De Mol 2021

De Mol 2021

He enige minpunt aan het programma de mol vind ik , dat het voor de mol niet zoveel uitmaakt wat hij doet.
Voorlopig sinds de nieuwe seizoenen heb je 2 soorten mollen gehad. (de oude seizoenen was ik wat te jong)

- Je hebt oftewel een mol die veel geld uit de pot haalt en meestal wordt dit dan opzichtig (maar de mol doesn't care want er is geen straf voor hem). IK dacht dat bij Gilles iedereen er vrij snel aan uit was van de kandidaten zelf.

- Je hebt een onzichtbare mol en doet niet zoveel , maar blijft wel heel onzichtbaar maar haalt zo weinig geld uit de pot
(zoals vorig jaar waarbij er maar enkele de mol wisten, maar er nauwelijks geld uit de pot was verdwenen door de mol zelf )

Er zou toch een systeem moeten zijn voor de mol waarbij dat hij geld dat uit de pot kan verdienen kan winnen , maar bvb. 500 euro verliest iedere eliminatie ronde iemand eens op hem stemt.
Bij Gilles zaten enkel de twee finalisten (Hanne + Cathy) juist. De vierde (Stijn) zat toen verkeerd en Hanne leek hem ervan te willen overtuigen dat het Gilles was omdat ze met Stijn de finale wilde spelen.😅

Toen ze nog met 6 waren heeft mol Gilles Bruno ook gevraagd om te mollen (die proef met dat broodje in de metro -één van de meest legendarische stukjes moltv voor mij ooit, met een kandidaat die geen honger had maar zich wel opgaf voor de eetproef en na 1 hap geen honger meer had 😂), onder het mom van samen onder 1 hoedje te spelen en de rest te verwarren omdat ze beiden 'wisten' dat Bruno de mol niet was. Bruno heeft Gilles op geen enkel moment verdacht toen. 😂 Dat was echt heel mooi.

weet het niet helemaal meer goed , maar toch vind ik het jammer dat er voor de mol niets op het spel staat.
Behalve hoe cool hij overkomt op tv :)

He enige minpunt aan het programma de mol vind ik , dat het voor de mol niet zoveel uitmaakt wat hij doet.
Voorlopig sinds de nieuwe seizoenen heb je 2 soorten mollen gehad. (de oude seizoenen was ik wat te jong)

- Je hebt oftewel een mol die veel geld uit de pot haalt en meestal wordt dit dan opzichtig (maar de mol doesn't care want er is geen straf voor hem). IK dacht dat bij Gilles iedereen er vrij snel aan uit was van de kandidaten zelf.

- Je hebt een onzichtbare mol en doet niet zoveel , maar blijft wel heel onzichtbaar maar haalt zo weinig geld uit de pot
(zoals vorig jaar waarbij er maar enkele de mol wisten, maar er nauwelijks geld uit de pot was verdwenen door de mol zelf )

Er zou toch een systeem moeten zijn voor de mol waarbij dat hij geld dat uit de pot kan verdienen kan winnen , maar bvb. 500 euro verliest iedere eliminatie ronde iemand eens op hem stemt.
Van Gilles wisten enkel de twee finalisten het en was het zoals @Eland zegt ook heel duidelijk dat de laatste afvaller totaal fout zat. Je zag zo het conflict op het gezicht van Hanne toen ze doorhad dat Stijn fout zat. Gilles is trouwens de mol die in de follow the money overzichten van alle mollen het meeste geld heeft verdiend. Maar toen had je natuurlijk Cathy die heel het principe van 'zelf mollen om af te leiden van de echte mol' heeft geperfectioneerd.

Alina zat in de lijn van de andere mollen. Enkel Eline in het tweede seizoen heeft echt bijna geen geld in de groepspot gebracht. Maar dat was ook het enige seizoen waar ik vrij snel vrij zeker wist wie de mol was ...

Toen ze nog met 6 waren heeft mol Gilles Bruno ook gevraagd om te mollen (die proef met dat broodje in de metro -één van de meest legendarische stukjes moltv voor mij ooit, met een kandidaat die geen honger had maar zich wel opgaf voor de eetproef en na 1 hap geen honger meer had 😂), onder het mom van samen onder 1 hoedje te spelen en de rest te verwarren omdat ze beiden 'wisten' dat Bruno de mol niet was. Bruno heeft Gilles op geen enkel moment verdacht toen. 😂 Dat was echt heel mooi.
Die metroproef was in zijn geheel gewoon geniaal. Al was ik toen nog zo naïef om te denken dat de mol niet -tijdens- proeven gebrieft zou worden over hoe de andere kandidaten het deden. Vandaar dat Gilles alles gaf voor die proef, omdat hij wist dat de andere kandidaten het verprutst hadden. Daardoor leek het alsof hij onmogelijk de mol kon zijn ... Ik kijk nu helemaal anders naar dat programma :p

weet het niet helemaal meer goed , maar toch vind ik het jammer dat er voor de mol niets op het spel staat.
Behalve hoe cool hij overkomt op tv :)
Die zit twee weken in volle stress om ontmaskerd te worden ... Die zitten twee weken 24/24 bij elkaar he, wij zien daar maar een fractie van. Je moet tegelijk proberen opdrachten saboteren en ook in de onbewaakte momenten, waar er niet gefilmd wordt, zorgen dat je de schijn hoog houdt. Ook wanneer je een goeie klik hebt met een andere kandidaat en die kandidaat jou in vertrouwen neemt enzovoort.

Niet dat dit een mol actie ofzo was, 't zijn gewoon allemaal prutsers.
Ik mis deze editie idd wel de team spirit en ook de vriendschappelijke sfeer. Ze vallen over elkaar heen om een eigen voordeel te halen om dan voor de finish in de kuil te vallen. De mol hoeft enkel hier en daar een ego aan te jagen en dan achterover te leunen.

Over 3 weken zal het wss een hechter team zijn maar op dit moment spelen ze zichzelf wat uit elkaar.

Was het zo niet in de eerste seizoenen? Dat de mol kreeg wat hij uit de pot had weten houden?

Kan me zelfs herinneren dat in die tijd de twee finalisten dachten dat de andere de mol was zonder de echte mol te benoemen. Dát zou pas ongelofelijk awesome zijn!

Was het zo niet in de eerste seizoenen? Dat de mol kreeg wat hij uit de pot had weten houden?

Kan me zelfs herinneren dat in die tijd de twee finalisten dachten dat de andere de mol was zonder de echte mol te benoemen. Dát zou pas ongelofelijk awesome zijn!

Nogmaals, de mol werd altijd al financieel gecompenseerd, maar volgens mij staat dat los van hoeveel geld hij/zij uit de pot gehouden heeft. Dat laatste is trouwens toch ook moeilijk om precies vast te leggen? Als de mol er bv. subtiel voor zorgt dat een andere kandidaat geen geld verdient in een opdracht, in hoeverre telt dat dan ook mee? Stel dat de mol zorgt voor nervositeit (bv. in de dominoproef), en kandidaten duwen dan per ongeluk de blokjes omver, is dat verloren bedrag dan voor de mol? Of in een groepsdiscussie over 'vrijstelling versus geld' zoals in die bunker in aflevering 2 met de rode knop, is dat dan 5000 euro voor de mol? (terwijl quasi alle kandidaten direct voor de vrijstelling kozen) En veel proeven zijn met meerdere kandidaten tegelijk, dus begin maar eens af te spreken met de mol hoeveel van het 'verloren' geld er dan voor hem/haar zou zijn. Het is praktisch gezien gewoon niet haalbaar.

Voor je 2e punt, hier is een mooie samenvatting van alle voorbije mollen: https://newsmonkey.be/de-mol-beste-slechtste-mollen/
Hugo was de enige bij wie niet allebei de finalisten wisten dat hij de mol was. Bij alle andere mollen wisten beide finalisten het, en kwam het enkel aan op hoe goed / hoe snel ze de vragenlijst ingevuld hebben.

heb je een bron ivm compensatie van de Mol?
Ik heb dat ooit gelezen/gezien in een interview met Gilles De Coster. Ik zal eens zoeken of ik dat nog terugvind...

edit: niet direct teruggevonden, maar ben er wel vrij zeker van
en op zich toch ook logisch dat de mol betaald wordt, die werkt eigenlijk tijdelijk voor dat programma he (incl. een hoop, waarschijnlijk verplichte, interviews achteraf)

Laatst bewerkt:
Ma ik zou toch echt "nen bart" zijn denk ik. Dat geld zou me aan geen kanten interesseren. Het spel, willen winnen, de mol vinden, ja dat!

Ik heb dat ooit gelezen/gezien in een interview met Gilles De Coster. Ik zal eens zoeken of ik dat nog terugvind...

edit: niet direct teruggevonden, maar ben er wel vrij zeker van
en op zich toch ook logisch dat de mol betaald wordt, die werkt eigenlijk tijdelijk voor dat programma he (incl. een hoop, waarschijnlijk verplichte, interviews achteraf)
voor die interviews kan je je wel laten vergoeden. plus elke acte-de-presence op een fuif of dergelijke dingen meer. je verdient daar wel meer aan hoor, zeker ivm een Jens die er na een halve aflevering al uit ligt

Wat ik me afvroeg en in een interview met Gilles gevonden heb.

Weet je altijd wie de afvaller is als de eliminaties starten en hoe bepaal je de volgorde?

Ja, natuurlijk weet ik dat. De volgorde hangt af van de inspiratie van het moment. Het moet altijd spannend zijn, het rode scherm moet op elk moment kunnen vallen. Als eerste, als vierde, als zevende, … op elk moment.

Wat ik me afvroeg en in een interview met Gilles gevonden heb.

Weet je altijd wie de afvaller is als de eliminaties starten en hoe bepaal je de volgorde?

Ja, natuurlijk weet ik dat. De volgorde hangt af van de inspiratie van het moment. Het moet altijd spannend zijn, het rode scherm moet op elk moment kunnen vallen. Als eerste, als vierde, als zevende, … op elk moment.
Vind ik jammer. Zou veel leuker zijn als Gilles dit ook niet wist zodat het rode scherm ook regelmatig als eerste of als laatste voorvalt. (Dit is nu statistisch gezien veel minder het geval, doordat Gilles weet wie het rode scherm heeft.)
Vroeger vroeg hij soms nog aan de kandidaten zelf wie er als eerste zijn scherm wilde zien, dit vond ik ook nog tof. Maar dat is ondertussen ook al jammer genoeg lang geleden.

Ging Sven nu bewust op een bomstoel zitten? Die leek me toch niet de stoel vlak bij hem te nemen.

Anderzijds heeft hij met Philip wel de tips doorgegeven. Maar voor 1 pasvraag had ik het niet gedaan, dan was ik voor het geld gegaan

Edit: en nu zegt Philip dat ook :D

Sven ging wel heel rap naar die stoel. En hij stond niet dicht bij die stoel hé. Logischer keuze was een van de 2 andere stoelen recht voor z'n neus maar hij ging echt snel naar net die ene stoel.

Zelden meer gehoopt dat iemand eraf valt dan Sven nu.

Hoe kan je nu daarmee akkoord gaan.

Terug
Bovenaan