De Mol 2021

De Mol 2021

Uiteraard heb ik de aflevering uitgekeken voor ik hier begin te leuteren.
Dat staat toch los van het feit dat de kans te klein is op garantie dat effectief de reservemol in de auto belandt.

Die helmen en costuums zijn wel ideaal om te chipoteren natuurlijk. In't echt of in edits nadien.
Hoezo liep Noah door het poortje? Iemand met een geblindeerde helm liep door het poortje.
Die kans is exact even groot als elke andere random kandidaat.

Het moment dat ze dat filmpje toonden en iemand zei "Noah ben jij de mol???", zo kei stoer van zijn pintje drinken. :LOL: :ROFLMAO:

Het moment dat ze dat filmpje toonden en iemand zei "Noah ben jij de mol???", zo kei stoer van zijn pintje drinken. :LOL: :ROFLMAO:
Was ook zo'n rare vraag... De kans dat hij nu ineens de mol is, blijft gewoon even groot dan dat één van de andere kandidaten de mol is. Dus die persoon had dat even goed aan een random andere kandidaat kunnen stellen.

Zou het niet kunnen dat de 10 nevenkandidaten gewoon de alternatieve mol was + 9 figuranten die zich opofferen voor de alternatieve mol?
Want zowel bij het beklimmen van die toren voor de sleutel als het uit de gracht komen, offeren zich een paar op om de kogels op te vangen...
Dus als er iemand van de nevenkandidaten in de auto kon raken was het enkel de alternatieve mol :unsure:

Iedereen op Twitter: MiNdFuCk!!! Komaan, je zag dit van mijlen aankomen dat de mol zelf ook niet zeker was van zijn plaats.

Wel weer heel mooi in beeld gebracht!

Zou het niet kunnen dat de 10 nevenkandidaten gewoon de alternatieve mol was + 9 figuranten die zich opofferen voor de alternatieve mol?
Want zowel bij het beklimmen van die toren voor de sleutel als het uit de gracht komen, offeren zich een paar op om de kogels op te vangen...
Dus als er iemand van de nevenkandidaten in de auto kon raken was het enkel de alternatieve mol :unsure:

Dat kwam ook direct in me op: 9 figuranten en één mol. Die figuranten vangen de kogels, de mol weet dan gewoon dat vroeg of laat die 40 kogels op raken en kan vrijuit lopen richting wagen.

Echt belachelijke redenering. Als ze allemaal samen beginnen lopen en ze schieten niet raak op de eerste dan zit er een figurant in de auto :rolleyes:
of kijk de kogels zijn op, nu begint diene ene ineens in actie te schieten , loopt naar de auto en de rest blijft stil staan...

Die kans is exact even groot als elke andere random kandidaat.
Nee, ALS er niet geknoeid is, heeft elke kandidaat heeft op zich 10% om in de auto te geraken.

De kans dat de mol tot in de wagen geraakt is dus echter maar 1/10, terwijl de kans op een "gewone" deelnemer 9/10 is. De statistische kans dat Noah de Mol is, is dus gewoon klein... waar wel exact even groot als de kans dat elke andere kandidaat de mol is: namelijk 1/10.

Nee, ALS er niet geknoeid is, heeft elke kandidaat heeft op zich 10% om in de auto te geraken.

De kans dat de mol tot in de wagen geraakt is dus echter maar 1/10, terwijl de kans op een "gewone" deelnemer 9/10 is. De statistische kans dat Noah de Mol is, is dus gewoon klein... waar wel exact even groot als de kans dat elke andere kandidaat de mol is: namelijk 1/10.
Bwah, de Mol geraakte sowieso snel uit zijn slot. Dus was de kans nog 1/7. Ik ga er vanuit dat hij iemand anders heeft zich laten opofferen bij de toren, waardoor de kans toen nog 1/6 was. Die zat sowieso bij die laatste 6.

Ik ga er ook vanuit dat hij er een paar gebruikt heeft als bullet meat en even heeft afgewacht, dus de kans dat de Mol in de auto geraakt is is wel een pak groter dan 10%.

Ze brachten ook duidelijk in beeld dat er 4 vd 6 waren afgeschoten, de kans is vrij reeël dat de Mol nog over en Noah hem gewoon te snel af was. We zullen het in de nabeschouwing wel weten.

Laatst bewerkt:

Vandaar de "elke" en niet de "een". Uiteindelijk komt het erop neer dat de kans dat Jens de mol was, 1/10 was, en de kans dat Noah de mol is, is dat ook. Wat me wel opviel, was dat Jens écht teleurgesteld was. En ik denk dat die emotie harder zou zijn als je de mol was. Dus ik zou persoonlijk de kans iets hoger inschatten.

Het was toch echt wel duidelijk dat dat echt 10 potentiële kandidaten waren.
Dat vond ik dan weer niet... hoe gek moet je wel niet zijn als potentiële kandidaat om zelf op die toren te kruipen terwijl de rest gewoon beneden kan blijven zitten zonder risico?

Lijkt me logisch dat je als mol de andere mogelijke mol wil uitschakelen en dus in linie 3 klaar staat om te schieten.
Doet er toch niet toe? Sowieso wil je als mol in linie 3 zitten om zoveel mogelijk man af te schieten, waaronder de mogelijke tweede mol
In het pak ben je niet (met zekerheid) herkenbaar.

Er wordt gezegd: de Mol wilt in linie 3 zitten dan kan je de (aanvallende/andere) Mol afschieten. Dat zou kloppen als je weet wie de Mol is (dan richt je je volledige 40 kogels daar op), maar in die pakken lijkt me dat niet mogelijk.
Als je de andere Mol niet kan herkennen, vind ik linie 3 niet beter of slechter dan de andere linies. In elke linie kan je mensen tegenhouden.

De enige plaats waar ik als mol écht niet zou willen zitten, is achter het computerscherm als drone piloot. Dan ziet ge gewoon alles gebeuren en kunt ge er niks aan doen. En laat het net daar zijn dat Jens zat, degene die afgevallen is. Als Noah de nieuwe mol zou zijn, moet Jens de 'afgevallen' mol zijn.

+ het feit dat Noah nog maar 18 is
+ de 1/10 chance die hij moest hebben om niet geraakt te worden door een paintball
+ mijn persoonlijke mening dat noch Jens noch Noah een mol type is
= Noah is echt niet de mol, no way

Op welke manier was dit duidelijk?
Pure logica?
Het is toch compleet van de pot gerukt dat de productie hier efkes 9 figuranten gaat inhuren om toch maar een molswitch te kunnen doen en zo dus 90% kans heeft dat heel hun spel om zeep is na 1 aflevering?
Want het valt echt wel op als een figurant neergaat zonder dat er in zijn richting geschoten wordt bv, of dat die plots een pak trager gaat lopen als de kogels op zijn en ze nog met 2 (of zelfs meer) zijn.

De hele redenering achter die laatste 5 minuten is toch ook geen rocket science he? 9 kandidaten + 1 mol verdedigen hun plaats tegen 9 andere kandidaten + 1 mol.

Het enige dat ik kan bedenken dat fucked up is als deelnemer is dat je misschien een eliminatieproef gedaan hebt waarvan het resultaat nooit geweten gaat zijn. Maar uiteindelijk mag je daar geen rekening mee houden gezien het zo vroeg in het spel is.

Dat vond ik dan weer niet... hoe gek moet je wel niet zijn als potentiële kandidaat om zelf op die toren te kruipen terwijl de rest gewoon beneden kan blijven zitten zonder risico?
Inderdaad, ze zaten daar met 6 of 7 onderaan die toren. Waarom in godsnaam zou je als eerste die sleutel proberen pakken, er hangt echt niet maar dan ook niets van voordeel aan vast, integendeel. Het als eerste uit die loopgraaf kruipen is misschien zelfs nog erger in dat opzicht...

Terug
Bovenaan