De Mol 2021

De Mol 2021

eigenlijk zou je bij dat bieden voor de hele pot kunnen gaan, en op iemand gokken waar je vrij zeker bent dat die niet gekeken heeft. hoger kun je toch niet bieden he. het geld blijft dan toch in de pot, en je kan voor de tactiek/lol nog een "dju, verkeerd gegokt" er achter aan gooien.

Ik vond dit wel een topaflevering eerlijk gezegd. Een groep die al de hele reeks lang niet geïnteresseerd is in geld als er een minieme kans op een halve pasvraag is, wel ja, dan krijgt ge dit. Ik hoop echt dat de productie er niet voor gezorgd heeft dat ze toch nog +20k gaan op het einde (bv. door de te winnen bedragen te verhogen), want de kandidaten verdienen het eigenlijk niet dit jaar.

Dat hebben we toch gezien? Annelotte heeft 2000 geboden, Sven heeft 7600 geboden, Lennart heeft 10000 geboden, Jasmien heeft gekeken, Philip heeft gekeken
Inderdaad, en mijn nr. 1 verdachte was Lennart, maar dit doet mij héél hard twijfelen. Om als mol zo eenvoudig open en bloot 10k te doen verdwijnen, dat zou gewoon erg flauw zijn...
Iedereen vermoedt dat Philip gekeken heeft, dus ofwel verdenken ze hem van de mol te zijn, ofwel zagen ze gewoon dat hij heel slecht gelogen heeft toen hij zei dat hij niet gekeken had. Als Philip de mol is, denk ik trouwens dat ik echt niet meer ga kijken volgend jaar.
Annelotte zeer verdacht deze aflevering, maar het werd ook duidelijk in beeld gebracht.
Sven, eigenlijk totaal geen idee meer wat ik van hem moet denken.

Philip is weldegelijk de MVP van dit jaar.
Annelotte is leuk om naar te kijken.
Sven betert met de aflevering en krijgt meer sympathie van me.
Lennart is aaibare puppy en mag van mijn part dit spel winnen.

De mol zou nooit 10k bieden en het zou een heel sterke acteerprestatie zijn van Lennart. Denk nog altijd Annelotte.

De mol zou nooit 10k bieden en het zou een heel sterke acteerprestatie zijn van Lennart. Denk nog altijd Annelotte.
Waarom niet?
Ik heb soms al eens gedacht wat voor acties ik zou doen als mol en zo'n zet zoals Lennart had ik vooraf ook al in gedachten. Alle voorgaande afleveringen nooit meedoen voor pasvragen om dan 1x een 'gefrustreerde kanidaat' actie te doen en 10000€ voor de ogen van alles en iedereen te verbrassen en er nog mee wegkomen ook. Ik blijf bij Lennart in ieder geval.

Die zoveel moeite doet om de opdracht met dat papieren vliegerke te doen slagen en vervolgens precies juicht alsof ze de wereldbeker voetbal gewonnen heeft?

Sowieso dat volgende week die 10 000 euro terug in de pot kan komen als Isidoor op de rode knop drukt.

Ik vond dit wel een topaflevering eerlijk gezegd. Een groep die al de hele reeks lang niet geïnteresseerd is in geld als er een minieme kans op een halve pasvraag is, wel ja, dan krijgt ge dit. Ik hoop echt dat de productie er niet voor gezorgd heeft dat ze toch nog +20k gaan op het einde (bv. door de te winnen bedragen te verhogen), want de kandidaten verdienen het eigenlijk niet dit jaar.

Inderdaad, en mijn nr. 1 verdachte was Lennart, maar dit doet mij héél hard twijfelen. Om als mol zo eenvoudig open en bloot 10k te doen verdwijnen, dat zou gewoon erg flauw zijn...
Iedereen vermoedt dat Philip gekeken heeft, dus ofwel verdenken ze hem van de mol te zijn, ofwel zagen ze gewoon dat hij heel slecht gelogen heeft toen hij zei dat hij niet gekeken had. Als Philip de mol is, denk ik trouwens dat ik echt niet meer ga kijken volgend jaar.
Annelotte zeer verdacht deze aflevering, maar het werd ook duidelijk in beeld gebracht.
Sven, eigenlijk totaal geen idee meer wat ik van hem moet denken.
Jasmien had al gekeken voor hem natuurlijk dus moest helemaal niet meer kijken voor het geld
Die zoveel moeite doet om de opdracht met dat papieren vliegerke te doen slagen en vervolgens precies juicht alsof ze de wereldbeker voetbal gewonnen heeft?

Sowieso dat volgende week die 10 000 euro terug in de pot kan komen als Isidoor op de rode knop drukt.
Of je weet als Mol dat die landing sowieso gaat falen of enkel met hulp waardoor er nog amper geld in de pot gaat?

Annelotte dat zie ik toch écht niet hoor. 5 afleveringen geleden niet en nu nog altijd niet. Die doet toch té veel goed, niet?

Nu ja, ik zou het nu ook gewoon echt niet meer weten. Lennart is dan de meest logische keuze, zeker? Die 10.000 is misschien wel opzichtig, al zat hij wel in de beste positie om de emotionele kaart te spelen.

Het zou toch echt grappig zijn, moest het toch gewoon Philip zijn :p

eigenlijk zou je bij dat bieden voor de hele pot kunnen gaan, en op iemand gokken waar je vrij zeker bent dat die niet gekeken heeft. hoger kun je toch niet bieden he. het geld blijft dan toch in de pot, en je kan voor de tactiek/lol nog een "dju, verkeerd gegokt" er achter aan gooien.
dat was nu ook mijn gedacht :) Ik zou dat nog overwogen hebben :)

Je weet dat als je daar lang genoeg wacht, dat die landing niet lukt. Je weet ook dat die instructies niet duidelijk zijn (stond bvb geen hoogte en snelheid bij...). De kans dat dat ging lukken zonder de radiotoren is klein. Dan ben je beter af om het nét op tijd wel te halen, dan dat ze de radiotoren inroepen he...

Wat ik in de laatste commentaren vooral zie is Lennart, Lennart, en Lennart.

Ik mis vooral het inzicht dat als Philip niet had gekeken in de dossiers, er ook geen 10.000 EUR zou verdwenen zijn (en ondergeschikt dat Lennart geen vrijstelling had bemachtigd).

In mijn ogen is niet Lennart, maar wel Philip de grote verrader. Iedereen had namelijk beloofd op de Leerdammer om niet te kijken (enfin: niets te noteren in het molboekje, maar ik denk dat iedere kandidaat op dat moment wel wist dat je gewoon niet moest kijken). Lennart heeft dat gewoon uitmuntend gespeeld door het hoogste bod uit te brengen, hij wist perfect dat het geld enkel ging verdwijnen indien de persoon op wie hij gokte, Philip dus, gekeken had. En bovendien was er geen afspraak gemaakt rond het uitbrengen van dat bod: Lennart was niet gebonden aan een afspraak maar Philip wel. Het is dus ook door Philip (en Jasmien) dat die 4.000 EUR niet in de pot is geraakt. Wat Lennart heeft gedaan is van die 4.000 EUR, 14.000 EUR gemaakt, maar het komt wel allemaal op Philip zijn nek terecht. Volgens mij is er dan ook grondig geknipt in de scène achteraf, want precies niemand die zich stevig kwaad maakt op Philip... wat ik dus totaal niet begrijp.

Gegeven zijn uitleg dat iedereen toch egoïstisch speelt, gun ik het hem van harte. Dat, of hij is de mol natuurlijk, maar infeite maakt dat in deze situatie niet uit vanuit zijn persoon gezien.

Je weet dat als je daar lang genoeg wacht, dat die landing niet lukt. Je weet ook dat die instructies niet duidelijk zijn (stond bvb geen hoogte en snelheid bij...). De kans dat dat ging lukken zonder de radiotoren is klein. Dan ben je beter af om het nét op tijd wel te halen, dan dat ze de radiotoren inroepen he...
Wat is lang genoeg wachten? De piloten konden toen al (En ook na de instructies deels ook, ook al was er niet veel tijd ) nog steeds de hulp van de toren inroepen. Dat je beter af bent om een stukje van de puzzel te doen lukken ipv te mislukken ... ?

Als Bart dit jaar had meegedaan had ie sowieso de informatie bekeken of 17600 euro ingezet:rofl:

Laatst bewerkt:
Als de makers het toelaten dat de mol zo maar even 10.000€ uit de pot haalt, zonder iets te doen, dan zullen daar toch stevige reacties op komen denk ik.. Dus ik denk niet dat Lennart de mol is. Anders zeer flauw van de makers imo.. nogal makkelijk om wat minder uit te moeten betalen.

Terug
Bovenaan