De Mol 2021

De Mol 2021

Inderdaad, ze zaten daar met 6 of 7 onderaan die toren. Waarom in godsnaam zou je als eerste die sleutel proberen pakken, er hangt echt niet maar dan ook niets van voordeel aan vast, integendeel. Het als eerste uit die loopgraaf kruipen is misschien zelfs nog erger in dat opzicht...
Iemand moet het doen he.

Afgaande op de vorige mollen, lijkt Sven me een te arrogant/irritant bazeke te zijn om als Woestijnvis nog iets mee te willen doen later.
Maar die heeft gisteren wel serieus wat gemold, jezus mina :eek:

Iemand moet het doen he.
Maar waarom zou je uw kans op meegaan met de groep vergooien omdat anderen kunnen profiteren van uw werk?
Dat is toch een ongelooflijk nadeel waar geen voordeel aan vasthangt???

Niemand met een beetje wil om mee te gaan op reis gaat zich opofferen... en als zeker niet 'omdat iemand het moet doen'

Maar waarom zou je uw kans op meegaan met de groep vergooien omdat anderen kunnen profiteren van uw werk?

Niemand met een beetje wil om mee te gaan op reis gaat zich opofferen... en als zeker niet 'omdat iemand het moet doen'
Als iedereen op zijn gat blijft zitten, ga je ook niet mee he. Dat is nu eenmaal eigen aan zo'n spellen. Uiteraard zijn degenen die afwachten in het voordeel, maar als niemand het risico neemt dan geraak je gewoon die auto niet in.

't Is toch één van de weinige programma's die zo schoon gemonteerd is hé. Precies ne film met momenten.

Schitterende proef om te starten. Al had ik het van beide kanten toch anders aangepakt.

Verdedigers: creëer een bottleneck met uw hindernissen i.p.v. ze random neer te leggen. De zijkanten mochten niet gebruikt worden. Laat ze dan allemaal door 1 kant komen. Of grotendeels in het zicht van de schutters. Ook al hadden ze niet zoveel hindernissen, iedere meter die ze konden blokkeren vanaf de zijkanten was goed.

Aanvallers: hou toch geen rookbom in uw hand, dat maakt u een doelwit. Gooi de rookbommen recht op de schutters. Eens die in de rook staan schieten ze blind.

Ik zeg dat het Kevin is, en zijn stotteren is geacteerd. Dat zou nogal wat zijn hé.

Afgaande op de vorige mollen, lijkt Sven me een te arrogant/irritant bazeke te zijn om als Woestijnvis nog iets mee te willen doen later.
Maar die heeft gisteren wel serieus wat gemold, jezus mina :eek:
Ja maar het ligt er bij hem gewoon véééls te dik op. Hij kan volgens mij nooit de mol zijn.

Besides, de programmamakers hebben er sowieso een handje van weg om elke aflevering iemand anders zowat te framen als mol. Kan goed zijn dat Sven volgende week gewoon totaal niet meer op valt en dat er iemand anders kei-verdacht is.

Zijn gedrag gisteren deed mij een beetje denken aan die ene gast een paar jaar geleden die de lyrics van "Depeche Mode - Personal Jesus" moest aanvullen en daar een woord invulde dat het gewoon nooit van zen leven kon zijn + ik ben geen fan maar zelfs ik wist dat. Het probleem met die gasten is vaak ook dat ze zo druk bezig zijn met zelf den boel te saboteren en te mollen dat ze ondertussen geen oog hebben voor de échte mol.

Tja, de makers van De Mol weten ondertussen wel hoe ze zo een groep moeten samenstellen he.
Typecasting:
- elk seizoen sowieso 1 iemand die gewoon voluit voor de pot wil spelen
- elk seizoen sowieso 1 iemand die opzichtig dingen saboteert om zichzelf verdacht te maken
- elk seizoen sowieso 1 iemand die zich niks aantrekt van dat geld, maar keihard het echte spel speelt en er alles aan doet om zelf in de finale te geraken
- elk seizoen sowieso 1 iemand die een beetje onbeholpen is, voor de slapstick

In verband met de vraag: "in welke linie zat de Mol?". Hoeveel deelnemers zouden daar "juist" geantwoord hebben?

Puur statistisch gezien is het enige correcte antwoord daar linie 3... 5/10 deelnemers zaten daar. Bijna gegarandeerd zijn er daar toch deelnemers die linie 1 (of erger nog, linie 2) selecteren volgens mij terwijl je nooit de nodige reads kan hebben op basis van 1 proef.
- elk seizoen sowieso 1 iemand die gewoon voluit voor de pot wil spelen
Jens :unsure: je ziet hoe ver die gasten er altijd mee komen... heel af en toe geraken die gasten per ongeluk eens redelijk ver (zie Joeri een paar seizoenen terug).

Ik hoop maar één ding: dat er dit jaar niemand bij zit die een heel seizoen lang bij elke proef gaat bleiten over den "Bart" in de groep.

In verband met de vraag: "in welke linie zat de Mol?". Hoeveel deelnemers zouden daar "juist" geantwoord hebben?

Puur statistisch gezien is het enige correcte antwoord daar linie 3... 5/10 deelnemers zaten daar. Bijna gegarandeerd zijn er daar toch deelnemers die linie 1 (of erger nog, linie 2) selecteren volgens mij terwijl je nooit de nodige reads kan hebben op basis van 1 proef.

Jens :unsure: je ziet hoe ver die gasten er altijd mee komen... heel af en toe geraken die gasten per ongeluk eens redelijk ver (zie Joeri een paar seizoenen terug).

Ik hoop maar één ding: dat er dit jaar niemand bij zit die een heel seizoen lang bij elke proef gaat bleiten over den "Bart" in de groep.
Dat merk je elk jaar in het begin van het seizoen he. Je kan toch niet goed zitten op die moment, dus het beste dat je kan doen is uw test zo "statistisch" mogelijks invullen. Altijd het antwoord kiezen met de meeste deelnemers, de rest van de antwoorden spreiden over alle deelnemers.
Je kan eventueel voor uzelf een 50/50 gok nemen en zeggen "de mol is een man (of vrouw)", waardoor ge minder hard moet focussen op alles, maar dan moet je natuurlijk halverwege ook niet ineens iemand anders gaan verdenken...

En toch heb je er elke keer in de eerste aflevering die zeggen "ja, x heeft verdacht gedaan, daar ga ik alles op inzetten".

on a sidenote:

Ik zie Jens wel nog ergens terugkomen, niet? Lijkt me toch immens cru dat je er bij bent en dan zonder enige kans eigenlijk er uit vliegt. Zelfs deze die toch door gingen kregen zelfs nog een extra kans.

Ik zie Jens wel nog ergens terugkomen, niet? Lijkt me toch immens cru dat je er bij bent en dan zonder enige kans eigenlijk er uit vliegt. Zelfs deze die toch door gingen kregen zelfs nog een extra kans.
Idd, dat is wat ik ook denk. Indien hij niet de Mol was is hij gewoon door loterij afgevallen zonder het avontuur al begonnen was. Lijkt me niet echt de stijl van het programma.

Die Jens heeft nooit een rood scherm gehad he?
Dacht dat de voorwaarde moest zijn?

voor de rest is die Sven gewoon zichzelf. Is in het echt ook zo een blaas. Redelijk vol van zichzelf en draagt niets bij tot de groep.

Zeer goede eerste aflevering.
Sven irritante kerel.

Raar dat paar van de 10 aanvallers zich vrijwillig naar de slachtbank hebben laten leiden.
De sleutel proberen pakken, lijkt me dat daar toch wel wat discussie over geweest is wie dat ging proberen? Ik zou mooi op de achtergrond blijven.
Dan, verwonderlijk dat die met 6 quasi bij elkaar uit de maïs stormen en toch allemaal in de gracht geraken...maar dan...blijf toch lekker even net wat langer in de gracht dan de rest en je wandelt gelijk een koning door het veld uit wanneer ze zonder kogels zitten.

Voor tzelfde geld hebben ze blad steen schaar gedaan zonder dat dit in beeld is gekomen

Sven irritante kerel.

Raar dat paar van de 10 aanvallers zich vrijwillig naar de slachtbank hebben laten leiden.
De sleutel proberen pakken, lijkt me dat daar toch wel wat discussie over geweest is wie dat ging proberen? Ik zou mooi op de achtergrond blijven.
Dan, verwonderlijk dat die met 6 quasi bij elkaar uit de maïs stormen en toch allemaal in de gracht geraken...maar dan...blijf toch lekker even net wat langer in de gracht dan de rest en je wandelt gelijk een koning door het veld uit wanneer ze zonder kogels zitten.
Met het risico dat iemand die wel direct uit de gracht gestormd is sneller bij de auto is dan jij natuurlijk...
Ik zou mij waarschijnlijk ook wat verstoppen achter iemand, of idd net iets langer achterblijven

Sven irritante kerel.

Voor die sleutel, die eerste kwam daar alleen aan. Als hij daar de auto los doet, dan is hij ook als eerste daar.
Al is dat nog niet slim natuurlijk...

Stel dat die eerste daar de sleutel heeft, dan kan al de rest dat stuk gewoon overslaan he.

Wat zei je vrouw toen je zo snel weer voor de deur stond?

Ze kon het niet geloven en wist ook niet wat ze ervan moest denken. Ik stond na een dag weer thuis. Ik had het koud en zat volledig onder de modder. De eerste avond hebben we er ook niet over gepraat, want ik kwam in een ondergelopen huis thuis. De storm had ook bij ons in Ieper lelijk huisgehouden. Ik heb dus nog een halve nacht water gepompt en ben dan, na een heel warme douche, in bed gekropen.

Alsof hij nog niet genoeg pech gehad heeft.

Da's echt het eerste jaar waarin iedereen na één aflevering unaniem een kandidaat beu is, proficiat Sven :lol:

Toch wel vreemd dat de persoon die niet al zijn vingers heeft de drone mocht besturen, nie? :unsure:

Sven is meneer Trololo. :D Maar het kan wel zijn dat dit bewust zo gemonteerd is. Zo niet voorspel ik wel wat drama als hij nog lang mee mag draaien, want hij draagt eerder in negatieve zin bij tot de opdrachten.

Terug
Bovenaan