De Leveraged Bitcoin Equities (LBEs) thread

Je vergeet 1 ding in de evaluatie van de schuld: STRC is geen verplicht dividend hé, staat letterlijk zo geschreven dat MSTR de mogelijkheid heeft om dividend niet uit te betalen als ze dit noodzakelijk achten. Dit is dus een 'lagere liability' schuld, ook al is ze korte termijn aan 11.5%. Ook is de schuld wel teruggekocht aan 92%. Zo bescherm je dus idd aandeelhouders...

Maar je assessment is correct dat STRC (11.5%) momenteel aan het opdrogen is, al zou ik even wachten want hier speelt een sterke arbitrage voornamelijk de rol rond 12-14de van de maand. SATA (13%) van Strive draaide de weken voor hun dividend wel nog op volle toeren.

Komt ook omdat 10 miljard STRC vrij veel is tov 48 miljard MSTR... lijkt me logisch dat dit een tijdje mindert tot als BTC terug stijgt en hun % aan uitstaande preferreds in $ daalt.

De 32BTC... het doel is om de markt vertrouwen te geven in STRC. Bewijst 32BTC dit? Eigenlijk niet, maandelijks dividend is +/- 1000 BTC vandaag. Maar het dient eerder als symbool.

Je vergeet 1 ding in de evaluatie van de schuld: STRC is geen verplicht dividend hé, staat letterlijk zo geschreven dat MSTR de mogelijkheid heeft om dividend niet uit te betalen als ze dit noodzakelijk achten.

En wat is een business model waar een schuldinstrument enkel een USP heeft door zijn hoge rendement zonder onderliggende asset die yield geeft ? De dag dat STRC skipt, is het game over.

Mensen doen alsof Saylor een genie is. Een infinite money glitch bestaat niet. Als je levered zit, moet je onderliggen asset yield > cost of capital. Voor de rest is geld verdienen time en effort. Wie gelooft dat je geld kunt printen door wat parameters uit je hol te toveren moet terug naar reality land getrokken worden.

Dit is dus een 'lagere liability' schuld, ook al is ze korte termijn aan 11.5%. Ook is de schuld wel teruggekocht aan 92%. Zo bescherm je dus idd aandeelhouders...

Dat is allemaal geneut na de komma.

Het business model (groot woord voor wat het is) is simpel. BTC moet stijgen, anders zijn ze gepoept. BTC moet zelfs meer stijgen dan de cost of capital (+ de zakken geld dat dat mgmt daar in de zakken steekt als loon - geen idee om wat te doen, lijkt me dat 1x per maand de STRC stofzuiiger aanzetten en op de btc koop knop duwen niet zo veel werk is, maar goed).

Laten we even redeneren.
  1. BTC stijg 30% per jaar. STRC (en MSTR) is levensvatbaar. STRC betaalt 11 of 10 of 9%. Je kunt beter BTC kopen
  2. BTC stijgt minder dan cost capital. STRC is niet levensvatbaar. STRC betaalt of betaalt niet, maar uiteindelijk zullen ze moeten skippen. Je kunt beter BTC kopen
  3. BTC zakt. Idem ivm STRC. Je kunt beter niks kopen.
Maar je assessment is correct dat STRC (11.5%) momenteel aan het opdrogen is, al zou ik even wachten want hier speelt een sterke arbitrage voornamelijk de rol rond 12-14de van de maand. SATA (13%) van Strive draaide de weken voor hun dividend wel nog op volle toeren.

If you can't hold the peg, you're fucked.

Komt ook omdat 10 miljard STRC vrij veel is tov 48 miljard MSTR... lijkt me logisch dat dit een tijdje mindert tot als BTC terug stijgt en hun % aan uitstaande preferreds in $ daalt.

De 32BTC... het doel is om de markt vertrouwen te geven in STRC. Bewijst 32BTC dit? Eigenlijk niet, maandelijks dividend is +/- 1000 BTC vandaag. Maar het dient eerder als symbool.

Ik kijk naar de markt. Niet goed gelukt.

Terug
Bovenaan