Ik gok op Lennart. Hij was de enige schutter op de rechterflank. De 2 vrouwen hielden de linkerflank onder schot, dus langs die kant was de kans klein dat er iemand door zou komen. In mijn ogen zat hij in de beste positie in het hele spel om de andere mol neer te knallen en een andere kandidaat door te laten om 5000 euro te saboteren. De andere mol was misschien niet goed te herkennen met helm, maar zijn strategie kon zijn om gewoon iedereen neer te knallen en iemand met een duidelijk ander postuur te laten passeren.
Het idee van 2 mollen vind ik in corona tijden wel een verstandige keuze. Als programma maker moet je toch rekening houden dat de mol mogelijk vlak voor de opnames uitvalt door Corona. Door 2 mollen voor te bereiden is de kans dat je zonder mol valt toch een pak kleiner. Als 1 van de 2 mollen was uitgevallen hadden ze waarschijnlijk een ander spel gespeeld in de mais.
Jens gaat de mol niet geweest zijn. Waarom zou je in een positie gaan zitten waar je totaal geen controle hebt over het spel, met gevaar dat je thuis mag blijven.
In linie 1 kan je hoogstens een paar kandidaten tegen houden, maar de andere mol zal ook wel een voordeel gehad hebben waardoor die sowieso als 1 van de eerste kandidaten los geraakt was.
In linie 2 ben je afhankelijk van iemand anders om te richten, dus ook hier geen controle over het spel, en dan is het nog maar de vraag of de andere mol op de toren kruipt.
En een beetje heen en weer lopen met een walkie talkie zoals Samina geeft ook maar weinig meerwaarde