sympathiek naar de groep toe, maar ze willen wel deze ervaring zo lang mogelijk laten duren.

Wat mij betreft, is De Mol idealiter: een groep kandidaten die speelt voor zoveel mogelijk geld in de groepspot (maar daarom dat niet altijd moet halen natuurlijk) en waarbij de mol via zo onzichtbaar mogelijke sabotages die opbrengst naar beneden moet halen.
In de praktijk zijn er helaas maar al te vaak kandidaten die zelf héél ver geraken, cfr. vorig seizoen als je Lennart's vrijstelling, niet meerekent (wat voor debat vatbaar is). én minder opbrengen dan de mol zelf of kandidaten die vroeg in het spel afvallen.

Nu goed, het doel van het spel is uiteindelijk wel meer de mol ontmaskeren en het geld dat je daarmee verdient is ondergeschikt natuurlijk, want als je verder van de mol afzit vertrek je sowieso met niets MAAR ik blijf erbij: vrijstellingen zouden verdiend moeten worden met een stevige inspanning of een zware morele keuze, niet gewoon te grabbel gegooid waar de eerste beste egoïst ze eerst kan pakken.

Nog iemand die zich ergerde aan de overdreven droneshots? Ok, ik snap het, het is leuk om eens met uit te pakken maar nu werden voortdurend droneclips getoond die van links naar rechts waggelden. Bij mij leek het precies of de aflevering op SD kwaliteit uitgezonden werd? Naast de droneshots waren ook de andere videobeelden heel onscherp en bij momenten zelf blurry.

Terug
Bovenaan