De "mijn goede momenten op de weg" thread

Geen idee of het hier best past of in het ergernissen topic, maar daar post ik al genoeg :p

Een Seat voor mij met overdreven luidruchtige dubbele uitlaat. Ik dacht eerst dat het een moto 100m verderop was, maar niet dus... Lawaai tot en met aan 30 km/u, nog meer lawaai om tot de volle 50 km/u op te trekken en vooral, niet eens vooruit gaan ondanks dat lawaai.

Gelijk een dikke bromvlieg van ~1400 kg 😆
 
Eindelijk de 944 turbo zijn benen eens laten strekken. Moest 'm verplaatsen van zijn tijdelijke garage naar zijn (voor nu) permanentere plek. Is helaas wel nog niet klaar voor de keuring, dus ga bekijken hoe ik er aan kan werken in de nieuwe, maar kleinere garage. Hopelijk lukt dat.
 
Renault Kangoo die aan de verkeerslichten in het linker vak elke keer vlot weg was. Zonder overdrijven, piepende/slippende banden of wat dan ook; gewoon door vlot te reageren als het groen wordt.
Gebrek aan vermogen is dus duidelijk geen excuus voor die slakken die altijd de neiging hebben zich links te zetten en dan trager te vertrekken dan de meeste vrachtwagens :)
 
Rijden in de States, het blijft een zaligheid. :love2: Zelfs in druk verkeer gewoon kunnen doorrijden (zonder de rem al te veel te hoeven aanraken) omdat zowat iedereen 10 tot 25 mph (15 tot 40 km/u) te snel rijdt. Zelfs met de vaak lagere snelheidslimieten (dan België) op de snelwegen, rijden velen toch sneller dan de limieten in België, waar je de limieten vaak zelfs niet haalt in druk verkeer. Net terug in België en hier is het weer aan een slakkengangetje treintje rijden (wat dan weer een ergernis is). Ook in wijken gewoon een snelheidslimiet van 30 mph hebben is een hele verademing t.o.v. de 30 km/u hier.

Aan scholen heb je dan wel weer lage snelheidslimieten (enkel wanneer de scholen starten/eindigen) en daar houdt iedereen zich gewoon aan de snelheid zonder allerlei camera's die we hier denken nodig te hebben.

En die V6 van de Dodge Challenger horen brullen, het blijft ook een genot voor de oren. :giggle: En het kost je maar 60 eurocent per liter benzine om deze te laten brullen. 😁
 
Renault Kangoo die aan de verkeerslichten in het linker vak elke keer vlot weg was. Zonder overdrijven, piepende/slippende banden of wat dan ook; gewoon door vlot te reageren als het groen wordt.
Gebrek aan vermogen is dus duidelijk geen excuus voor die slakken die altijd de neiging hebben zich links te zetten en dan trager te vertrekken dan de meeste vrachtwagens :)
Kheb ook eens 6 maand met zo n Kangoo gereden als huurauto tijdens een proefperiode, en tot 100 km/u gaat die 17 diesel nog okee vlot. De eerste weken verbruikte die 6 liter bij normaal rijden, 10 liter bij vlot, maar na 3 of 4 maand gaas planchee was dat altijd 10 liter geworden, ook bij kalm, dus gezond was dat toch ni voor da bakske 😆.
 
Niet zozeer op de weg, maar een kleine blijschap: mijn Impreza is na enkele maanden wegkwijnen bij de garage, eindelijk terug naar huis getakeld en in mijn garagebox gestoken. Over enkele jaren zal hij oud genoeg zijn om old-timer te worden, dan laat ik hem weer ophalen en herstellen (en ik bid dat ik voldoende kan bijeensparen tegen dan).

Toch een klein ergernisje: nu moet mijn huidige wagen wel permanent buiten staan. Maar zo erg is dat niet, mijn garagebox is behoorlijk smal en mijn huidige wagen is een stuk breder dan de Impreza, parkeren en in/uit stappen is nogal ambetant, zeker voor een dikzak gelijk ik.
 
Daarnet goed aan het doorrijden samen met een Golf die voor mij reed op de E19. Ik reed in een zonk in de weg en daardoor leek het alsof ik fahrde naar de Golf, zet die z'n dubbelpinkers aan om zich te excuseren en ging aan de kant om mij door te laten. Reageerde iedereen maar zo als iemand effe flitst met de lichten omdat er plaats is om op te schuiven. :love2:
 
Gisteren op de E19 van Antwerpen naar Brussel een konvooi van de federale wegpolitie (snelle interventiewagen en twee combi's) die rustigjes iedere middenvak/linksklever naar rechts aan het duwen waren, en en-passant de nummerplaten aan het noteren waren. En ze hadden een drukke namiddag hoor!
 
Deze nog eens van onder het stof halen: er zijn toch ook nog hoffelijke chauffeurs op de weg, tussen alle maniakken :p

Ik rijd regelmatig op een baan die 's morgens volledig vol staat en daar komt van links een ander baantje op uit. En daar zie ik toch de meerderheid van de auto's ruimte laten om iemand uit die andere baan erin te laten - anders kunnen ze daar heel lang staan wachten.
 
Terug
Bovenaan