De Mol 2021

De Mol 2021

Wat lees ik hier allemaal...
- 'Kandidaten die meedoen voor het gratis reisje en geen interesse hebben in het spel.' Komt het echt zo op jullie over?

- 'Veel deelnemers die bewust lopen te saboteren om verdacht te worden.' Waar is er dan zo opvallend bewust geknoeid?
Kom aub niet af met die bunkeropdracht. Als je daar niet voor de vrijstelling gaat en de andere ploeg wel, heb je 2 kansen op 5 (of zelfs 4 als de mol in jou team zit) om af te vallen. Nog nooit is een opdracht vrijstelling vs geld zo buitenproportioneel geweest dat wanneer je niet voor de vrijstelling ging, je zo vroeg in het spel 40 of 50% kans had om af te vallen.

Ik vind Philip hilarisch, echt waar :')
Jasmien is irritant.
Sven is ook redelijk irritant, al viel em de laatste aflevering best mee.

De rest is grijs, maar echt zo grijs dat ik zelfs, moest ik dit topic niet meelezen, de naam van de vaatchirurg na 3 afl nog altijd niet zou geweten hebben.
Weinig sympathie voor Philip precies in het algemeen, maar zijn droge humor weet ik wel te apprecieren. Tegen toevallige voorbijgangers tijdens de afdaling met wijnglazen : "hebben jullie al iets besteld?" :rofl:
Al moet ik toegeven dat ook mijn tieners mij maar raar bekeken toen ik mij hiermee een breuk aan het lachen was.

Dat mensen bewust tegenwerken om zichzelf verdacht te maken is toch wel iets dat al lang is? Als alleen de mol zou tegenwerken dan zou iedereen op dezelfde mol stemmen en dan heb jij zelf minder kans om te winnen. Als jij zelf duidelijk iemand bent die "duidelijk de mol NIET is" dan hebben al uw tegenstanders een voordeel want zij hebben iemand minder die de mol kan zijn terwijl voor uzelf iedereen de mol kan zijn.
Akkoord, maar ik heb nog niet iemand gezien die overduidelijk bewust aan het saboteren is gegaan, zelfs mol Annelotte niet.

Ook al door veel ex-kandidaten aangehaald dat het nog wel meevalt met dat bewust zelf saboteren om zichzelf verdacht te maken.

Is al meerdere seizoenen het geval hoor. Dat en echt lompe kandidaten.
Vooral die lompe kandidaten... Elk seizoen zit er zo wel minstens eentje in waarvan ik eigenlijk hoop dat ze de mol zijn omdat ze anders echt te dom en/of te onhandig overkomen om zelfstandig te leven :D
Erg genoeg is het nog nooit de mol geweest.

Het is wel de bedoeling dat de mol niet té opzichtig te werk gaat zodat die niet vanaf dag 1 door iedereen ontmaskerd is. Je kan wel elk dominoblokje omverlopen of Isidoor opjagen en door de blokjes laten lopen, maar dat is ook niet de bedoeling.

Daarbij zijn die proeven ook niet allemaal even evident, dus durft er vaak iets te mislukken omdat het gewoon niet simpel is.

Het is wel de bedoeling dat de mol niet té opzichtig te werk gaat zodat die niet vanaf dag 1 door iedereen ontmaskerd is. Je kan wel elk dominoblokje omverlopen of Isidoor opjagen en door de blokjes laten lopen, maar dat is ook niet de bedoeling.

Daarbij zijn die proeven ook niet allemaal even evident, dus durft er vaak iets te mislukken omdat het gewoon niet simpel is.

maar als iedereen dat doet dan weten ze ook dat iedereen dat doet.
Dus door opvallend te mollen ga je meer doen alsof je een gewone kandidaat en niet als een mol.

Reverse reverse psychology

Akkoord, maar ik heb nog niet iemand gezien die overduidelijk bewust aan het saboteren is gegaan, zelfs mol Annelotte niet.
Dan steken we het op hun lompheid, wat even ergerlijk is voor mij. Soit, het is geen verplichting om elk seizoen goed of beter dan het vorige te vinden he. Voor mij is het dat duidelijk niet en dat deel ik mee in de topic over de mol.
Tijdens die dominoproef waren er daar toch enkelen die serieus aan het vals mollen waren.

-Advocate die gewoon een hoop blokjes richting hun werk schot en bijna alles omvergooit
-Die turkse die een hond vastheeft tijdens het leggen van de blokken waardoor de helft valt
-De docent die herhaaldelijk laat vallen en toch blijft doordoen waardoor net voor het einde alles omvalt
-De recruitster die gewoon niet meedoet en aan de zijkant zogezegd de hond aan het trainen is (steek die klotehond toch in het kot van die 3D printer?)

Wat mij toch elk jaar ook opvalt is dat er altijd mensen zijn die verwachten dat die kandidaten daar met militaire discipline en precisie spelen. Dat het net altijd om 10 doodgewone Vlamingen gaat, is net de grote kracht van dit programma. Je hebt kandidaten die helemaal voor de groepspot gaan en alle proeven willen winnen, kandidaten die net extreem tactisch zijn en ook bezig zijn met zichzelf verdacht te maken, kandidaten die vooral voor de ervaring en de groepssfeer gaan en daardoor nogal naïef het spel spelen , kandidaten die zo lomp of zo dom zijn als een achterdeur, kandidaten die een rolletje van zichzelf spelen, kandidaten die elke gezichtsuitdrukking en scheet analyseren, ...

Heel veel van dat 'vals' mollen zijn gewoon kandidaten met stress, kandidaten die niet handig zijn, kandidaten die niet fit genoeg zijn, kandidaten die hun medestanders totaal niet vertrouwen of kandidaten die (al dan niet door de omstandigheden) efkes een gigantische brainfart doen. Maar dat maakt het programma net zo mooi.

Er zitten ook vaak proeven bij waar ik zelfs niet aan zou beginnen. Die opdracht van Lennart en Annelotte met dat vouwen van een hondje bijvoorbeeld, ik zou niet weten waar te beginnen om dat uit te leggen, en als ik het zelf zou moeten plooien is de kans groter dat ik een hondendrol heb gevouwen dan effectief een hond. Mensen zouden mij dan ook verdenken van bewust te saboteren, terwijl ik dat gewoon écht niet kan.

Laatst bewerkt:
Wat mij toch elk jaar ook opvalt is dat er altijd mensen zijn die verwachten dat die kandidaten daar met militaire discipline en precisie spelen. Dat het net altijd om 10 doodgewone Vlamingen gaat, is net de grote kracht van dit programma. Je hebt kandidaten die helemaal voor de groepspot gaan en alle proeven willen winnen, kandidaten die net extreem tactisch zijn en ook bezig zijn met zichzelf verdacht te maken, kandidaten die vooral voor de ervaring en de groepssfeer gaan en daardoor nogal naïef het spel spelen , kandidaten die zo lomp of zo dom zijn als een achterdeur, kandidaten die een rolletje van zichzelf spelen, kandidaten die elke gezichtsuitdrukking en scheet analyseren, ...

Heel veel van dat 'vals' mollen zijn gewoon kandidaten met stress, kandidaten die niet handig zijn, kandidaten die niet fit genoeg zijn, kandidaten die hun medestanders totaal niet vertrouwen of kandidaten die (al dan niet door de omstandigheden) efkes een gigantische brainfart doen. Maar dat maakt het programma net zo mooi.

Er zitten ook vaak proeven bij waar ik zelfs niet aan zou beginnen. Die opdracht van Lennart en Annelotte met dat vouwen van een hondje bijvoorbeeld, ik zou niet weten waar te beginnen om dat uit te leggen, en als ik het zelf zou moeten plooien is de kans groter dat ik een hondendrol heb gevouwen dan effectief een hond. Mensen zouden mij dan ook verdenken van bewust te saboteren, terwijl ik dat gewoon écht niet kan.
En meer nog, de groep kandidaten wordt met opzet samengesteld zodat je altijd een mix hebt van dat soort verschillende mensen.

Want als je 9 kandidaten hebt die het spel allemaal keihard en tactisch spelen, ga je geen leuke tv krijgen.
Of 9 kandidaten die echt alleen maar de opdrachten willen doen slagen.
Of nog erger, 9 kandidaten met elk twee linkerhanden, hoe ergerlijk zou het programma dan zijn (wordt dan uitlach tv).

ik denk ook dat mensen de leepheid van de makers onderschatten bij die domino-proef. eerst iedereen die keuze laten maken, zodat er met serieuze discussie aan het domino-leggen kan begonnen worden. da's echt iets waar ge absolute focus en geen stress bij kunt gebruiken, dus de kandidaten eerst wat opfokken: strakke zet.

die hond zat bij Samira op de schoot, toen die blokjes omstootte ook
en Philip, tja, eigenlijk hadden de andere kandidaten hem na de eerste paar keer gewoon van heel dat domino-gedoe moeten weg houden.

Annelotte heeft het Euroteken van de 750 compleet volgezet, dus die 'hielp' wel mee.
Als ze de mol zou zijn en ze merkt dat iedereen meermaals zit te sukkelen, dan is er stimulans genoeg om zelf je best te doen en minder op te vallen. Zo zou ik het althans doen: kijken naar de onbekwaamheid van de rest en zelf er boven uitschieten, indien dat kan.

en Philip, tja, eigenlijk hadden de andere kandidaten hem na de eerste paar keer gewoon van heel dat domino-gedoe moeten weg houden.

Dat was ook gebeurd dacht ik? Daarom vond ik het vreemd dat hij daar op het allerlaatste toch weer aan de blokjes zat te prutsen

nee, Sven (of Lennart?) zei dat hij zich aan een ander deel van die domino's moest bezig houden, zodat hij minder schade zou kunnen doen

nee, Sven (of Lennart?) zei dat hij zich aan een ander deel van die domino's moest bezig houden, zodat hij minder schade zou kunnen doen
maar de Sven smijt wel in colère zijn stenen tegen de grond wat vervolgens tegen de rest van de stenen vliegt 🤡 Niet dat dit een mol actie ofzo was, 't zijn gewoon allemaal prutsers.

Eerlijk gezegd krijg ik van domino stenen ook stress. Kijken alleen al deed mijn hart sneller kloppen

Sven deed dat heel op het laatste, als ze nog enkele minuten over hadden. Was de moeite niet meer om opnieuw te beginnen, dus maakte niet uit als hij het tegen de rest van de blokken gooide.

He enige minpunt aan het programma de mol vind ik , dat het voor de mol niet zoveel uitmaakt wat hij doet.
Voorlopig sinds de nieuwe seizoenen heb je 2 soorten mollen gehad. (de oude seizoenen was ik wat te jong)

- Je hebt oftewel een mol die veel geld uit de pot haalt en meestal wordt dit dan opzichtig (maar de mol doesn't care want er is geen straf voor hem). IK dacht dat bij Gilles iedereen er vrij snel aan uit was van de kandidaten zelf.

- Je hebt een onzichtbare mol en doet niet zoveel , maar blijft wel heel onzichtbaar maar haalt zo weinig geld uit de pot
(zoals vorig jaar waarbij er maar enkele de mol wisten, maar er nauwelijks geld uit de pot was verdwenen door de mol zelf )

Er zou toch een systeem moeten zijn voor de mol waarbij dat hij geld dat uit de pot kan verdienen kan winnen , maar bvb. 500 euro verliest iedere eliminatie ronde iemand eens op hem stemt.

Terug
Bovenaan