De Mol 2021

De Mol 2021

Het zou wel heel grappig geweest zijn moesten alle kogels op zijn, en je als kandidaat gewoon kon wandelen naar die auto :P
Ik zou ook nooit als eerste uit die gracht kruipen. En die autosleutel, ik zou die ook gewoon vrij rustig pakken. No way dat die van de eerste keer recht op uw arm schiet.

Lijkt me logisch dat je als mol de andere mogelijke mol wil uitschakelen en dus in linie 3 klaar staat om te schieten.
Euhm nee de opdracht van de mol was 'zie dat er iemand in de auto raakt, alleen niet de andere mol'

Het zou wel heel grappig geweest zijn moesten alle kogels op zijn, en je als kandidaat gewoon kon wandelen naar die auto :p
Ik zou ook nooit als eerste uit die gracht kruipen. En die autosleutel, ik zou die ook gewoon vrij rustig pakken. No way dat die van de eerste keer recht op uw arm schiet.
Dat was ook bijna het geval voor Noah toch? Die 2 vrouwen zaten al zonder
Dus die vent is de mol, of 1 van die 2 vrouwen heeft de andere mol gespot en alles daarop geschoten :unsure:

Ik heb een theorie dat ze op het einde die noah (of een andere mol) uit de mais hebben laten komen en zich bij wave 3 laten steken voor maximale slaag kans, in die chaos merkt toch niemand dat op.
En hoe gaan ze dat doen? Er waren na de toren nog 6 over. Tenzij er ineens 7 in de gracht lagen moest je al iemand uit die groep halen?
Kon je beter 10 random mensen laten deelnemen en de nieuwe mol gewoon uit de auto laten kruipen als 1 van die random mensen het gehaald had. Wel nog even van kledij veranderen dat die vuil was :p

Het zou wel heel grappig geweest zijn moesten alle kogels op zijn, en je als kandidaat gewoon kon wandelen naar die auto :p
Ik zou ook nooit als eerste uit die gracht kruipen.
Ik had ook gedacht aan de optie dat de kogels konden op zijn, maar dan nog moet je de eerste zijn in de auto; en niet de laatste ;-)

En hoe gaan ze dat doen? Er waren na de toren nog 6 over. Tenzij er ineens 7 in de gracht lagen moest je al iemand uit die groep halen?
Kon je beter 10 random mensen laten deelnemen en de nieuwe mol gewoon uit de auto laten kruipen als 1 van die random mensen het gehaald had. Wel nog even van kledij veranderen dat die vuil was :p

Als ze hun aanval inzetten en er overal rook hang gewoon achter hun uit de struiken komen, niemand die daar op let van die aanvallers in de chaos denk ik dan. Maar is misschien ver gezocht :D

Doet er toch niet toe? Sowieso wil je als mol in linie 3 zitten om zoveel mogelijk man af te schieten, waaronder de mogelijke tweede mol
Niet volledig mee akkoord.
Als mol wil je vooral de 3 beste kandidaten (die potentieel het beste kunnen schieten) daar zetten.
Je bent als mol niet per se gemotiveerder om die andere 10 af te schieten dan de kandidaten hoor. Iedereen wil er super graag bij zijn.
Dus als ik als mol misschien geen al te scherp zicht meer heb of minder mobiel ben, dan zou ik zeker niet mezelf daar zetten, maar wel de 3 kandidaten waarvan ik denk dat zij het meest kans maken om de anderen af te knallen.

Wat is de kans dat bij de aanvallers exact hun mol ook zou winnen? De laatste paintball aanval waren ze nog met 6 en was het geheel random. Tenzij die de hint kreeg dat ze wss zonder kogels zullen vallen en dus best zo lang mogelijk wacht. Maar dan nog waren ze met 2 toen de kogels op waren. Een te grote gok dat hun tweede mol het daar zou halen dus dat kan eigenlijk al niet. Tenzij de 10 aanvallers allemaal mol zouden worden indien ze wonnen. Maar dan zouden er 9 naar huis gaan met voorkennis van heel het spel, dat zie ik ze ook niet doen.

Verder geen super aflevering of (op het eerste zicht) briljante kanidaten. De zoveelste keer iets 'speciaal' voor vertrek waardoor iemand afvalt.
En twee keer een 10 minuten saaie televisie bij het knuffel- en zoekspel. Je zag ook dat de drone-post totaal geen meerwaarde had bij het openingsspel en ze dat er wat hebben moeten tussen editten.
Ondanks het minder Exotische Duitsland zullen ze wel verbazen met straffe locaties denk ik.

Laatst bewerkt:
Die sven is die winnares van vorig jaar, beide even irritant.

Ik heb een theorie dat ze op het einde die noah (of een andere mol) uit de mais hebben laten komen en zich bij wave 3 laten steken voor maximale slaag kans, in die chaos merkt toch niemand dat op.
Is zelfs niet nodig in feite, ze konden hem de code van het slot zeggen en daarna moest hij gewoon buiten schot blijven tot iemand anders de auto opendeed

Niet volledig mee akkoord.
Als mol wil je vooral de 3 beste kandidaten (die potentieel het beste kunnen schieten) daar zetten.
Je bent als mol niet per se gemotiveerder om die andere 10 af te schieten dan de kandidaten hoor. Iedereen wil er super graag bij zijn.
Dus als ik als mol misschien geen al te scherp zicht meer heb of minder mobiel ben, dan zou ik zeker niet mezelf daar zetten, maar wel de 3 kandidaten waarvan ik denk dat zij het meest kans maken om de anderen af te knallen.
Maar dan ben je uw rol als mol helemaal niet meer aan het doen!
Wat is de kans dat bij de aanvallers exact hun mol ook zou winnen? De laatste paintball aanval waren ze nog met 6 en was het geheel random. Tenzij die de hint kreeg dat ze wss zonder kogels zullen vallen en dus best zo lang mogelijk wacht. Maar dan nog waren ze met 2 toen de kogels op waren. Een te grote gok dat hun tweede mol het daar zou halen dus dat kan eigenlijk al niet. Tenzij de 10 aanvallers allemaal mol zouden worden indien ze wonnen. Maar dan zouden er 9 naar huis gaan met voorkennis van heel het spel, dat zie ik ze ook niet doen.

Verder geen super aflevering. De zoveelste keer iets 'speciaal' voor vertrek waardoor iemand afvalt.
En twee keer een saaie 10 minuten bij het knuffelspel en zoekspel. Ondanks het minder Exotisch Duitsland zullen ze wel verbazen met straffe locaties denk ik.
10% kans he

Verder geen super aflevering of (op het eerste zicht) briljante kanidaten. De zoveelste keer iets 'speciaal' voor vertrek waardoor iemand afvalt.
En twee keer een saaie 10 minuten bij het knuffelspel en zoekspel. Ondanks het minder Exotisch Duitsland zullen ze wel verbazen met straffe locaties denk ik.
Dat zou je op het eerste zicht denken, maar die redenering klopt volgens mij niet volledig. De andere mol zal sowieso op de hoogte geweest zijn van de proef, dus de kans dat hij er al uit ging bij het slot of zijn leven zou riskeren om de auto open te doen lijkt mij nihil.

De kans is dan al 1 op 6 ipv 1 op 10.

Daarbovenop zal hij misschien ook geweten hebben dat het beter was om niet als eerste te spurten naar de auto, en er bv 2 of 3 te laten starten. Plots zit je dan al met een vrij realistische kans van 1/3 dat Noah de mol is (maar ik denk zelf van niet)

Dat zou je op het eerste zicht denken, maar die redenering klopt volgens mij niet volledig. De andere mol zal sowieso op de hoogte geweest zijn van de proef, dus de kans dat hij er al uit ging bij het slot of zijn leven zou riskeren om de auto open te doen lijkt mij nihil.

De kans is dan al 1 op 6 ipv 1 op 10.

Daarbovenop zal hij misschien ook geweten hebben dat het beter was om niet als eerste te spurten naar de auto, en er bv 2 of 3 te laten starten. Plots zit je dan al met een vrij realistische kans van 1/3 dat Noah de mol is (maar ik denk zelf van niet)
Akkoord dat de tweede mol de code zal hebben en het advies van zelf niet de sleutel te gaan halen. Dan is het garantie op de eindfase.
Maar die mol is wss al weken lang gebriefd. Dat gaan ze toch niet riskeren voor 1/6 of zelfs 1 kans op 2? Anders geen mol in't spel.

Misschien kwam die idd gewoon vanuit de zijkant uit de maïs want we zagen hem niet effectief in de auto stappen. Maar dat zou op niets slaan voor die overige 10 aanvallers die denken een kans te maken. En dat zouden de verdedigers moeten gezien hebben. Tenzij een snelle switch-a-roo in samenspraak met de echte winner.

Is zelfs niet nodig in feite, ze konden hem de code van het slot zeggen en daarna moest hij gewoon buiten schot blijven tot iemand anders de auto opendeed
Ik denk niet dat ze de Mol uit het 2e groepje een voordeel hebben gegeven (zoals de code van het slot zeggen ofzo), want dit zou toch echt wel oneerlijk geweest zijn t.o.v. de Mol uit het 1e groepje. (Tenzij ze natuurlijk de Mol uit groep 1 ook een voordeel hadden gegeven.)
Maar ik vermoed dat beide mollen in deze eerste proef van niets wisten.
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Mol 1 Mol 2 al zou kennen. Gaan ze het risico nemen dat van zodra Mol 2 (Noah in dit geval) zijn masker afneemt, Mol 1 net iets te veel emoties weergeeft bij het besef dat het avontuur voor hem (of haar) ineens ophoudt? In dat geval is Noah allicht niet de mol aangezien Jens mij toch pas echt wel op't einde leek door te hebben dat hij er niet meer bij was.

Leuke eerste aflevering. Zeker de eerste proef vond ik er toch al direct boenk op.
De andere twee proeven waren misschien niet zo spectaculair, maar wel goed vormgegeven.

Die Sven heeft letterlijk niets goed gedaan deze aflevering. Die valt al af als de Mol.
Noah zou ook zeer straf zijn. Ook maar 18 jaar, dat zou dan nog een stukje jonger zijn dan de vorige mol (en dat was al de jongste ooit).

Je kan het toch niet weten, maar gevoelsmatig gok ik voorlopig op één van de dames. Iemand waar je het niet meteen van verwacht. Een Jasmien of misschien een Katrien.

Ik denk niet dat ze de Mol uit het 2e groepje een voordeel hebben gegeven (zoals de code van het slot zeggen ofzo), want dit zou toch echt wel oneerlijk geweest zijn t.o.v. de Mol uit het 1e groepje. (Tenzij ze natuurlijk de Mol uit groep 1 ook een voordeel hadden gegeven.)
Maar ik vermoed dat beide mollen in deze eerste proef van niets wisten.
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat Mol 1 Mol 2 al zou kennen. Gaan ze het risico nemen dat van zodra Mol 2 (Noah in dit geval) zijn masker afneemt, Mol 1 net iets te veel emoties weergeeft bij het besef dat het avontuur voor hem (of haar) ineens ophoudt? In dat geval is Noah allicht niet de mol aangezien Jens mij toch pas echt wel op't einde leek door te hebben dat hij er niet meer bij was.
Wel de mol uit groep 1 is sowieso voorbereid, dus het lijkt mij net oneerlijk om de mol uit groep 2 niet voor te bereiden

Ze hebben 2 mollen voorbereid, stel dat 1 van de 2 corona heeft net voor opnames dan heb je uw backup al klaar. Zijn ze beide 'negatief' dan doe je het maisspel!

En Noah loopt toch duidelijk door het poortje + is vuil van de beek. Die is echt niet gewoon even van om de hoek opgedaagd ze

Dat is toch meer dan waarschijnlijk? @Kenpachi heeft precies de laatste 5 min van de aflevering niet goed bekeken.
Uiteraard heb ik de aflevering uitgekeken voor ik hier begin te leuteren.
Dat staat toch los van het feit dat de kans te klein is op garantie dat effectief de reservemol in de auto belandt.

Die helmen en costuums zijn wel ideaal om te chipoteren natuurlijk. In't echt of in edits nadien.
Hoezo liep Noah door het poortje? Iemand met een geblindeerde helm liep door het poortje.

Uiteindelijk is die laatste scene vooral om noah in de groep iets verdachter te maken ipv totaal niet aanzien worden als mol. God knows of het twee mensen van de productie waren in dat laatste filmpje of effectief 2 mollen.

Terug
Bovenaan