De Mol 2021

De Mol 2021

ja die 10k doet me ook twijfelen, zou toch bs zijn als de mol gewoon op zo een manier easy 10k uit de pot kan halen.
En ik hoor het Gilles dan nog zeggen op't einde van het seizoen:
"De pot is historisch laag dit seizoen, we zaten met een geweldige mol!"
Mja, als je er proeven insteekt waarbij je de pot letterlijk volledig kan leegmaken (en dan zeker in één van de laatste afleveringen), dan zou ik zelf ook een "geweldige mol" kunnen spelen 🙃

Of de mol traint dat em bijna 3 minuten zijn adem kan inhouden, dan was die opdracht al van tevoren verloren

Sven zou naar schijnt duiker zijn

Zelfs al reken je 2400 in plaats van 10000 vind ik het nog "not done" dat de mol dit zo maar eventjes uit het spel zou kunnen halen op deze manier.

De enige manier waarop het nog een beetje goed te praten zou zijn, is indien Lennart ook niét zeker wist (zelfs al zou hij de mol zijn maar hij dus niet gebrieft was) welke kandidaat in de dossiers had gekeken en dus evenzeer als de andere kandidaten "het spel" speelt en tracht aan te duiden wie zijn vingers er niet van af kon houden. Indien hij fout bleek te zijn (Philippe had niet gekeken), zou er immers niets uit de pot verdwijnen.

Indien Lennart als mol zou weten wie gekeken had (doorgaans werd de mol inderdaad gebrieft in het verleden) en gewoon een hoog bod zou uitbrengen, is dit de meest schandalige molactie uit het spel ooit...

Als Philip de mol is was dit toch de perfecte proef om de rest geld uit de pot te laten halen. Hij kwam als laatste in de dagboekkamer en Jasmien had al gekeken dus hij is niet verantwoordelijk voor die 4000 euro. De andere kandidaten hebben dan zelf in de hand hoeveel ze uit de pot willen halen. Als Philip de mol niet zou zijn dan gaat de mol wel sowieso geweten hebben wie gekeken had. Ik kan moeilijk geloven dat de programmamakers dan zomaar 10 000 euro uit de pot halen.

Alina had vorig jaar als mol 5400 euro geboden op de vrijstelling in de eerste aflevering. Toch ook al een serieuze som, zeker aangezien er op dat moment nog helemaal niets was verdiend. Of ze wist toen al dat er hogere boden waren, en nam iets in het midden om wat de grijze muis te blijven.

Ergens hoop ik dat Philip de mol zou zijn, dan hebben we deze versie van mol "zo opvallend dat het uitgesloten kan zijn" kunnen hebben. Ik zie Lennart liever niet als mol, wegens die 10k. Annelotte kan nog, maar ik ga voorlopig mijn visier op Sven zetten. Hem zie ik het liefst als mol voor het moment. Mijn volgorde: Sven > Philip > Annelotte > Lennart.

En nu zal em volgende aflevering naar huis gespeeld worden zekers... :unsure:

Die twee grote verstopte hints leiden toch wel naar
Lennart
Zou toch heel toevallig moeten zijn dat dit niets is, want het is postproductie gedaan.

Als Philip de mol is was dit toch de perfecte proef om de rest geld uit de pot te laten halen. Hij kwam als laatste in de dagboekkamer en Jasmien had al gekeken dus hij is niet verantwoordelijk voor die 4000 euro. De andere kandidaten hebben dan zelf in de hand hoeveel ze uit de pot willen halen. Als Philip de mol niet zou zijn dan gaat de mol wel sowieso geweten hebben wie gekeken had. Ik kan moeilijk geloven dat de programmamakers dan zomaar 10 000 euro uit de pot halen.

2400 extra hé, geen 10000, aangezien sven al 7600 had geboden en dat zou sowieso verdwenen zijn.

2400 extra hé, geen 10000, aangezien sven al 7600 had geboden en dat zou sowieso verdwenen zijn.
Zelfs als Sven het hoogste bod heeft, de productie kan niet zeker weten dat hij voor Philip of Jasmien gaat hoewel die kans heel groot was. Het blijft een gok. Met de mol haal je dat bedrag er 100% zeker uit de pot.

Zelfs als Sven het hoogste bod heeft, de productie kan niet zeker weten dat hij voor Philip of Jasmien gaat hoewel die kans heel groot was. Het blijft een gok. Met de mol haal je dat bedrag er 100% zeker uit de pot.

Gilles zou wel off camera kunnen gevraagd hebben aan Sven wie hij zou nemen als hij het bod zou winnen? Moest ie er naast zitten zou de productie kunnen beslissen om de mol niet te laten bieden en het geld in de pot te laten. Als Sven sowieso 7600 zou laten verdwijnen door goed te gokken is hem laten overbieden door de mol een extra shockeffect.

Voor de geloofwaardigheid van het programma moet het Annelotte of Sven zijn.
Philip doet al vanaf aflevering 1 in het volle zicht alles mislopen, hij heeft nog net geen mollenkostuum aan en Lennard mag zowaar even bijna heel de pot leegmaken. Dan kan het goed het laatste jaar zijn want dat is het programma onwaardig.

Met Sven en Annelotte kan het nog twee kanten uit dan, beide minder uitgesproken en gewaagd aan elkaar qua pro/contra's.

Alina had vorig jaar als mol 5400 euro geboden op de vrijstelling in de eerste aflevering. Toch ook al een serieuze som, zeker aangezien er op dat moment nog helemaal niets was verdiend. Of ze wist toen al dat er hogere boden waren, en nam iets in het midden om wat de grijze muis te blijven.

Ze wist dat al, ja.
Daarom dat deze keer Sven ook verdacht is met zijn bod van 7600 (indien hij zou weten dat iemand 10.000 geboden heeft).

Ze hadden moeten verbieden dat de mol mee zou bieden, zou wat eerlijker geweest zijn.
En aangezien het lame zou zijn als Lennart als mol 10k uit de pot haalde (terwijl Sven er al 7.6k uitgehaald heeft dan -als mol doe je als laatst een bod) blijft enkel Annelotte nog over als kandidaat met het geweer in de eerste aflevering.
Sven zat strategisch niet goed in die eerste groep en kon ook niet op de 5 vrouwennamen komen, zoiets moet er toch ingeprent zijn hé. Hij kon ook geen 5 sterke dranken opnoemen die in Long Island Icea tea zaten. Door het niet te raden gaf hij in elk geval de kans weg om een boekje af te schieten. Had hij er trouwens eentje geraakt ? Ik weet het niet meer, maar moest ik in die positie zitten, ik zou in elk geval mijn best doen. Of dat met die tweede mol was bullshit natuurlijk, dat kan ook nog altijd.

Laatst bewerkt:
Moest het Annelotte zijn, toch ook maar zwak want die kan zich constant wat verstoppen achter de hond. Zit echt in een zetel als mol dan.

Of dat met die tweede mol was bullshit natuurlijk, dat kan ook nog altijd.
Ik ben meer en meer overtuigd dat dat filmpje er gewoon is ingestoken om Noah verdacht te maken.
Het zou namelijk niet eerlijk zijn om van 1 kandidaat al 100% zeker te zijn dat hij de mol niet is.

Moest het Annelotte zijn, toch ook maar zwak want die kan zich constant wat verstoppen achter de hond. Zit echt in een zetel als mol dan.
Maar in die positie en in vele andere sleutelposities heeft ze zich wel kunnen plaatsen. Dit is toch ook een belangrijk aspect als mol: jezelf in de meest gunstige (invloeds)positie zetten.

Voor de geloofwaardigheid van het programma moet het Annelotte of Sven zijn.
Philip doet al vanaf aflevering 1 in het volle zicht alles mislopen, hij heeft nog net geen mollenkostuum aan en Lennard mag zowaar even bijna heel de pot leegmaken. Dan kan het goed het laatste jaar zijn want dat is het programma onwaardig.

Met Sven en Annelotte kan het nog twee kanten uit dan, beide minder uitgesproken en gewaagd aan elkaar qua pro/contra's.

Maar waarom zou Philip een onwaardige mol zijn? Er is niemand die hem serieus verdenkt, hij heeft wel al wat geld opgebracht maar door zijn stoten ook al onnoemelijk veel geld verloren ... dan is hij toch gewoon een fantastische mol? Dat er velen zijn die denken "dat is te obvious voor een mol", dat is voor hun rekening he.

Ik zou het echt fantastisch vinden moest hij de mol zijn, of er in de toekomst een mol zoals hem komen. Gewoon open en bloot mollen terwijl alle slimmeriken er van uit gaan dat hij een kandidaat is die zichzelf klungelig verdacht probeert te maken. Ik geloof er niet in dat hij het is, maar programmamakers van de mol, als jullie meelezen, make it happen voor een volgend seizoen dan!

Van Lennart kan ik het wel volgen, gewoon 10.000 euro uit de pot halen als mol vind ik er ook over. Het is ook de reden waarom ik nu heel fel twijfel of hij de mol wel is. Maar die proef met Isidoor zal dan waarschijnlijk iets zijn waardoor ze hun groepspot kunnen verdubbelen ofzo.

In Nederland is er toch al zo een mol geweest die echt opvallend zat te mollen en ook constant in beeld kwam en geviseerd werd, zo hard dat men dacht van, dt kan de mol niet zijn. En t was toch zo. Dus ja, alles kan ... Al zat Philip ook in een totaal kansloze positie die eerste proef. In een zwart gat namelijk ... maar dat kan natuurlijk ook een hint zijn :D

Terug
Bovenaan