De Mol 2021

De Mol 2021

Ja want je kan niet aan iedereen vragen: waar woon jij? :laugh:
Ik heb daar iets tussen zien staan van "wat is jouw geluksgetal".

Nu ja, voor de volgende eliminaties kunnen ze inderdaad aan elkaar die details proberen te vragen (of toch de details waarnaar er gevraagd werd bij de vragenlijst voor eliminatie van gisteren, want alleen Philip weet in principe alle details die er in de dossiers stonden). Op die manier zouden ze Philip ook een beetje terugpakken, want dan verlaagt zijn voordeel toch een beetje...

dat leek mij eigenlijk wel een heel funne opdracht om te doen. de 12-jarige scouts-jongen kwam effe in mij boven.

Ik heb daar iets tussen zien staan van "wat is jouw geluksgetal".

Nu ja, voor de volgende eliminaties kunnen ze inderdaad aan elkaar die details proberen te vragen (of toch de details waarnaar er gevraagd werd bij de vragenlijst voor eliminatie van gisteren, want alleen Philip weet in principe alle details die er in de dossiers stonden). Op die manier zouden ze Philip ook een beetje terugpakken, want dan verlaagt zijn voordeel toch een beetje...
Volgens mij komen er niet enorm veel van die vragen over de mol. Want dan kan je als Mol gewoon een rolletje spelen en daar consequent op liegen en dan zou er niemand de test goed kunnen invullen. En aangezien er in de finale meestal redelijk juist geantwoord, waardoor de vragen toch meer over het spel moeten gaan.

Het is ook best wel opvallend hoe Lennaert steeds anderen beschuldigt. Dat is toch iets wat heel vaak in vorige seizoenen gebeurde dat de Mol steeds anderen beschuldigde. Voelt zich precies steeds in de verdrukking als mol en probeert hiermee de druk van zichzelf af te zetten en probeert dan maar iemand anders verdacht te maken.

En die verwijzing naar Annelotte die 5000 euro en Jasmien 2000 euro verkwanselt. Goe geprobeert maar weeral eerst Philippe beschuldigen van "Philippe, wat is uw uitleg" en daarna verwijzen naar Annelotte & Jasmien. Te doorzichtig mol. Daarbij, die 5000 euro en 2000 euro vlogen dacht ik niet uit de pot. Dat was dacht ik gewoon de keuze tussen pasvragen of geld maar dat geld was nog niet verdiend en zat dus nog niet in de pot. Dat is toch wel nog iets anders dan 10 000 euro rechtstreeks geld uit de pot te halen.

En bij de interviews zegt hij net iets te vaak dingen die ge nooit als kandidaat zou zeggen maar wel als Mol bedenkt om te zeggen. Plus ge zag in de laatste aflevering ook weer iedereen nadenken - in de zetel na die proef met de brieven - wat de mol zou gedaan hebben. Maar ge ziet die Lennart dan nooit meedenken. Als gewone kandidaat zou hij zeker en vast dan meedenken met de groep wat de mol zou gedaan hebben.

Ik blijf nog steeds - sinds aflevering 2 - 100% achter Lennart als mol. Sven zit al steeds samen met Lennart op de kamer. Ik denk dat ie ook weet dat Lennart de mol is. Philippe sinds deze aflevering zal het nu ook wel weten. De vraag is indien Annelotte het weet. Ik denk het wel.

Laatst bewerkt:
Volgens mij komen er niet enorm veel van die vragen over de mol. Want dan kan je als Mol gewoon een rolletje spelen en daar consequent op liegen en dan zou er niemand de test goed kunnen invullen. En aangezien er in de finale meestal redelijk juist geantwoord, waardoor de vragen toch meer over het spel moeten gaan.
In de finale zijn er wel vragen over de mol die niets met het spel te maken hebben.
Daarmee dat dergelijke informatie altijd zo een 2 afleveringen voor de finale te winnen valt.

Lennart's vliegwerk heeft voor mij zijn mol status wel helemaal beklonken. Je kan eenieder hier in die sim steken en met een klein beetje uitleg ga je erin slagen dat vliegtuig min of meer level en rechtdoor te laten vliegen. Wat het meeste opviel was de aankomst in Brussel. Ondertussen zijn ze (in realtime) al een uur en half aan het vliegen. Op dat moment heb je sowieso door dat als je snelheid verliest je gas moet bijgeven. Maar in de plaats laat hij het vliegtuig gewoon uit de lucht vallen...

Het probleem is dat Lennart nu stilaan de meest logische mol is, en net daardoor begin ik te twijfelen :D

Als Philippe de mol is dan is het geniaal. Stel dat die Lennart heeft zitten opfokken over al die vrijstellingen, en dan ergens off-screen halvelings laten doorschijnen dat hij toch gekeken heeft in de dossiers, om zo Lennart in rage-mode te duwen wetende dat hij ging mogen bieden...

Het probleem is dat Lennart nu stilaan de meest logische mol is, en net daardoor begin ik te twijfelen :D

Als Philippe de mol is dan is het geniaal. Stel dat die Lennart heeft zitten opfokken over al die vrijstellingen, en dan ergens off-screen halvelings laten doorschijnen dat hij toch gekeken heeft in de dossiers, om zo Lennart in rage-mode te duwen wetende dat hij ging mogen bieden...

Als hij nu niet degene was die 10.000 euro geboden had op het laatste, dan was ik ook overtuigd dat Lennart de mol was.
Maar nu twijfel ik er toch nog hard aan hoor...

Uiteindelijk zou het "maar" 2400 meer zijn dat de mol zo uit de pot haalt, want Sven had al 7600 geboden.
We krijgen de volgorde niet te zien waarin de kandidaten hun bod uitbrengen, dus ik verwacht dat de mol (Lennart) als laatste het hoogste bod mocht uitbrengen.

Voor de rest ben ik het er helemaal mee eens dat de productie meer opdrachten moet maken waar de kandidaten echt moeten samenwerken en proberen om samen de mol te saboteren. Nu lijkt het alsof iedereen probeert te saboteren.

Waren er vroeger geen opdrachten waarbij er enkel een persoonlijk voordeel kon zijn na het slagen van een groepsopdracht? Op die manier kan je ervoor zorgen dat de gewone kandidaten niet bewust gaan mollen, want de opdracht moet slagen, maar ze gaan wel wat afgeleid worden van de hoofdopdracht om een persoonlijk voordeel te bekomen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan