De Mol 2021

De Mol 2021

En je zag de andere 3 hun bod ook :unsure:

Wat me opvalt is dat echt zoveel mensen veel dingen missen, zelfs wat Gilles zegt:unsure:
Huh? Is dit op mij bedoelt, of?

Hij zei iets ala 'iedereen die niet heeft gekeken, mag bieden', dus dan is toch duidelijk wat iedereen heeft gedaan? Of wat is het probleem/de onduidelijkheid dan precies?

Ze doet een map open en mocht niet bieden ... ja dus.
Ok, had het fragment maar met een half oog bekeken, en zo in SD resolutie enal :p

Edit, ik bevestig de post hierboven, en ja wist niet dat dit fragment nog ging komen dus toen ik deftig keek, was het fragmentje van 5 seconden ofzo al weg

Het was toch in de sterren geschreven dat Jasmien ging kijken?
Op ieder moment dat ze voor zichzelf kon kiezen heeft ze het altijd gedaan. Iedere pasvraag en vrijstelling is ze volledig voor gegaan.

De groep ging sowieso niet voor geld (en dit is al jaren zo) waardoor 10K verliezen voor hen eigenlijk niet zo heel erg is als ze er maar in blijven.
Daarom dat ze boos waren eigenlijk : 2 hadden extra info en 1 had een vrijstelling waardoor de kans groter was dat ze eruit zouden liggen.
Grappig dat ondanks alle extra info die Jasmien kreeg dat ze toch nog eruit ligt.

En ik bedenk met nog iets : bij de teaser van nieuw seizoen was er een oranje scherm. Dit is toch nog niet voorgekomen?

Grappig dat ondanks alle extra info die Jasmien kreeg dat ze toch nog eruit ligt.
Het was extra info over de kandidaten, niet over de mol in kwestie he.
Dus Jasmien had meer info over de kandidaat waarvan ze dacht dat hij/zij de mol was. Als die persoon dan toch niet de mol is, maakt het niet uit hoeveel extra info ze daarover kreeg.

Heftige aflevering weer, en mijn favoriete kandidate er uit :(.

Maar echt, geen idee wie de mol is. Ik heb van de overgebleven kandidaten ze allemaal al verdacht, maar Annelotte het minste ... dus waarschijnlijk is zij het dan :')

Het feit dat er wel meer achter zat en de mol dat dus ook op voorhand wist, betekent gewoon dat Lennart gegokt heeft dat iemand anders dossiers ging lezen (en ja hoor de helft heeft het gelezen!) zodanig dat hij daarna nog veel meer (absurd veel) geld uit de pot kon halen met een perfect motief.

Bij die piloten proef wist je ook dat hij super hard zijn best ging doen en de landing ging doen mislukken. Ik bedoel als de instructie zegt “nu landen” maar je bent nog zoveel km voor de landingsbaan, gaat niet lukken eh!? Echt absurd dat die nog maar dacht dat ze dit zonder hulp van de controlekamer en radar zouden kunnen.
Op basis van uw 1e alinea zou ik er net van uitgaan dat Lennart er alles aan ging doen om de landing net wél te laten lukken.
Hij is de held, veel geld in de pot, kandidaten verdenken hem minder en hij weet toch dat hij bij de volgende proef er makkelijk 10k uit kan halen als hij wil. Uw 2e alinea maakt hem net minder verdacht voor mij.

...

En ik bedenk met nog iets : bij de teaser van nieuw seizoen was er een oranje scherm. Dit is toch nog niet voorgekomen?
Misschien iets met die hond.. als hij drukt op de knop, dat de afvaller in volgende aflevering nog een ultieme strijd kan doen om er toch in te geraken?

Huh? Is dit op mij bedoelt, of?

Hij zei iets ala 'iedereen die niet heeft gekeken, mag bieden', dus dan is toch duidelijk wat iedereen heeft gedaan? Of wat is het probleem/de onduidelijkheid dan precies?
Op Gethez zijn vraag.
Maar elke week leest ge ergens wel van die dingen... terwijl dat dan zelfs duidelijk door Gilles gezegd wordt . Als ge dat al mist, dan wordt het heel moeilijk om de mol te vangen :unsure: (in hoeverre dat als tv kijker uiteraard gaat)

Die landing had sowieso nooit gelukt, want de instructies waren volgens mij niet voorzien op het feit dat ze nog op 1 motor aan het vliegen waren. Flaps down, landingsgestel eruit, dan gaat die ene motor nogal moeten blazen om nog enigsinds je hoogte te bewaren. Nu zullen ze die motor helemaal teruggezet hebben.
Die landing had nooit gelukt, imo.

Wel gegniffeld hierboven, @Five-seveN , dat je denkt dat een 737 géén kilometers nodig heeft om de landing in te zetten. In Zaventem landen dat is al diep in Limburg op de juiste hoogte zitten en geleidelijk hoogte verliezen.

Die Flight Sim leek me wel iets ideaal voor Lennart om in deze tijden als Mol op voorhand te oefenen zonder dat het mss al te veel opvalt voor familie.
Als je op voorhand perfect weet hoe je zo'n vliegtuig moet opstijgen en landen is het achteraf makkelijker om daarin subtiel te mollen terwijl het wel leek alsof ie daar toch behoorlijk z'n best in deed

Ok, had het fragment maar met een half oog bekeken, en zo in SD resolutie enal :p

Edit, ik bevestig de post hierboven, en ja wist niet dat dit fragment nog ging komen dus toen ik deftig keek, was het fragmentje van 5 seconden ofzo al weg
Je kon dat ook gewoon tijdens de aflevering zien?
Philippe wordt ontmaskerd, Lennart biedt 10 000 , Sven 7600 en Annelotte 2000... Dat wilt zeggen dat Jasmien niet geboden heeft en dus gekeken had.

Lennart blijft 100% mijn mol zeker na deze aflevering.

Als kandidaat moest je toch weten dat hier een addertje onder het gras ging zitten, want als dit “het” was dan zou de mol altijd in de boekjes lezen en zo heel gemakkelijk de groepspot verpesten. Je kan dus toch niet boos zijn dat iemand mapjes leest want de mol ging dat toch ook doen! ALS je dacht dat hier niets fishy achter zat.

Het feit dat er wel meer achter zat en de mol dat dus ook op voorhand wist, betekent gewoon dat Lennart gegokt heeft dat iemand anders dossiers ging lezen (en ja hoor de helft heeft het gelezen!) zodanig dat hij daarna nog veel meer (absurd veel) geld uit de pot kon halen met een perfect motief.

Bij die piloten proef wist je ook dat hij super hard zijn best ging doen en de landing ging doen mislukken. Ik bedoel als de instructie zegt “nu landen” maar je bent nog zoveel km voor de landingsbaan, gaat niet lukken eh!? Echt absurd dat die nog maar dacht dat ze dit zonder hulp van de controlekamer en radar zouden kunnen.

De enige reden dat ik zou kunnen denken dat Lennart het niet is is omdat 10k toch echt wel veel is, zoals vorig jaar Bart voor mij niet verdacht was omdat hij ook 10k ofzo uit de pot gehaald had op een nog simpeler manier. Is nogal cheap voor productie. Maar ik geloof dat Lennart de mol is.
Ik vind die logica toch raar dat de mol sowieso in de boekjes ging kijken. Stel nu dat Annelotte de mol is. Ze komt daar binnen, en ze zeggen "er heeft al iemand in gekeken, no worries". Daarna moeten ze bieden voor die vrijstelling: "Ja, Lennart heeft al 10000€ geboden, dus biedt maar iets laag".
Done, niet verdacht en al het geld uit de pot.

Misschien iets met die hond.. als hij drukt op de knop, dat de afvaller in volgende aflevering nog een ultieme strijd kan doen om er toch in te geraken?
Gilles had ergens al gezegd dat het oranje scherm er was omdat niemand (ook de mol) niet zeker was van zijn plaats (lees deelname/proef1)

Die landing had sowieso nooit gelukt, want de instructies waren volgens mij niet voorzien op het feit dat ze nog op 1 motor aan het vliegen waren. Flaps down, landingsgestel eruit, dan gaat die ene motor nogal moeten blazen om nog enigsinds je hoogte te bewaren. Nu zullen ze die motor helemaal teruggezet hebben.
Die landing had nooit gelukt, imo.

Die tweede motor hebben ze na de brand toch gewoon opnieuw opgestart? Of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?

Maar sowieso was die landing nooit gelukt. Ik slaag er nog maar net in om, met wat moeite, een Cessna aan de grond te kwakken in MSFS, dan zouden die zonder gedetailleerde instructies efkes als volledige noobs een 737 neerzetten?
Nope... Eigenlijk was mijn hele idee al dat het bij de landing zou falen van zodra ik die opdracht zag.

Terug
Bovenaan