M'n vrouw komt net terug van te gaan shoppen met de dochter.
Op de parking heeft er blijkbaar iemand tegen onze auto gereden. Gelukkig een briefje achtergelaten met zijn/haar gsm+nummer (Duits) en nummerplaat.
Onze verzekering was maar open tot 12u.
Wat doe ik nu best? Proberen bellen naar algemeen nummer? Naar de politie gaan? Of wachten tot maandag en dan naar onze verzekering gaan?
De schade "valt nog mee"
Mezelf even quoten, want het gaat een klucht worden..
Ik ben dus op 2/5 naar onze verzekeringsmaatschappij geweest, heel goed geholpen daar.
Alle info doorgegeven, en aangezien onze Duitser met een Belgische nummerplaat reed gingen ze de tegenpartij op die manier "opsporen", ik moest voorlopig niets doen tot ik van hen iets hoorde, en hem zeker nog niet op eigen houtje zou gaan laten herstellen.
s'Avonds mailtje gekregen van onze makelaar dat er een beeldexpertise moet gedaan worden.
De dag erna van een expertisebureau ook een mailtje gekregen dat zij aangesteld waren om een bestek op te maken van de schade, en dat ik naar de garage mocht komen hiervoor zonder afspraak.
Dus ik de dag erna gebeld naar de garage en ik mocht direct langskomen. Dus in de auto gesprongen en naar daar gereden. Daar hebben ze een massa foto's genomen van de auto en papieren en ik mocht beschikken.
Toen ik thuiskwam kreeg ik telefoon van dat expertisebureau om me te vragen om met de auto naar de garage te gaan voor die beeldexpertise. Toen ik zei dat ik net terug was van de garage zei ze: "Oei, dan gaan we elkaar net gekruist hebben".
Terug een dag later (4/5) plots een mail van een ander expertisebureau dat ik mijn auto op 11/05 vóór 8u in de garage moet gaan afzetten, en dat hij daar tot 16u moet blijven zodat zij hun expertise kunnen doen.
Dat is natuurlijk heel erg handig. De garage gaat pas open om 8u. We moeten met 2 auto's rijden (hoe geraak ik anders terug, het is 20km enkel), en we moeten ons kindjes op school afzetten (ze mogen pas op school vanaf 8u15), dus we gaan al opvang moeten zoeken.
Ik ga dus in totaal al zeker 4x heen-en-weer (waarvan 1x met 2 auto's) moeten rijden naar de garage wat me grofweg 30€ aan benzine zal kosten.
Nu zit ik sinds afgelopen vrijdag in quarantaine wegens covid besmetting dus heb ik die afspraak moeten verplaatsen naar eind volgende week.
En in het dossier dat ik online kan bekijken staat nog niets van de tegenpartij ingevuld. Morgen toch eens naar m'n makelaar bellen of die evt al meer info heeft.