De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nog een Golf 5 gehad, 1.9 TDI dat was telkens 1-2 keer bijvullen tussen onderhoud in. We kregen op het werk standaard een busje mee en extra was maar te nemen op kantoor :)

Weet iemand of je kan zien aan de hand van carrosserie schade wat de rijrichting was?

Ik heb schade aan m'n rechter voorbumper maar heb geen flauw idee waar en wanneer het gebeurt zou zijn. Tis niet heel belangrijk maar zo kan ik misschien toch bepalen waar het gebeurt is.

Weet iemand of je kan zien aan de hand van carrosserie schade wat de rijrichting was?

Ik heb schade aan m'n rechter voorbumper maar heb geen flauw idee waar en wanneer het gebeurt zou zijn. Tis niet heel belangrijk maar zo kan ik misschien toch bepalen waar het gebeurt is.
Soms wel, meestal het beginpunt waar het ander voertuig tegen komt kan iets dieper zijn en iets groter van impact zijn qua krassen omdat het voertuig een iets hogere snelheid had -> uw wagen raakt -> zie deuk en diepere krassen.

Kan een auto handelaar, bij een tweedehandse wagen, eigenlijk die minimum van 1 jaar garantie inkorten naar 6 maand?

En als dat op het contract zou staan? Of heeft dat geen betekenis en blijft het minimum van 1 jaar gelden?
Nee dat heeft geen waarde. De wettelijke garantie is 1 jaar.
Wat wel belangrijk is dat na 6 maanden jij zelf moet instaan voor het leveren van de bewijslast. Dus concreet wil dat zeggen dat na 6 maanden jij moet bewijzen dat het gebrek er al was bij aankoop.

Sinds kort rij ik regelmatig door de Liefkenshoektunnel. In beide richtingen zijn meerdere trajectcontroles, vaak maar over de lengte van een tunnel. In nagenoeg elke tunnel is volgens de borden de maximum snelheid 70 km. Het valt me echter op dat bijna iedereen rapper rijdt, eerder 100 km per uur.

ik weet dat men niet zo snel is met het verwerken van mogelijke boetes. ik wil vermijden dat ik over een paar weken ineens een stapel van opeenvolgende boetes krijg omdat ik met het verkeer mee 90 km heb gereden, waar 70 km mogelijk maximaal is toegestaan.

Iemand die misschien ervaring heeft op dit traject, in beide richtingen?
Door de liefkenshoektunnel rij ik niet, maar wel door de tijsmanstunnel. (Die erna). Daar is hetzelfde verhaal.

Daar is de snelheid 100km/u en door de dynamische borden kan deze snelheid zakken. Maar de traject controle blijft wel 100km/u.

Zou me niet verbazen dat hetzelfde geld in de liefkenshoektunnel.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met zen auto te wrappen? Ik kwam reclame tegen van ene op de Boomsesteenweg en leek me interessant. Het is niet voor flashy kleur ofzo, maar die vent zei in het filmpje dat het ook heel goed beschermd tegen krassen en steenslag. Klopt dit met eventuele ervaringen of is het maar verkoopspraat?

Iemand ervaring met zen auto te wrappen? Ik kwam reclame tegen van ene op de Boomsesteenweg en leek me interessant. Het is niet voor flashy kleur ofzo, maar die vent zei in het filmpje dat het ook heel goed beschermd tegen krassen en steenslag. Klopt dit met eventuele ervaringen of is het maar verkoopspraat?

Tegen krassen beschermd het zeker. Tegen steenslag minder.

Stuur mij maar eens een pm als je een eerlijke wrap wil :-)

39ddde83d5c6d95815d06bbf7afbf973.jpg

Juist mijn zomerbandjes laten opleggen door de lokale garagist (doet alleen banden en remmen).
Nu wist de man mij te vertellen dat mijn voorste schokdemper lekt aan de linkerkant. Versleten dus. Hij raadde me aan om die schokdempers (vooraan links en rechts) aan te kopen via het internet en dan door hem te laten plaatsen.

Wat denken jullie ervan?
A. Online aankopen en door hem laten plaatsen.
B. Mijn jaarlijks onderhoud iets vervroegen en meteen de voorste schokdempers laten vervangen bij mijn officiële Seat-garage.

Wetende dat optie A bijna de helft goedkoper is. Langs de andere kant weet ik niet in welke mate dat je dat best door een officiële garagist moet laten doen. Ken echt de ballen van auto's :unsure:

Iets te laat in actie geschoten om een onderhoud in te plannen en het is druk bij de garage, dus ik ga enkele weken in overschrijding zijn met mijn onderhoudsinterval. Auto is maar een jaar oud, zal wel geen kwaad kunnen zeker?

Iets te laat in actie geschoten om een onderhoud in te plannen en het is druk bij de garage, dus ik ga enkele weken in overschrijding zijn met mijn onderhoudsinterval. Auto is maar een jaar oud, zal wel geen kwaad kunnen zeker?
Neu

Ik ben ooit nog eens 5000km te laat binnen geweest en de garage zei dat zoiets helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Op zich zal dat geen enkel probleem vormen voor de auto zelf, maar bij sommige garages (merken) kunnen ze wel moeilijk gaan doen bij garantiegevallen wanneer je je niet aan de onderhoudsintervallen houd.

Aangezien ik nog niet zo lang met een automaat rij vroeg ik mij volgende af: soms zie je in youtube filmpjes een wagen passeren waarvan ik denk dat het een automaat is, en die 'revven' dan eens. Gooi je die dan gewoon in neutraal terwijl je aan 't bollen bent om dat te doen?

Soms mis ik toch een manueel.

Aangezien ik nog niet zo lang met een automaat rij vroeg ik mij volgende af: soms zie je in youtube filmpjes een wagen passeren waarvan ik denk dat het een automaat is, en die 'revven' dan eens. Gooi je die dan gewoon in neutraal terwijl je aan 't bollen bent om dat te doen?

Nee die drukken eens op het knopje "Patsergedrag".

Heb jij dat knopje niet? Is wel pas beschikbaar vanaf een aantal PK

Je kan ook gewoon met de peddels terugschakelen he. (als je die hebt)

Ik heb nog nooit een manueel gemist tbh.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan