De Mol 2021

De Mol 2021

Geen echt leuke, maar wel een goeie aflevering. Er zit er altijd eentje in waarbij de groepssfeer even onder nul gaat, dat is niet aangenaam voor de kijker maar wel goed voor het spel.

Zoals steeds nog altijd geen idee wie de mol zou kunnen zijn. Ik zie hier al meermaals gelezen dat sommige beelden van kandidaten niet uitgezonden zouden worden moest die kandidaat de mol zijn ... maar ik heb dat intussen al van een drietal kandidaten gelezen, dus ik sluit Philip zeker niet uit. Gewoon openlijk mollen en er van uitgaan dat iedereen gaat denken dat het te duidelijk is en dat hij gewoon zichzelf probeert verdacht te maken.

Zoals steeds nog altijd geen idee wie de mol zou kunnen zijn. Ik zie hier al meermaals gelezen dat sommige beelden van kandidaten niet uitgezonden zouden worden moest die kandidaat de mol zijn ... maar ik heb dat intussen al van een drietal kandidaten gelezen, dus ik sluit Philip zeker niet uit. Gewoon openlijk mollen en er van uitgaan dat iedereen gaat denken dat het te duidelijk is en dat hij gewoon zichzelf probeert verdacht te maken.
Dat lijkt me eigenlijk een slechte hoofdtactiek van een mol. Je kan af en toe openlijk mollen, maar in elke proef? Dan gaan de andere kandidaten je toch zo snel mogelijk buitenspel zetten omdat ze denken "zelfs al is hij de mol niet, hij doet ons altijd geld verliezen dus hem willen we niet te veel macht in de proeven geven." Als mol win je daar dan toch niets bij?

Bwa, hij heeft ook wel al een paar keer serieus wat geld binnengebracht he, het is dus niet dat hij (indien het Philip is) altijd zit te mollen.

Een systeem waarbij hij/zij het geld dat uit de groepspot gehouden wordt zelf mag hebben lijkt me niet ideaal. Dan zou de mol misschien net teveel risico's gaan nemen, voor het geld, terwijl het doel hier toch duidelijk is om vooral een leuk tv-programma te maken.
Zou toch perfect gaan in combinatie met dat bedrag dan te delen door het aantal keer hij/zij tijdens de testen werd geselecteerd als "Wie is de mol?" door de andere kandidaten? Dan ben je dus gemotiveerd om zo veel mogelijk geld uit de pot te houden + zo lang mogelijk verborgen te blijven als mol.

Blad, steen, schaar voor een pasvraag te bemachtigen bij de mol, for real?
Ge ziet hoe het nu verlopen is.
Tijdverlies, gepruts en allemaal opgefokt :)

Ik ging er op dat moment ook van uit dat iedereen voor de pasvragen ging, wat uiteraard ook de enige correcte keuze is, behalve voor de mol. Maar dan moet ge er nog van overtuigd zijn dat de mol de andere persoon kan overtuigen.

Nu de eerste gevallen is zal bij de volgende proef waar pasvragen te bemachtigen zijn zullen er wel geen naïevelingen meer zijn en gaat iedereen voor de pasvragen.

Ik vond het onbegrijpelijk dat mensen voor 1000 euro gaan.

Mensen die denken dat Philip de mol is hebben misschien nog nooit het programma gevolgd ofzo?

Echt no way dat ze zo een speciaal type persoon de mol maken. De mol is altijd een heel sociaal persoon die snel goed in de groep ligt.
En ze doen hem in de montage constant heel verdacht overkomen, wat ook nooit gebeurt met de echte mol.
En hij heeft al het meeste geld binnengehaald, gevolgd door Annelotte: https://www.wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Sinds dat men 'follow the money' doet op het internet zijn de programmamakers wel slim genoeg geweest om ervoor te zorgen dat de mol niet noodzakelijk op de laatste plaats staat (minste geld). Maar je kan de topverdieners nog altijd beginnen uitsluiten hoor...

Jasmien, Katrien, Lennart, dat zijn voor mij de mogelijke mollen.

Mensen die denken dat Philip de mol is hebben misschien nog nooit het programma gevolgd ofzo?

Echt no way dat ze zo een speciaal type persoon de mol maken. De mol is altijd een heel sociaal persoon die snel goed in de groep ligt.
En ze doen hem in de montage constant heel verdacht overkomen, wat ook nooit gebeurt met de echte mol.
En hij heeft al het meeste geld binnengehaald, gevolgd door Annelotte: https://www.wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php

Sinds dat men 'follow the money' doet op het internet zijn de programmamakers wel slim genoeg geweest om ervoor te zorgen dat de mol niet noodzakelijk op de laatste plaats staat (minste geld). Maar je kan de topverdieners nog altijd beginnen uitsluiten hoor...

Jasmien, Katrien, Annelotte, dat zijn voor mij de mogelijke mollen.
Maar dan valt Katrien af, want als je als mol zijnde weet dat je avontuur onmiddellijk gedaan kan zijn als je concurrent mol uit het maisveld in de auto geraakt ... dan kies je echt wel voor een meer strategische plaats ... aan het paintballgeweer bijvoorbeeld.

Maar dan valt Katrien af, want als je als mol zijnde weet dat je avontuur onmiddellijk gedaan kan zijn als je concurrent mol uit het maisveld in de auto geraakt ... dan kies je echt wel voor een meer strategische plaats ... aan het paintballgeweer bijvoorbeeld.
Op basis van 1 opdracht zou ik persoonlijk in ieder geval geen conclusies trekken. We weten daar bv. ook totaal niet wat de mol wel of niet weet over de reservemol, en of hij/zij die dus uberhaupt zou herkennen tijdens die proef...

Katrien staat wel relatief hoog bij follow the money (plaats 3). Lijkt me in ieder geval ook een potentiële winnaar, als ze de mol niet is.

Op basis van 1 opdracht zou ik persoonlijk in ieder geval geen conclusies trekken. We weten daar bv. ook totaal niet wat de mol wel of niet weet over de reservemol, en of hij/zij die dus uberhaupt zou herkennen tijdens die proef...

Katrien staat wel relatief hoog bij follow the money (plaats 3). Lijkt me in ieder geval ook een potentiële winnaar, als ze de mol niet is.
Maar de mol heeft wel een ganse voorbereiding gehad, daar naartoe geleefd etc, dan ga je toch niet effe alles op het spel zetten en risico lopen om er direct uit te liggen?

Ook al is de kans klein dat je iemand door zo'n pak herkent: je eist toch gewoon een plaats aan zo'n geweer op en knalt alles en iedereen af die uit dat veld komt??

Of het is natuurlijk allemaal fake geweest en die 2e mol bestond gewoon niet, maar is uitgevonden om de groep niet automatisch Noah te kunnen laten uitsluiten?

Da's volgens mij niet de meest strategisch plaats plus je medespelers zijn er ook op gebrand om zoveel mogelijk tegenstanders af te knallen. Waar zij stond, kon ze het aantal spelers die het veld in kwamen beperken. Ik denk niet dat het toevallig is dat zij haar twee pijlen raak heeft geschoten.

Da's volgens mij niet de meest strategisch plaats plus je medespelers zijn er ook op gebrand om zoveel mogelijk tegenstanders af te knallen. Waar zij stond, kon ze het aantal spelers die het veld in kwamen beperken. Ik denk niet dat het toevallig is dat zij haar twee pijlen raak heeft geschoten.
sowieso denk ik dat ge als mol óók die eerste proef wilt winnen, omdat ge zélf ook kunt afvallen daar. gij weet misschien wie de 2de mol is, maar de rest weet dat niet. dus ge moet, zelfs in de laatste linie, wel ergens gaan staan waar ge goed kunt mikken. (gaan we die 2de mol nog terug zien? pas op't einde van die aflevering hebben ze getoond dat beide mollen elkaar ontmoet hebben...)

weet er iemand of die symbolen van die molboekjes gelinkt waren aan een bepaalde aanvaller, of dat die eender welk mochten pakken? want dan kun je als mol natuurlijk wel op die van de andere mol laten mikken...

Die symbolen waren random. Elk mollenboek van de aanvallers waren zwart gekleurd. De rest van de andere deelnemers hadden een eigen kleur. Dus de aanvallers moesten gewoon een boek bemachtigen om door te kunnen gaan naar de volgende linie. Die symbolen waren voor wat extra uitdaging denk ik.

Ge ziet hoe het nu verlopen is.
Tijdverlies, gepruts en allemaal opgefokt :)

Ik ging er op dat moment ook van uit dat iedereen voor de pasvragen ging, wat uiteraard ook de enige correcte keuze is, behalve voor de mol. Maar dan moet ge er nog van overtuigd zijn dat de mol de andere persoon kan overtuigen.

Nu de eerste gevallen is zal bij de volgende proef waar pasvragen te bemachtigen zijn zullen er wel geen naïevelingen meer zijn en gaat iedereen voor de pasvragen.

Ik vond het onbegrijpelijk dat mensen voor 1000 euro gaan.
Waarom behalve voor de mol? Voor de mol is het toch ook goed om voor de pasvragen te gaan ipv geld?

Als mol laat je u medekandidaat beslissen ivm pasvragen of geld natuurlijk...
Indien geld laat je gewoon die opdracht mislukken (door bv een hondje fout te vouwen), indien pasvragen weet je toevallig alle Duitse woordjes die gevraagd worden.
Daar weet je dus echt niks mee.

Met heel deze aflevering weet je eigenlijk niks... Door dat stuk "hypnotiseur" wat airtime te geven (is het geld echt zo hard op?) kaap je gewoon een halve aflevering en weet je daar 1 ding door: die 3 zijn het makkelijkste te beïnvloeden.

Philip is een kluns, Jasmien is een irritant wicht en buiten Sven heeft de rest geen persoonlijkheid. Minste seizoen van de hele reeks tot nu toe.
Ik gok trouwens nog steeds op Katrien. Blijft onopvallend maar molt waar mogelijk (je zou van een vaatchirurg wel een vastere hand verwachten tijdens de dominoproef bv.)

Terug
Bovenaan